تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۳۱ تير ۱۴۰۰
رویداد‌۲۴ بررسی می‌کند؛

سقوط یک شبه بیت کوین / بهترین زمان خرید رمزارزها فرارسیده؟

بیت کوین طی چند ساعت ۶ درصد سقوط کرد؛ سقوطی که در عمر ۱۲ ساله بیت کوین کم سابقه بوده است. حالا پادشاه رمزارز‌ها به کانال ۲۰ هزار دلاری ریزش کرده.  آیا بیت کوین دوباره سر پا می‌شود؟

بیت کوین

رویداد۲۴ در معاملات روز گذشته بازار جهانی ارز‌های مجازی قیمت بیت کوین به یکباره ۶ درصد ریخت و حتی کانال ۳۰ هزار دلاری را از دست داد. هم اکنون هر بیت کوین ۲۹ هزار و ۶۸۷ دلار در حال معامله است. این قیمت نسبت به زمان مشابه در هفته گذشته حدود ۱۱ درصد پایین‌تر بوده و ارزش کل بازار بیت کوین را به ۵۵۶ میلیارد دلار رسانده است.

بلومبرگ با اعلام خبر سقوط بیت کوین، نوشته حدود دو ماه بود که بیت کوین بین ۳۰ تا ۴۲ هزار دلار در حال معامله بود اما امروز به یکباره به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد و نسبت به دیروز ۶ درصد ریخت.


بیشتر بخوانید:گران کردن با اسم رمز واقعی سازی!/ قطعی مکرر برق به افزایش قیمت‌ها ختم می‌شود؟


به گزارش رویداد‌۲۴ صبح امروز تحلیل‌گران تکنیکال به دقت پیگیر آن بودند که آیا بیت کوین حمایت ۳۰ هزار دلاری را خواهد شکست و بر این باور بودند در صورتی که حمایت ۳۰ هزار دلاری بشکند شاهد سرعت گرفت افت قیمت بیت کوین در بازار جهانی خواهیم بود.

چرا بیت کوین به کانال ۲۰ هزاردلاری پرتاب شد؟

برخی از کارشناسان بر این باورند که همان گونه که شاهد سقوط بورس آمریکا بودیم و دلیل آن هم بازگشت موج شیوع کرونا در این کشور بود، بازار ارز‌های مجازی هم با همین الگو سقوط کرده است. شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در بسیاری از کشور‌ها نگرانی‌های جدی را نسبت به تداوم روند بهبود اوضاع اقتصادی در جهان ایجاد کرده و بازار‌های مالی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

نشریه مارکت اینسایدر (Markets Insider) نیز که در مقاله اخیر خود به علل ریزش اخیر بازار ارز‌های دیجیتال پرداخته به همین نکته اشاره کرده و به عقیده مارکت اینسایدر، این ریزش عمدتا به دلیل تضعیف بازار‌های مالی رخ داده است.

عامل دیگری نیز که اهمیت داشته، تصمیمات اخیر چین است. چین به دو دلیل فعالیت مراکز استخراج بیت‌کوین را متوقف کرد. دلیل اول به مسائل زیست محیطی و رد پای کربنی بالای رمزارز‌ها مربوط می‌شد و دلیل دوم مرتبط با تلاش بانک مرکزی چین برای فاصله گرفتن از رمزارز‌ها بود. به دنبال همین تصمیم هم شرکت‌های چینی به دنبال انتقال تجهیزات خود به سایر کشور‌ها هستند و شرکت استخراج بیت کوین «Optimum Mining Host» اعلام کرده می‌خواهد با کمک شرکت «Black Rock Petroleum» یک میلیون دستگاه ماینر را ظرف دو سال آینده از چین به کانادا منتقل کند.

قیمت بیت کوین دوباره صعودی می‌شود؟

جفری گوندلاخ میلیاردر آمریکایی و فعال بازار‌های مالی با اشاره به نصف شدن قیمت بیتکوین از قله قیمتی خود پیش بینی کرده است قیمت بیت‌کوین به محدوده ۲۳ هزار دلاری عقب بنشیند. او عقیده دارد که علاوه بر بیت‌کوین، ارزش طلا نیز طی ماه‌های پایانی سال ریزش خواهد کرد.

فشار بالای فروش در بازار ارز‌های دیجیتالی کماکان مانع از هرگونه جهش قیمتی شده و رصد حجم بیتکوین‌ها و سایر رمزارز‌های ورودی به صرافی‌ها موید این است که فروشندگان کماکان قصد عقب نشینی ندارند. ایگناسیو ترنوس، مدیر بخش ارتباطات در صرافی بای بیت معتقد است نوسانگیران اصلی‌ترین مانع اوج گیری قیمت بیتکوین هستند و با وجود تقاضای بالای خریداران بلندمدت و نهنگ ها، زور آن‌ها هنوز به تغییر روند بازار نرسیده است.

نهنگ‌ها در حال خرید رمزارزها

به گزارش رویداد‌۲۴ اما ریزش بهای بیت کوین به ناحیه زیر ۳۰،۰۰۰ دلار در شب گذشته تبعات زیادی به همراه داشت و جرقه فروش‌های گسترده را در بازار ارز‌های دیجیتال شعله‌ور کرد و به لیکویید شدن (صفرشدن) ۵۴۰ میلیون دلار قرارداد آتی منجر شد.

شماری زیادی از سرمایه‌گذاران خرد بازار با ضرر در حال فروش دارایی‌های خود هستند چرا که نگران‌اند تمام دارایی خود را از دست بدهند. داده‌های حاصل از پلتفرم‌های تحلیلی گلاسنود و کریپتو کوانت نیز نشان می‌دهد که پس از سقوط بیت کوین به زیر سطح ۳۰،۰۰۰ دلار ماینر‌ها در حال فروش دارایی‌های خود هستند.

در مقابل، اما نهنگ‌ها (دارندگان عمده بیت کوین) دست به کار هستند و بعد از سقوط بیت کوین شروع به خرید کرده‌اند. بر اساس توییت شرکت تحلیلی کریپتو کوانت، نهنگ‌ها ۱۴،۵۵.۷۸ رمز ارز بیت کوین را به صرافی بایننس واریز کرده‌اند. این میزان معادل ۴۵۶،۸۰۱،۳۶۷ دلار است. تنها ۴،۵۱۸.۴۰۹ BTC معادل ۱۴۱،۸۴۹،۱۲۴ دلار در مدت یک ساعت به صرافی بایننس منتقل شده که این بزرگ‌ترین میزان بیت کوین منتقل شده به این صرافی از ۲۰ ماه می‌تاکنون است؛ بنابراین بیت کوین تمام رشد ۲۰۲۱ خود را از دست داده و در این کف قیمتی تقاضای بی‌سابقه برای خرید در سطوح فعلی شکل گرفته است.

بسیاری از فعالان بازار رمزارز‌ها معتقدند اکنون زمان خرید است و حتی به خریداران توصیه می‌کنند منتظر قیمت‌های پایین‌تر هم باشند و در قیمت‌های پایین‌تر اقدام به خرید کنند. گرچه بیت کوین در این روز‌ها روی روند ریزشی حرکت می‌کند، اما آینده آن در نظر خیلی از فعالان و مقامات جهانی روشن است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته، «تکنولوژی بیت‌کوین واقعا خارق‌العاده است و دارای موارد بسیار متفاوتی به خصوص در حوزه فین‌تک و مالی است. به نظر من اگر مردم بیت‌کوین را به عنوان یک جایگزین برای طلا خریداری کنند، مشکلی وجود ندارد.»

وبسایت مارکت واچ نیز در این مورد نوشته: «در تمامی بازارها، وقتی ارزش رمزارز‌ها کاهش پیدا کند، بهترین فرصت برای سرمایه گذاری فراهم می‌شود و در بازار رمز ارز‌ها هم همین وضعیت وجود دارد. افرادی که قصد ماندن در بازار برای دوره طولانی را دارند می‌توانند از فرصت کنونی استفاده کنند و با سرمایه گذاری در بازار رمز ارز‌ها سود زیادی کسب کنند. نکته مهم در مورد سرمایه گذاری این است که سود کلان در نتیجه حضور فعالانه در دراز مدت حاصل می‌شود و بازار بیت کوین و دیگر رمز ارز‌ها هم از قاعده مستثنی نیست.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیت کوین ، رمزارز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان