تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

واردات واکسن کرونا از ۴۰ میلیون دوز گذشت

معاون گمرک ایران گفت: با توجه به ورود چهل و ششمین محموله وارداتی واکسن کرونا مجموع ورود این محصول به ۴۰ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دوز رسید.

واردات واکسن کرونا از ۴۰ میلیون دوز گذشت

رویداد۲۴ مهرداد جمالی ارونقی معاون گمرک ایران با اشاره به واردات ۵ میلیون دوز واکسن کرونا در صبح امروز اظهار کرد: در ۴ شهریورماه ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار دوز، ۱۱ شهریور ماه دو محموله شامل یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز و یک میلیون ۷۹۵ هزار و ۹۶ دز و ۱۲ شهریورماه ۴ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۸۸ دوز واکسن کرونا از نوع سینوفارم وارد کشور شده است.

وی با اشاره به ورود ۶۴۸ هزار در واکسن آسترازنکای روسی در شامگاه دیشب، تاکید کرد: مجموع واکسن‌های وارداتی از ۱۱ بهمن سال گذشته تا صبح امروز ۱۴ شهریور ماه در ۴۶ محموله به ۴۰ میلیون ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دوز رسیده است.

ارونقی تصریح کرد: در این مدت در ۲۶ محموله ۳۱ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۶۸۴ دز واکسن سینوفارم چینی، یک محموله یک میلیون ۴۵۲ هزار دز کواکس ایتالیا، یک محموله یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز کواکس چینی، ۱۱ محموله یک میلیون و ۴۵ هزار دوز اسپوتنیک روسی، دو محموله ۹۶۳ هزار دوز آسترازنکا روسی، یک محموله ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز کواکس کره جنوبی، یک محموله ۱۲۵ هزار دوز هندی بهارات و ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز واکسن ژاپنی آسترازنکا به کشور وارد شده است.

واردات واکسن کرونا از ۴۰ میلیون دوز گذشت

وی افزود: امروز نیز دیگر محموله واکسن کرونا در فرودگاه امام خمینی به زمین خواهد نشست.

معاون فنی و امور گمرک ایران تاکید کرد: واکسن‌های وارداتی کرونا در فرودگاه امام خمینی به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود و تمام تشریفات گمرکی آن‌ها پای پرواز انجام می‌شود و تعللی در ترخیص آن وجود ندارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان