تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

ایدز در زامبیا

حدود ۰٫۸ درصد مردم دنیا دچار ویروس ایدز هستند این یعنی از هر ۱۲۵ نفر یک نفر حامل ویروس اچ آی وی است و این یعنی در میان جمعیت هفت میلیاردی کره زمین، ۵۶ میلیون نفر مبتلا به ایدز هستند.

ایدز در زامبیا

رویداد۲۴ بیماران مبتلا به بیماری ایدز در زامبیا، گاهی مجبور می شوند بیش از ۳۰ کیلومتر را برای رسیدن به درمانگاه طی کنند. در آن جا نیز متوجه می شوند دارو تمام شده است.

این دومین باری بوده که در سال جاری، بیش از ۵۰۰ هزار مبتلا به بیماری ایدز در این کشور، مجبور می شوند با آن چه که وزارت بهداشت جیره بندی دارو می نامد، سر کنند؛

سیستمی که برخی بیماران بیش از یک دهه نسبت به آن معترض هستند. وزارت بهداشت زامبیا پذیرفته است در رابطه با ذخیره داروی بیماری ایدز در کشور، مشکلات جدی وجود دارد اما به واژه کمبود اشاره نمی کند و تنها از جیره بندی سخن به میان می آورد.

Francesco Zizola عکاس شجاعی که بیشتر سوژه های او مردم فقیر و درد کشیده به خصوص سیاهان محروم جهان می باشد. او رکوردار جوایز وورد پرس فوتو است.او خود دغدغه است. شما را به دیدن این مجموعه ی قوی دعوت میکنم.

در تصاویر روز مجموعه عکس « ایدز در زامبیا » اثر عکاس شناخته شده “سلطان وورد پرس ” (Francesco Zizola), را مشاهده می کنیم.

منبع: yphc

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان