تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۲۱ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

شهردار تهران در وقت اضافه مدیر دفتر خود را استخدام رسمی کرد / خوش خدمتی مدیرعامل سازمان بوستان‌ها به حناچی +سند

مطابق با اخبار رسیده پیروز حناچی بدون طی مراحل قانونی مصطفی کاظمی مدیر دفتر ۵۸ ساله خود را به استخدام رسمی شهرداری تهران در آورده است!

پیروز جناچی

رویداد۲۴ این روز‌ها اخباری مبنی بر استخدام دقیقه نودی نیرو‌هایی در شهرداری تهران سبب واکنش‌های گسترده از سوی منتقدان جریان اصلاح طلب و برخی از شهروندان شده است.

از جمله آن‌ها تغییر وضعیت ۲ هزار نفر در شهرداری تهران است که اصولگرایان آن را استخدام و نه تغییر وضعیت قرارداد‌ها عنوان می‌کنند، به نحوی که مهدی چمران، رییس سابق شورای شهر تهران و عضو منتخب شورای ششم اعلام کرده است که برای تغییر وضعیت قرارداد باید حداقل کارمندان بین ۳ تا ۵ سال سابقه کار در مدیریت شهری را داشته یاشند.

اما اسنادی که به دست آن‌ها رسیده، حاکی از آن است که افرادی با سابقه یکسال و یا حتی چند ماه و چند روز حضور در شهرداری تهران، استخدام شده‌اند، موضوعی که چند بار از سوی شهرداری تهران تکذیب شده و در آخرین واکنش‌ها حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا‌های شهرداری تهران اعلام کرد که همواره تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تهران مستلزم اخذ مجوز از سازمان اداری استخدامی کشور، مصوبه شورای اداری شهرداری تهران، وجود پست بلا تصدی و برگزاری آزمون داخلی در یک فضای رقابتی خواهد بود، بنابراین به هیچ عنوان چنین اخباری نمی‌تواند صحیح باشد.
بیشتر بخوانید: تحقیق و تفحص از روابط عمومی شهرداری تهران/ شورای شهر جلوی پول‌پاشی شهرداری را می‌گیرد؟
معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به تقاضای بی‌شمار کارکنان شهرداری تهران برای تبدیل وضعیت از قراردادی به رسمی، در تمام مقاطع زمانی گفت که بدیهی است کارکنان شهرداری تهران متقاضی تبدیل وضعیت به استخدام ثابت در شهرداری تهران باشند و ارسال درخواست ایشان به حوزه معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا دلیلی بر صدور حکم ثابت رسمی، بدون انجام فرایند‌های فوق الذکر نیست.
پیروز حناچی

او با تاکید مجدد بر اینکه فرآیند‌های قانونی برای استخدام به دقت در اداره کل سرمایه انسانی رعایت می‌شود از نهاد‌های نظارتی درخواست کرد تا گزارشات خود در راستی آزمایی مسایل مرتبط با کارکنان شهرداری را منتشر کنند، تا شفافیت لازم برای آگاهی شهروندان حاصل شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مطابق با اخبار رسیده به جامعه۲۴، شهردار تهران شخصا دستور تبدیل وضعیت قرارداد مدیر دفتر خود مصطفی کاظمی را از خدمات اداری شهر به نیروی ثابت صادر کرده است.

تحصیلات مصطفی کاظمی در حوزه شهرسازی و معماری است، اما به عنوان کارمند سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران حکم استخدام گرفته است. سازمانی که مدیرش بیش از ۴۰ سال است که بر مسند خود باقی مانده و اصلا بعید نیست که علی محمد مختاری از سر خوش خدمتی به شهرداری که او را بازنشسته نکرد، برای کاظمی در سازمانی بی‌ربط با حوزه کاری‌اش جا باز کرده است.

کاظمی ۵۸ سال سن دارد و زمان زیادی تا بازنشستگی او از نظر سنی نمانده است؛ به اضافه اینکه برخلاف ادعای شهردار تهران مبنی بر اینکه استخدام افراد فقط از طریق آزمون استخدامی بوده، کاظمی بدون طی این مراحل، به استخدام شهرداری تهران درآمده است.

مشخص نیست که چند نفر دیگر شرایط مشابه مشاور و رئیس دفتر شهردار تهران را داشته‌اند و به استخدام رسمی شهرداری در دقایق پایانی عمر مدیریت شهری درآمده‌اند.
منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Mig mig
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
0
جوونای تحصیل کرده مردم رو با سوالای کفن میت چند تیکه ست هیچ جا راه نمیدن اونوقت ۶۰ ساله هاییی و استخدام میکنن که خاصیتی جز املت درست کردن توی تایم اداری ندارن!!!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان