تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

ادعای رویترز درباره توافق نفتی میان ایران و ونزوئلا

ونزوئلا که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد، در تلاش برای افزایش صادرات نفت خود است و قرارداد بین شرکت نفتی دولتی PDVSA و شرکت ملی نفت ایران، همکاری میان دو عضو اوپک را عمیقتر می‌کند.

ادعای رویترز درباره توافق نفتی میان ایران و ونزوئلا

رویداد۲۴  رویترز به نقل از پنج منبع آگاه خبر داد ونزوئلا با قراردادی برای سواپ نفت سنگین خود با میعانات ایران موافقت کرده است.

این کشور آمریکای جنوبی که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، در تلاش برای افزایش صادرات نفت خود است و قرارداد بین شرکت نفتی دولتی PDVSA و شرکت ملی نفت ایران، همکاری میان دو عضو اوپک را عمیقتر می‌کند.

یکی از این منابع آگاه به رویترز گفت: توافق سواپ در فاز نخست برای شش ماه برنامه ریزی شده، اما ممکن است تمدید شود.

در حالی که وزارتخانه‌های نفت ونزوئلا و ایران و شرکت‌های ملی نفت دو کشور درباره این خبر اظهارنظر نکردند، وزارت خزانه داری آمریکا در ایمیلی به رویترز با اشاره به فرمان‌های دولت آمریکا، اعلام کرد این قرارداد می‌تواند نقض تحریم‌های آمریکا از سوی هر دو کشور باشد.

برنامه‌های تحریم‌های آمریکا نه تنها همکاری تجاری آمریکایی‌ها با صنایع نفت ایران و ونزوئلا را ممنوع کرده است بلکه هر فرد یا شرکت غیرآمریکایی که با هر کدام از شرکت‌های نفتی این کشور‌ها همکاری کند را هدف تحریم‌های ثانویه قرار می‌دهد. تحریم‌های ثانویه می‌تواند برای کسانی که هدف قرار می‌گیرند مجازات‌های مختلفی شامل قطع دسترسی به سیستم مالی آمریکا، جریمه یا بلوکه شدن اموال در آمریکا را به دنبال داشته باشد.

در واشنگتن یک منبع آگاه به رویترز گفت: توافق سواپ میان ونزوئلا و ایران به عنوان یک اقدام ناقض تحریم‌ها در ماه‌های اخیر زیر نظر مقامات دولت آمریکا قرار داشته و آن‌ها می‌خواهند ببیند این توافق از نظر عملی تا کجا پیش می‌رود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ونزوئلا ، صادرات نفت
نظرات شما
پیشخوان