تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

پرداخت وام به ۲۵۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی تا پایان سال

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی از شروع مرحله سوم پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان این سازمان خبر داد و گفت: از ابتدای سال بیش از ۱۰۶ هزار نفر تسهیلات ۷ میلیون تومانی قرض‌الحسنه را دریافت کرده‌اند.

پرداخت وام به ۲۵۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی

رویداد۲۴ عادل دهدشتی معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۶ هزار نفر تسهیلات ۷ میلیون تومانی قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی را دریافت کرده‌اند.  

دهدشتی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان (از ابتدای سال ۱۳۹۹) قریب به ۴۵۰ هزار بازنشسته از این تسهیلات استفاده کرده‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از ۲۵۰ هزار نفر دیگر نیز از تسهیلات ۷ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.  

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان به منظور کاهش مراجعات حضوری به بانک‌ها سامانه ارسال درخواست ثبت نام و دریافت وام به صورت الکترونیک به عنوان جایگزین مراجعات حضوری در شرایط اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا را راه اندازی کرده است.  

وی با ذکر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران متقاضی، درخواست خود را از طریق سامانه پرداخت وام مستمری بگیران ثبت نهایی کرده‌اند، افزود: سامانه پرداخت وام به مستمری بگیران، تشریفات اداری و مراجعات حضوری آنان را حذف کرده است.  

وی با اشاره به اینکه در سال جاری طی سه مرحله ۱۰۶ هزار و ۵۱۸ نفر واجد شرایط، تسهیلات خود را، دریافت کرده‌اند افزود: بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌باید با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی درخواست وام قرض الحسنه را به صورت اینترنتی ثبت کنند.  

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی، اقدامات گسترده و متنوعی را در جهت خواسته و رفاه حال مستمری بگیران انجام داده است، افزود: این سازمان به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای کشور نقش مهم و تأثیرگذاری در بهبود وضعیت معیشتی اقشار زحمتکش جامعه دارد که پرداخت تسهیلات با شرایط مطلوب از جمله اقدامات رفاهی این سازمان است.  

دهدشتی با تاکید بر اینکه مبلغ وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است، بیان داشت: در سال گذشته مبلغ ۵ میلیون تومان تحت عنوان وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان پرداخت شد که این رقم در سال جاری به ۷ میلیون تومان افزایش یافته است.  

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی همچنین افزود: در سال جاری حسب تفاهم‌نامه منعقده با بانک رفاه کارگران ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان اختصاص یافته است، که از زمان ثبت‌نام تا زمان دریافت وام به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ روز فاصله زمانی وجود دارد.  

وی با اشاره به اینکه سقف سن دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته از ۷۰ به ۷۷ سال افزایش یافته است، گفت: تا پایان سال جاری بیش از ۳۷۰ هزار بازنشسته در ۶ مرحله این تسهیلات را دریافت می‌کنند.  

این مقام مسئول تصریح کرد: بازنشستگانی که درخواست وام دارند می‌باید سیمکارت مشخصی به نام خود داشته باشند و شماره تلفن همراه ثبت شده صرفا باید متعلق به نام شخص بازنشسته باشد. همچنین بازنشستگان باید به سامانه پیامکی حاوی تاییدیه‌ای که از سوی بانک رفاه برای تایید هویت وام گیرنده ارسال می‌شود، پاسخ دهند.  

وی با بیان اینکه بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد، اظهار کرد: برای دریافت وام ۷ میلیون تومانی اولویت با کسانی است که تاکنون از این تسهیلات استفاده نکرده باشند.  

وی افزود: بازپرداخت وام تسهیلات بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۲ساله بوده و کارمزد آن ۴ درصد است و برای دریافت این وام نیاز به ضامن و سفته نیست.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان