تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۲۵ تير ۱۴۰۰

محسنی اژه‌ای: امیدواریم بتوانیم جذب قاضی بیشتری از حوزه‌های علمیه داشته باشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده، ولی فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: مسئله قضا از مهم‌ترین موضوعات نظام اسلامی و بر دوش روحانیت است.

محسنی اژه‌ای

رویداد۲۴ محسنی اژه ای گفت: در طول ۴۰ سال اخیر قوه قضاییه به نفس مسیحایی حضرت امام، حرکت‌های خوبی را رقم زده است، به برکت این انقلاب اسلام هم احیا شده و برای تحقق ارزش‌های اسلامی یک اتفاق کاملا جدی رخ داده و اسلام در عمل خود را نشان داده است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب که کارآیی نظام اسلامی بروز و ظهور کامل داشته باشد فاصله داریم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ما امیدواریم که حوزه‌های علمیه و علمای دینی بیش از پیش بتوانند ارزش‌های اسلامی را زنده کنند و همه جوامع اسلام ناب را معرفی کرده و از نفوذ بیگانه جلوگیری کنند.
بیشتر بخوانید: نامه مهم علی مطهری به محسنی اژه‌ای درباره حصر و متهمان سیاسی
وی ادامه داد: مسئله قضا از مهم‌ترین موضوعات نظام اسلامی و بر دوش روحانیت است و امیدواریم بتوانیم جذب بیشتری از حوزه‌های علمیه داشته باشیم و این توقع ماست که قضات انقلابی و با دید حکومتی داشته باشیم تا این افراد قوه قضاییه را در تراز گام دوم جمهوری اسلامی قرار دهند و تجربه نشان داده است که هر جا که از روحانیون آشنا به مسائل روز استفاده می‌کنیم نتیجه مطلوب‌تری را شاهد هستیم.
منبع: فارس
برچسب ها: محسنی اژه ای ، قاضی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان