تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰
ناصر ایمانی:

چند ماهی که بگذرد فضا برای انتقاد اصلاح‌طلبان از دولت فراهم می‌شود/ روحانی عضو مجمع تشخیص نخواهد شد

تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: فضای کشور الان اصلا فضای تکصدایی نیست، منتها اصلاح‌طلبان محلی را برای انتقاد کردن نمی‌بینند که بتوانند فعالیت داشته باشند. علت هم این است که تازه ابتدای کار این دولت است و انتقاد کردن خیلی در میان مردم جامعه مقبولیت نخواهد داشت.

چند ماهی که بگذرد فضا برای انتقاد اصلاح‌طلبان از دولت فراهم می‌شود/ روحانی عضو مجمع تشخیص نخواهد شد

رویداد۲۴ ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی اصولگرا، در خصوص پدید آمدن فضای تک‌صدایی و تک‌قطبی در عرصه سیاسی کشور و در نتیجه آن منفعل شدن جریان اصلاح‌طلب و لزوم فعالیت هر دو جناح سیاسی در کشور، گفت: فضای کشور الان اصلا فضای تکصدایی نیست، منتها اصلاح‌طلبان محلی را برای انتقاد کردن نمی‌بینند که بتوانند فعالیت داشته باشند. علت هم این است که تازه ابتدای کار این دولت است؛ انتقاد کردن خیلی در میان مردم جامعه مقبولیت نخواهد داشت؛ چراکه مردم می‌گویند «تازه ابتدای کار است، اجازه بدهید کاری بکند و زمانی سپری شود، اگر اشتباه داشت، شما انتقاد کنید». پس اولین عامل زمان آغاز به کار دولت است.

وی افزود: مساله دوم عملکرد است که اصلاح‌طلبان خیلی پرونده خوبی در طول دولت ۸ ساله آقای روحانی ندارند که بخواهند به عنوان یک چهره قابل قبول انتقاداتی داشته باشند.

این تحلیلگر اصولگرا درخصوص آینده این جریان سیاسی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان کاری که می‌کنند این است که چند ماهی صبر می‌کنند تا مدتی زمان سپری شود، دولت اشتباهاتی داشته باشد یا خیلی نتواند به وعده‌های خود عمل کند؛ در آن زمان محل فعال شدن و انتقاد آن‌ها به وجود خواهد آمد و دوباره به صحنه اعتراضات و سیاست بازخواهند گشت. وگرنه اینطور نیست که اکنون نتوانند صدایی در جامعه داشته باشند بلکه فضا فراهم نیست، چند ماهی که بگذرد فضا برای آن‌ها هم فراهم خواهد شد.


بیشتر بخوانید: چرا جبهه اصلاحات پذیرای اصولگرایان است؟


ایمانی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون پیش‌بینی از آینده سیاسی حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق ایران، ابراز داشت: درباره آینده سیاسی آقای روحانی من تصور نمی‌کنم که ایشان آینده خاصی به معنای اینکه در عرصه سیاست آینده‌ای داشته باشد، برایش چنین اتفاقی رخ بدهد.

وی ادامه داد: یعنی هیچ کدام از دو جناح سیاسی و همینطور سیاسیون و اهل فن و کسانی که کشور را اداره می‌کنند، هیچ کدام تمایلی به اینکه آقای روحانی مسئولیتی در کشور داشته باشد و بخواهد اصطلاحاً به عرصه سیاست بازگردد، ندارند. من تصور نمی‌کنم این موقعیت حداقل الان برای ایشان مهیا باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین اظهار داشت: ایشان به نظر من در همین شرایط کنونی خواهند بود یعنی نه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهند شد و نه عضو نهاد دیگری. ممکن است در یک اتاق فکری در جریان‌های سیاسی بخواهند از ایشان استفاده کنند که آن را هم بعید می‌دانم. در مجموع به نظر من فعلا وضعیت آقای روحانی همین شرایطی خواهد بود که اکنون هست.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اصلاح طلبان ، دولت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان