تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

درخواست حامد کرزی از طالبان و جبهه مقاومت پنجشیر

حامد کرزای به همراه عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی پیشتر یک شورای هماهنگی برای گذار مسالمت آمیز قدرت به طالبان تشکیل دادند.

درخواست حامد کرزی از طالبان و جبهه مقاومت پنجشیر
رویداد۲۴ رئیس جمهوری پیشین افغانستان در پیامی توییتری تاکید کرد، طالبان و نیرو‌های مقاومت مستقر در ولایت پنجشیر در شمال افغانستان لازم است تا مسائل را از طریق گفتگو حل و فصل کنند.

به نقل از خبرگزاری تاس، حامد کرزای، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در پیامی توییتری نوشت: امیدوارم طرفین این مساله کنونی را از طریق مذاکره حل و فصل کنند تا مردم رنج دیده ما از صلح و شادی برخوردار شوند. جنگ راه حل نیست، چون تنها درد و رنج برای کشورمان به همراه دارد.

این رئیس جمهوری پیشین همچنین درباره تحرکات نظامی در پنجشیر ابراز نگرانی کرد و گفت که این کار‌ها به نفع این کشور و مردمان آن نیست.


بیشتر بخوانید: احمد مسعود به اسرای طالبان: پنجشیر خانه شماست +فیلم


حامد کرزای به همراه عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی پیشتر یک شورای هماهنگی برای گذار مسالمت آمیز قدرت به طالبان تشکیل دادند. شبکه تلویزیونی آریانا نیوز پیشتر گزار داد که این سه سیاستمدار به شورای حاکمیتی افغانستان که طالبان قصد دارد تشکیل دهد، ملحق خواهند شد. با این حال، هنوز هیچ تصمیمی اعلام نشده است

گروه طالبان در تاریخ ۱۵ اوت وارد کابل شد و دولت اشرف غنی را که تحت حمایت آمریکا قرار داشت، سرنگون کرد. پیش از آن اشرف غنی افغانستان را ترک کرد. افرادی که با حاکمیت طالبان مخالفت داشتند با تشکیل یک جنبش مقاومت در دره پنجشیر به رهبری احمد مسعود، به تقابل پرداختند. همچنین امرالله صالح، معاون پیشین رئیس جمهوری افغانستان که خود را رئیس موقت نامیده، خواستار حمایت مردم افغان از رهبری نیرو‌های مقاومت شده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: افغانستان ، طالبان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
1
خدا ریشه ی هرچی جهل و نفرت و بی عدالتی هست بکند
نظرات شما
پیشخوان