تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

تاخیر در توافق اوپک پلاس قیمت نفت را به بالای ۷۶ دلار رساند

به دنبال حاصل نشدن توافق در داخل گروه اوپک پلاس در مورد سیاست‌های این گروه که سبب شد تا مذاکرات به دور دوم کشیده شود، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

توافق اوپک پلاس

رویداد۲۴ به گزارش رویترز، به دنبال عدم توافق در داخل گروه اوپک پلاس در مورد سیاست‌های این گروه که سبب شد تا مذاکرات به دور دوم کشیده شود، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۲۳ سنت افزایش ۷۶.۴۰ دلار فروخته شد. نفت برنت در اطراف بالاترین رقم حدود دو سال و نیم اخیر در حال معامله است.
بیشتر بخوانید: توافق اوپک پلاس برای تثبیت تولید نفت در ماه آوریل / مجوز به روسیه و قزاقستان برای افزایش تولید روزانه خود
هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲۶ سنت افزایش ۷۵.۴۲ دلار معامله شد.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خام، اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، مذاکرات روز دوشنبه را پس از ناکامی در رسیدن به توافق هفته گذشته در میانه اختلاف بین عربستان و امارات از سر می‌گیرد.

اوپک پلاس که در سال ۲۰۲۰ برای مقابله با سقوط قیمت نفت ناشی از همه گیری کرونا و کاهش تقاضا، بر سر یک کاهش بی سابقه توافق کرد، در روز جمعه به افزایش تولید حدود ۲ میلیون بشکه در روز از ماه آگوست تا دسامبر ۲۰۲۱ و تمدید قرارداد کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۲۲ رای داد. امارات با این توافق مخالفت کرده است.

کوین سالمون، تحلیلگر StoneX گفت: «بن بست کنونی، وضعیت پیچیده نفت را تقویت می‌کند...، اما هرچه این بن بست بیشتر طول بکشد، ما شاهد مداخله تعداد بیشتری از قدرت‌های جهانی به دلیل تورم و افزایش قیمت بنزین در پمپ بنزین‌ها خواهیم بود چراکه این موضوعات یک نگرانی اساسی جهانی است.»
منبع: فارس
برچسب ها: نفت ، قیمت نفت
نظرات شما
پیشخوان