تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰

افزایش روزانه مشارکت در ساخت در عصر حاضر

واقع مالکانی که خانه های قدیمی و کلنگی دارند، به دلیل نداشتن بودجه و یا سرمایه کافی جهت نوسازی و بازسازی و همچنین نداشتن فن و تخصص لازم جهت ساخت و ساز، تصمیم به ساخت یک آپارتمان جدید و مشترک با سازندگان می شوند، که به این کار مشارکت در ساخت می گویند.

رویداد۲۴ وجود بافت فرسوده در هر شهر و روستایی و همچنین اعطای امتیازات مختلف از سوی شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی و... به سرمایه داران فعال در حوزه ساخت و ساز و مالکین املاک مسکونی، این فرصت و بستر را برای افراد به وجود آورد تا به فکر ساخت و ساز، برج سازی و مواردی از این قبیل باشند که البته این امر در سالیان گذشته با افزایش چشمگیر و قابل توجهی روبرو بوده است.

از این رو افزایش روز افزون قیمت ملک از یک سو و تورم غیر قابل کنترل و عدم ثبات اقتصادی از سوی دیگر، سبب شد سرمایه و نقدینگی جامعه به سوی ملک و آپارتمان و ساخت و ساز افزایش پیدا کند. به همین دلیل سازندگان مستقیم، توسط بنگاه‌های مسكن، دارندگان املاک قدیمی‌ یا اصطلاحا كلنگی را تشویق به مشاركت در ساخت آپارتمان می‌كنند.

در واقع مالکانی که خانه های قدیمی و کلنگی دارند، به دلیل نداشتن بودجه و یا سرمایه کافی جهت نوسازی و بازسازی و همچنین نداشتن فن و تخصص لازم جهت ساخت و ساز، تصمیم به ساخت یک آپارتمان جدید و مشترک با سازندگان می شوند، که به این کار مشارکت در ساخت می گویند.

تنظیم یک قرارداد معتبر بر پایه‌ قوانین مشارکت در ساخت، یکی از مهم ترین جنبه‌های این فعالیت مشارکتی است؛ چراکه در مشارکت در ساخت، صاحب زمین با شرکت یا هلدینگ ساختمانی بطور مستقیم در ارتباط است. به عبارتی به واسطه این قرارداد، مالک از خدمات یک شرکت پیمانکاری و ساخت و ساز استفاده می‌کند تا پروژه‌های خود را اجرا نماید و در نهایت، طبق قرارداد، بخش یا درصدی از پروژه به سازنده تعلق می‌گیرد.

بازسازی

این مشارکت با وجود دارا بودن سود زیاد برای طرفین از جمله: ساخت یه بنای نو با رعایت اصول مهندسی به جای سازه قدیمی و ساخت آپارتمان با تعداد بیشتر، بدون رعایت دقیق نکات حقوقی می‌تواند به ضرر یک طرف تمام شود. خصوصا برای مالکانی که تمام دارایی یعنی زمین خود را در اختیار سازنده قرار می‌دهند.

بنابراین قبل از امضای این قرارداد، حتما با نکات مهم حقوقی آن آشنا شوید و بدون تحقیق شروع به ساخت‌و‌ساز نکنید.

یکی دیگر از مسائل مهمی که باید در معاملات اینچنینی مورد توجه قرار گیرد، صلاحیت، دانش، تجربه و مهارت سازنده مناسب در این امور می باشد.  شما به عنوان مالک باید سوابق کاری سازنده یا سازندگان را طبق مستندات موجود، به دقت مورد بررسی قرار دهید چون در غیر این صورت ممکن است از این بابت متحمل ضرر و زیان زیادی شوید. به هیچ عنوان در انجام امر به این مهمی دچار سهل انگاری نشوید و تحقیقات و بررسی های لازم را به عمل بیاورید تا در وضعیت دشواری قرار نگیرید.

اگر سازنده یا سازندگان طبق آنچه که در قرارداد قید شده عمل نکنند ملزم به پرداخت خسارت به مالک یا مالکین می باشند و یا حتی حق فسخ قرارداد برای مالک در نظر گرفته می شود. در صورتی که نقصی در ساختمان وجود داشته باشد و یا در حین اجرای عملیات به ساختمانهای مجاور آسیبی رسیده باشد باید به مالک این حق داده شود که خسارت لازم را از سازنده دریافت نماید.

شما با انتخاب یک شرکت ساختمانی باتجربه، در واقع آن را به عنوان طرف معامله خود برای مشارکت در ساخت انتخاب می‌کنید و تمام پروژه را به او واگذار می‌کنید. و در نهایت در برخی از قسمت‌ها یا به صورت درصدی از سود نهایی پروژه با او شریک می‌شوید. این دقیقا همان قراردادی است که به نفع شما خواهد بود.

مشارکت در ساخت

گروه مهندسی معماری جهان ساخت شارین، با رزومه قوی و تجربه موفقی که تا کنون در زمینه مشارکت در ساخت ، داشته است، آمادگی خود را اعلام می دارد و از دارندگان ملک که قصد مشارکت دارند دعوت می نماید با خیال آسوده در امر طراحی نقشه های معماری، طراحی دکوراسیون داخلی، از جمله کناف کاری، طراحی و اجرای کابینت ، بازسازی و نوسازی، با این شرکت در صورت توافق همکاری نمایند.

این شرکت با بهره مندی از توان مدیریتی بالا، نیرو های توانمند اجرایی، و برخورداری از دانش و تکنولوژی روز دنیا در امر ساخت و ساز و طراحی داخلی، در تمام نقاط تهران تمایل به مشارکت در ساخت و مدیریت با کارفرمایان محترم را دارد.

هدف شرکت جهان ساخت شارین از خدمات مشارکت در ساخت، ایجاد ارزش آفرینی دو سویه برای هر یک از طرفین در سایه همکاری و همیاری دوطرفه می باشد تا زمینه ساز تعالی و رشد و پیشرفت هر چه بیشتر خود و شرکا را نسبت به قبل فراهم آورد. دغدغه اين شرکت نه تنها برآوردن انتظارات و رضايت مندي شرکا در سطح بالاست، بلکه حفظ حسن شهرت و نام تجاري مورد اعتمادي است که بعنوان تضمين کيفيت خدمات عرضه شده ارائه مي‌دهد. طبق برنامه‌ريزي‌هاي ميان مدت و بلند مدت، اين شرکت اميدوار است که با ياري خدا در آينده‌اي نزديک تبديل به برند برتر و مرجع و الگوي بازار در ارائه خدمات حرفه‌اي مهندسي بازار زمين و مسکن شود.

شما می توانید جهت عقد قرار داد مشارکت در ساخت و معامله با گروه ساخت و ساز و معماری شارین با مشاوران و طراحان این مجموعه از طریق شماره 91007005_021 در ارتباط بوده و از مشاوره رایگان آن ها نیز بهره مند شوید.

برچسب ها: بازسازی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان