تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۱ دی ۱۳۹۴

شهرداری تهران لایحه اخذ عوارض از معابر خاص را از شورا پس گرفت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: لایحه ارائه شده در خصوص اخذ عوارض از معابر خاص را به طور رسمی از شورای اسلامی شهر تهران پس گرفته شد.
رویداد24- روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل با اعلام این خبر افزود: به این ترتیب، لایحه اخذ عوارض از معابر خاص که قرار بود در صحن علنی شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد، از دستور کار شورا خارج شد.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، وضعیت معیشتی شهروندان و به زحمت افتادن مردم در پرداخت عوارض، شهرداری لایحه اخذ عوارض از معابر را پس گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این طرح از سوی شهرداری بر اساس برنامه 5 ساله شهر تهران تنظیم و به شورای شهر تقدیم شده بود، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و کسب نظرات مشورتی از افراد صاحب نظر، این لایحه پس گرفته شد تا با بررسی بیشتر و لحاظ ابعاد اجتماعی و تاثیر گذاری آن بر آحاد جامعه، دوباره در خصوص تهیه و تنظیم آن اقدام شود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه با توجه به تکالیف برنامه 5 ساله، دریافت عوارض از معابر خاص شهری الزامی است و باید اجرایی شود، تصریح کرد: زیرساخت های اجرایی این طرح کاملاً فراهم است و امکانات و تجهیزات موجود از جمله دوربین های پلاک خوان، قابلیت استفاده های متعدد و متنوع ترافیکی را دارند و تونل ها و پل های تهران هم به منظور کنترل ترافیک عبوری به این دوربین ها مجهز هستند.
وی در مورد تأثیر برخی انتقادها و مخالفت ها در تصمیم شهرداری تهران برای پس گرفتن این لایحه از شورای شهر نیز گفت: اگر انتقادی متوجه کلیت طرح باشد، باید برای خروج این مصوبه از برنامه 5 ساله شهر تهران اقدام شود که روال قانونی خودش را دارد.
معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر اینکه تجدید نظر در جزییات این لایحه با ملاحظه اوضاع اقتصادی کشور و احوال معیشتی شهروندان انجام می شود خاطرنشان کرد: مهم ترین ملاحظه برای مدیریت شهری، مردم و توجه به مسائل و مشکلات آنها از طریق انجام خدمت بیشتر و ایجاد زحمت کمتر برای شهروندان است.
گفتنی است، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز روز گذشته با اشاره به ارائه لایحه اخذ عوارض از معابر خاص از سوی شهرداری ، گفت: این لایحه از دستور کار شورا خارج و موضوع بررسی و رسیدگی به آن منتفی شده است.
لایحه دریافت عوارض از معابر خاص (سه تونل نیایش، توحید، رسالت و پل دوطبقه صدر) سال گذشته از سوی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر ارائه شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما