تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۱ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

دامداران کشور در نتیجه سوء مدیریت بدبخت شدند/ بروز مشکلاتی جدی در تهیه گوشت و شیر

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت فعلی دامداران کشور و بروز مشکل برای مردم در زمینه تهیه گوشت و شیر پرداخت.

دامداران کشور در نتیجه سوء مدیریت بدبخت شدند/ بروز مشکلاتی جدی در تهیه گوشت و شیر

رویداد۲۴ عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره افزایش قیمت شیر و گوشت گفت: واقعیت این است که مسئولان برنامه ریز در خصوص امور دام و تولید شیر کفایت لازم را برای انجام کار‌ها نداشته اند و واقعیت دیگر این است که مسئولان بالا دست متوجه مفهومی به نام تولید در عرصه دام پروری کشور نشده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مقتدایی با تاکید بر اینکه اگر اهتمام مسئولان در عرصه دام پروری کشور وجود داشت این صنعت که برای کشور ما مزیت نسبی دارد بسیار فراتر از آنچه هم اکنون مورد توجه است مورد حمایت و توجه قرار می‌گرفت اضافه کرد: علاوه بر این در این خصوص بازار کشش فراوانی دارد، اما بی تدبیری‌ها در این حوزه نه تنها به سوء تغذیه مردم منتهی شده بلکه گاو‌های زبان بسته در زمانی در گشتارگاه‌ها ذبح می‌شوند که می‌توانند آماده باروری شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس توضیح داد: این در حالی است که از یک سو دامداران کشور در نتیجه سوء مدیریت بدبخت و بیچاره شده اند و چاره‌ای جز گلایه‌های مستمر و رها کردن تولید و از بین رفتن این بخش نتیجه‌ای دیگر در پی نداشته است.

مقتدایی افزود: از سوی دیگر تصمیمات شتاب زده یا ناشی از ترس از اعتراضات گسترده فعالان این بخش سبب شده که مصرف کنندگان متضرر شوند و با نابودی صنعت دامپروری کشور مواجه شویم.


مردم در ماه‌های آینده در تامین گوشت و شیر با مشکل مواجه می‌شوند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مردم در ماه‌های آینده در تامین گوشت و شیر با مشکل مواجه می‌شوند خاطر نشان کرد: بی توجهی و بی تدبیری در این حوزه فوق العاده افزایش یافته است. رئیس جمهور بعدی در این زمینه باید اقداماتی اساسی انجام دهد.

گفتنی است، در ماه‌های اخیر کمبود نهاده‌های دامی و افزایش قیمت آن‌ها و همچنین مشکلات در زمینه صادرات باعث شده که دامداران توان تامین نهاده مورد نیاز آن‌ها را نداشته باشند و در نتیجه دام در وزن‌های پایین کشتار می‌شود و از سوی دیگر هم قیمت فعلی شیر خام هزینه‌های تولید را جبران نمی‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
1
فقط دامداران بدبخت شدند؟؟؟!! شکسته نفسی می‌فرمایید، یک ملت با آوازه سه هزار ساله بدبخت شد به طوری که دیگر توان بلند شدن ندارد!!!!!
نظرات شما
پیشخوان