تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

زالی: در کرونای دلتا نقاهت طولانی‌تر و تا ۲۱ روز جواب تست مثبت است / این سویه حتی در فضای باز سرایت پذیری بالاتری دارد

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از فوت ۱۲۰ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت اخیر در پایتخت خبر داد و گفت: با گذشت ۷ هفته از خیز پنجم همه شاخص‌های کرونایی در تهران افزایشی است.

زالی

رویداد۲۴ علیرضا زالی عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونای تهران اظهار داشت: متأسفانه پس از گذشت ۷ هفته از خیز پنجم کرونا در تهران، همه‌ی شاخص‌های کرونایی در تهران افزایشی است.

زالی با اشاره به اینکه هم در میزان مراجعین بیمارستانی و بهداشتی و هم در بخش‌های عادی و فوتی‌ها شاهد روند صعودی هستیم گفت: در خیز چهارم ما بعد از هفته پنجم تقلیل آمار را شاهد بودیم، اما در خیز پنجم پس از گذشت ۷ هفته هنوز هم کاهشی در آمار‌ها نداریم و برای هفته‌های پیش رو نیز در ابهام هستیم.
بیشتر بخوانید: زالی: بستری بیش از ۹۰۰۰ بیمار کرونایی در تهران / شاخص‌ها همچنان در استان رو به افزایش است
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه کرونای دلتا حتی در فضای باز سرایت پذیری بالاتری دارد افزود: در کرونای دلتا، نقاهت طولانی‌تر است و تا ۲۱ روز جواب تست مثبت است و در حال حاضر گروه‌های سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و بعد از آن ۴۰ تا ۵۰ سال بیشترین بستری بیمارستانی را دارند.

وی در خصوص میزان فوتی‌های کرونایی تهران طی شبانه روز گذشته عنوان داشت: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته در تهران بالغ بر ۱۲۰ نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند و گرو‌های سنی مبتلایان و فوتی‌های کرونا در تهران از سنین بالای ۷۰ و ۸۰ سال به واکسیناسیون در حال تغییر است و در حال حاضر گروه‌های سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و بعد از آن ۴۰ تا ۵۰ سال بیشترین بستری بیمارستانی را دارند.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: زالی ، کرونا
نظرات شما
پیشخوان