تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

فرمانده داعش خراسان: منتظر خروج آمریکا هستیم تا عملیات را آغاز کنیم

یک فرمانده گروه موسوم به داعش خراسان در مصاحبه با سی ان ان که دو هفته قبل از بمب گذاری مرگبار این گروه تروریستی علیه فرودگاه کابل در روز پنجشنبه انجام شد، گفته بود که این گروه در انتظار زمان حمله است.

فرمانده داعش خراسان: منتظر خروج آمریکا هستیم تا عملیات را آغاز کنیم

رویداد۲۴ به نقل از پایگاه هیل، رهبر این گروه شبه نظامی در این مصاحبه که نخستین بار روز جمعه انتشار یافت به کلاریسا وارد، خبرنگار ارشد بخش بین‌الملل سی ان ان گفت، گروه داعش مشغول جذب عضو به رده‌های خود بوده و منتظر ترک افغانستان از سوی نیرو‌های آمریکایی و دیگر نیرو‌های نظامی خارجی است تا بتواند هر چه بیشتر گسترش یابد.

این فرمانده که خواستار عدم افشای هویتش شد، اظهار کرد: وقتی که خارجی‌ها و مردم دنیا افغانستان را ترک کنند، ما می‌توانیم عملیات‌هایمان را مجددا شروع کنیم.

وارد گفت که این فرمانده داعش خراسان در این گفتگوی انجام شده چند روز قبل از تحت کنترل گرفتن رسمی شهر کابل از سوی طالبان به او اظهار کرد که گروه داعش خراسان "خود را نمایان نمی‌کند و منتظر زمان حمله است".

همچنین بر اساس این گزارش این فرمانده به "وارد" گفت که رهبری گروه‌هایی متشکل از بالغ بر ۶۰۰ نفر از جمله هندی‌ها و پاکستانی را بر عهده داشته و اضافه کرد، با وجود این که قبلا برای طالبان جنگیده، اما اکنون منتقد این گروه شبه نظامی به دلیل میانه‌رو‌تر شدن تحت نفوذ ایده‌های غربی است.

او به وارد گفت: ما در میان رده‌های طالبان عملیات انجام می‌دادیم. با این حالا این افراد به لحاظ اعتقادی با ما همراستا نبودند، بنا براین ما به داعش پیوستیم.

وی افزود: اگر کسی در این خصوص با ما موافق باشد برادر ما است. در غیر این صورت چه او طالب باشد چه کس دیگری ما علیه او اعلام جنگ می‌کنیم.

این فرمانده همچین تایید کرد که داعش به اجرای اعدام‌های علنی و بمب گذاری‌های انتحاری پرداخته و شبه نظامیان این گروه در "موقعیت‌های زیادی" با نیرو‌های ویژه آمریکایی "رو در رو شده‌اند".

وی افزود: ما همچنین با آن‌ها نبرد نزدیک پیدا کردیم.

این فرمانده در پاسخ به این سوال که آیا "نهایتا علاقمند به اجرای حملات بین‌المللی است" اظهار کرد، تنها می‌تواند درباره عملیات‌ها در داخل افغانستان اظهار نظر کند.

این مصاحبه با وارد که بعد از آن از کابل فرار کرد، یک روز بعد از آنکه فرودگاه کابل هدف حمله یک بمبگذار انتحاری قرار گرفت، پخش شد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: داعش ، افغانستان
نظرات شما
پیشخوان