تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

ادعاي بايدن در مورد آينده ارتباط ايران و افغانستان

رئيس جمهور آمريکا در پاسخ به سوالي درباره تامين مالي طالبان از سوي ديگر کشورها به ويژه چين با وجود تحريم هاي آمريکا، مدعي شد که کشورهايي از جمله چين، روسيه و ايران تلاش خواهند کرد با طالبان به توافق برسند.

آينده ارتباط ايران و افغانستان
رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاري رويترز، جو بايدن رئيس جمهور آمريکا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت که چين تلاش خواهد کرد با طالبان به توافق برسد. 

بايدن در پاسخ به اين که آيا نگران تامين مالي طالبان از سوي چين نيست، گفت:چين يک مشکل واقعي با طالبان دارد. بنابراين من مطمئنم آن ها تلاش خواهند کرد با طالبان به توافق برسند، همان طور که پاکستان، روسيه و ايران نيز در همين راستا تلاش خواهند کرد. همه ي آن ها در تلاشند بدانند که حالا بايد چه کار کنند. 

آمريکا و گروه متشکل از هفت متحد آن توافق کرده اند پاسخشان به طالبان را هماهنگ کنند و واشنگتن براي اطمينان يافتن از اين که طالبان به تعهداتش در زمينه حقوق زنان و اجراي قوانين بين المللي عمل خواهد کرد، دسترسي طالبان به اندوخته هاي مالي افغانستان را مسدود کرده است که بيشتر آن در  نيويورک است. 

اما به گفته کارشناسان، بيشتر اين فشار اقتصادي در صورت ارائه کمک مالي چين، روسيه و ساير کشورها به طالبان از بين خواهد رفت. 

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طالبان ، افغانستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان