تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۰

سیگنال فروش در بازار طلا/ آخرین پیش‌بینی‌ قیمت‌ها

دو پیام تلفنی مسئولان ارشد ایرانی با مسئولان دیگر کشورها، برگشت قیمت نفت به بالای ۷۰ دلار و تعطیلی بازار تهران از جمله عواملی هستند که چشم‌انداز طلا چندان جذاب نشان نمی‌دهند. از سوی دیگر در بازار جهانی نیز سیگنال فروش قابل مشاهده است.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر نرخ طلا، قیمت دلار در بازار داخلی است.

دو پیام تلفنی مسئولان ارشد ایرانی با مسئولان دیگر کشورها کمی از نوسانات قابل انتظار دلار را کاسته است.

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت جدید اولین گفتگوی خارجی خود را داشت و در گفتگو با نخست وزیر واتیکان بر دفاع از حقوق انسان‌ها تاکید کرد.

علاوه بر این، محمد جواد ظریف، وزیر فعلی امور خارجه نیز با همتای اماراتی خود گفتگوی تلفنی داشت. طبق گزارش رسانه‌های مختلف در تماس تلفنی ظریف با شیخ عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات دو طرف در خصوص روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

علاوه بر کاهش نااطمینانی‌های سیاسی در بازار ارز و به تبعیت از آن، در بازار طلا، یک سیگنال نفتی نیز برای آینده طلا مهم به نظر می‌رسد.

برگشت قیمت نفت به بالای ۷۰ دلار پیام مهمی است که احتمالا انتظار کاهش قیمت طلا در بازار جهانی را تقویت کرده است.


بیشتر بخوانید: اتفاق مهم در بازار طلا/ خریداران طلا بخوانند


تعطیلی بازار تهران نیز حداقل تا یکشنبه سوم مرداد ماه ادامه دارد.

همه این‌ها باعث شده که چشم‌انداز طلا چندان جذاب به نظر نرسد.

از سوی دیگر در بازار جهانی نیز سیگنال فروش قابل مشاهده است. در همین مورد اقتصادنیوز نوشته است: قیمت طلا باز هم بالای ۱۸۰۰ دلار بسته شد تا نشانه های صعود در بازار کمرنگ نشود. قیمت طلا در بازار روز گذشته به زیر ۱۸۰۰ دلار رفت اما در ادامه بالای این مرز روانی برگشت. قیمت طلا در بامداد امروز در سطح ۱۸۰۷ دلار ایستاد. تحلیل های فنی در خصوص نقاط مقاومتی و حمایت نکته جالبی دارد این نقاط به شدت به یکدیگر نزدیک هستند. قیمت طلا برای پیش روی نیازمند عبور از ۱۸۱۰ دلار است و در مقابل ۱۸۰۶ دلار نقطه حمایتی بازار عنوان شده است. تکنیکالیست ها برای فردا پیشنهاد فروش طلا را می دهند.

اقتصادآنلاین هم این طور نوشته است: از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای آگوست از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است اما نکته آنکه روند صعودی قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه با توجه به معاملات اخیر در معرض خطر قرار دارد. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به سطح پشتیبانی فنی ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است.

سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز یکشنبه یعنی ۱۸۱۴.۴۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۲۵.۹۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۴.۳۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در ۱۷۹۱ دلار در هر اونس عنوان شده است.

با این روند به نظر می‌رسد طلا در بازار داخلی روزهای آرامی را پیش‌رو داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت سکه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان