تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۴ تير ۱۴۰۰

جزئیاتی از آتش سوزی مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده یگان سازمان محیط زیست از مهار آتش سوزی در دو منطقه حفاظت شده دیل و کوه خامی خبر داد و گفت: مدافع طبیعت بودن فردی که در آتش سوزی منطقه حفاظت شده هلن جان باخته، تایید نشده است.

جزئیاتی از آتش سوزی مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد

رویداد۲۴ جمشید محبت خانی فرمانده یگان سازمان محیط زیست از مهار آتش سوزی دو منطقه حفاظت شده دیل و کوه خامی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: آتش سوزی منطقه حفاظت شده دیل از بروز آتش سوزی مزارع اطراف آغاز شده بود که به نظر می‌رسد به دلیل سهل انگاری کشاورزان بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر دوی این آتش سوزی‌ها از ۶ روز پیش شروعشده و آتش سوزی در منطقه کوه خامی نیز از منطقه آزاد جنگلی نارک به این منطقه حفاظت شده محیط زیست سرایت کرده است، ابراز داشت: آتش در حال حاضر به کف دره و یک منطقه صخره‌ای رسیده که دیگر امکان سرایت نداشته و تحت کنترل نیرو‌های اعزامی است.

فرمانده یگان محیط زیست خاطرنشان کرد: از میزان خسارات ناشی ازاین آتش سوزی و وسعت آن اطلاعات دقیقی هنوز ثبت نشده، اما پوشش مرتعی و جنگل‌های بلوط در این آتش سوزی آسیب دیده‌اند.


وی درباره جان باختن یک دامدار به نام حسین حاج حسنی در جریان مهار آتش سوزی در یکی دیگر از مناطق حفاظت شده محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد به نام منطقه حفاظت شده هلن نیز توضیح داد: اینکه این فرد از دوستداران محیط زیست بوده و در جریان مهار آتش جان باخته است به تأیید نرسیده و حتی به گفته یکی از نزدیکانش خود از مقصرین بروز این حادثه بوده است.

محبت خانی افزود: این دامدار که در جریان چرای دام‌ها آتش افروخته بود به دلیل سرایت آتش به دیگر مناطق در حلقه آتش گیر می‌کند و در اثر دود غلیظ و کمبود اکسیژن از حال می‌رود و چند ساعت بعد پیکرش از سوی برادرزاده اش در محل آتش گرفته پیدا می‌شود.

آتش سوزی در کوه نارک گچساران از روز پنجشنبه آغاز شد و تاکنون بخش زیادی از جنگل‌های بلوط این منطقه طعمه حریق شده‌اند. در حالی که بسیاری از امدادگران و نیرو‌های مردمی در حال اطفای حریق در این کوه بودند، آتش در کوه‌های خامی باشت و دیل گچساران نیز شعله ور شد.

به گفته فرماندار گچساران هم اکنون برای مهار آتش سوزی مناطق مارین، نیمدور، کوه خامی و دیل، منطقه فتح درباشت افزون بر ۳۰۰ نفر نیرو تلاش می‌کنند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان