تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مسئولان جمهوری اسلامی برای واکسیناسیون مردم چه وعده‌هایی داده بودند؟ +جدول

در حالی که جهان به سوی پایان دادن به ویروس کرونا حرکت می‌کند در ایران نه از خرید واکسن خارجی به میزان لازم خبری هست و نه از واکسیناسیون با واکسن‌های ایران، آنچه بر جای مانده سیلی از وعده‌های پوچ و توخالی است.

واکسن کرونا

رویداد۲۴  زینب غبیشاوی: واکسن‌های کرونا در ایران یکی پس از دیگری رونمایی می‌‍شوند، اما نه از واکسیناسیون خبری هست و نه از واردات واکسن کرونا به میزان لازم. این درحالی است که جمعیت بسیار کمی از مردم کشور واکسن زده‌اند و آمار قربانیان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا همچنان سه رقمی است.

بسیاری از کشور‌های جهان واکسیناسیون عمومی را انجام داده‌اند و در حال واکسینه کردن جمعیت بالای بیست سال خود هستند و شهرهایشان نیز به حالت عادی درآمده است؛ در ایران اما به گفته مسئولین پیک پنجم کرونا وارد کشور شده است و بیش از ۲۵ استان نیز درگیر کرونای دلتا شده‌اند و شهر‌ها برای چندمین بار به رنگ قرمز درآمده‌اند؛ با این وجود اما همچنان خبری از واکسن‌ و واکسیناسیون در ایران نیست و آنچه هست دعوا و کنایه مسئولین است.


بیشتر بخوانید: عذر خواهی وزارت بهداشت به خاطر وضعیت واکسیناسیون در کشور +فیلم


به عقیده بسیاری از کارشناسان و با توجه به تجربه بسیاری از کشور‌هایی که از ویروس کرونا رها شده‌اند، تسریع در روند واکسیناسیون در قطع زنجیره انتقال بسیار اهمیت دارد. در ایران واردات واکسن به صورت قطره‌ای ادامه دارد و همزمان چند مرکز و نهاد اقدام به ساخت واکسن ایرانی کردند و تاکنون ۵ واکسن ایرانی تولید شده است؛ اما وعده‌های توخالی واکسیناسیون کماکان ادامه دارد. واکسن‌های کووبرکت، کووپارس، واکسن سوبرانا، واکسن فخراواک و سیناژن از جمله واکسن‌هایی هستند که تاییدیه اخلاق گرفته و گفته می‌شود در مرحله تولید هستند.

از سوی دیگر روزانه همچنان بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می‌دهند و تست چند هزار نفر نیز مثبت می‌شود، ولی مسئولان نه تنها پاسخگوی وضعیت موجود نیستند، بلکه منتقدان به نحوه واکسیناسیون را هم پفیوز می‌خوانند. برخی در شبکه‌های اجتماعی هشتگ #واکسن_بخرید را زدند، اما این هم راه به جایی نبرد و مردم خسته از مرگ‌و میرها و ناکامی وعده‌ها به مرز‌های ارمنستان هجوم برده‌اند تا بتوانند واکسن بزنند.

در این گزارش و در جدولی، به وعده‌های توخالی مسئولین در خصوص واردات، تولید و تزریق واکسن اشاره کرده‌ایم. وعده‌هایی که با توجه به وضعیت فعلی واکسیناسیون، نشان می‌دهد که این وعده‌ها صرفا وعده‌های سرخرمن بوده است.

واکسن کرونا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
0
3
بله هرکس که دلش برای جانباختگان کرونا و خانواده هایشان سوخت و حرف زد توبیخ می شود در حالی که مسببان مرگ مردم از حمایت های بالایی برخوردار هستند!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
0
1
علی لعنت الله علی القوم الضالمین
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
0
0
میشه لطفاً کیفیت عکس جدول رو بیارین پایین؟ کیفیت خیلی بالاش چشم رو میزنه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان