تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول مرداد

در آخرین هفته تیر ماه به‌رغم رشد جزیی بهای اونس جهانی، قیمت‌ها در بازار طلا تحت تاثیر روند نزولی نرخ ارز با کاهش جزیی همراه بود و حالا باتوجه به تعطیلی بازار و نبود تقاضا پیش‌بینی می‌شود که در هفته اول مرداد ماه شاهد نوسان زیادی در قیمت طلا و سکه نباشیم.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ چند ماهی می‌شود که باوجود بلاتکلیفی شرایط سیاسی و اقتصادی، انتشار اخبار ضد‌و‌نقیض درباره برجام و تغییرات مداوم نرخ ارز، طلا و سکه در بازار داخلی کمترین نوسان قیمت را تجربه کرده است و آنطور که فعالان این صنف اظهار می‌دارند، بازار طلا به ثبات خوبی رسیده و به همین دلیل واکنش چندانی به اخبار و اتفاقات سیاسی و اقتصادی نشان نمی‌دهد.

نگاهی به روند بازار طلا در آخرین هفته تیر ماه هم نشان می‌دهد که قیمت طلا و سکه تحت تاثیر تعطیلی بازار و نبود تقاضا به دلیل تشدید بیماری کرونا و همچنین روند نزولی نرخ ارز ناشی از انتشار اخبار مثبت سیاسی اندکی کاهش یافت درحالی‌که ارزش طلای جهانی طی این مدت به ۱۸۰۰دلار افزایش یافته بود.

    بر همین اساس قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در آخرین روز هفته به چهار میلیون و ۵۶۵هزار، طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۵۳هزار، سکه امامی به ۱۰میلیون و ۵۹۰هزار و سکه طرح قدیم هم به ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید.

    همچنین نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۴۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۴۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان معاملات تیر ماه را به پایان رساند.

    در این راستا ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: تعطیلات اخیر بازار و همچنین آینده نامعلوم برجام باعث شده باوجود ثبات قیمت‌ها، تقاضا برای خرید طلا و سکه به شدت کاهش یابد و این وضعیت فعالان صنف طلا را به شدت نگران کرده است.


    بیشتر بخوانید: سیگنال فروش در بازار طلا/ آخرین پیش‌بینی‌ قیمت‌ها


    وی تصریح کرد: تاثیر‌پذیری بازار طلا از نرخ ارز بیشتر از روند اونس جهانی است و به همین دلیل بیشتر مواقع شاهد هستیم که اگرچه طلای جهانی روند صعودی داشته اما قیمت طلا به دلیل افت نرخ ارز، با کاهش همراه بوده؛ لذا اگر نوسان قیمت دلار به حداقل برسد ثبات بازار طلا هم ادامه‌دار خواهد بو‌د.

    محمدولی با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته اول مرداد ماه اظهار کرد: فردا آخرین روز کاری بازار‌های جهانی است و احتمالا ارزش اونس تغییر چندانی نخواهد کرد؛ همچنین بازار طلای داخلی هم فعلا تعطیل است و از روز دوشنبه شروع به کار خواهد کرد، بنابراین انتظار نمی‌رود طی چند روز آینده شاهد نوسان قیمت زیادی برای طلا و سکه باشیم.

    رییس اتحادیه طلا افزود: از طرفی در آستانه ماه محرم قرار داریم و احتمال افزایش تقاضا بعد از بازگشایی بازار پایین است، به همین دلیل تا پایان هفته جدید اگر نرخ ارز تغییر زیادی نداشته باشد قیمت طلا و سکه هم در سطح فعلی باقی خواهد ماند.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت سکه
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان