تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

آسمان تهران و البرز غبارآلود شد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به خیزش گردوغبار در استان تهران و بخش‌هایی از استان البرز، از تداوم این شرایط تا بعدازظهر امروز (۴ مهر) خبر داد.

گرد و غباررویداد۲۴ صادق ضیاییان ضمن بیان اینکه افزایش فشار هوا روی سواحل دریای خزر باعث افزایش شیو فشار روی منطقه شده است، اظهار کرد: این شرایط جوی باعث ایجاد بارندگی در سواحل دریای خزر و وزش باد شدید در شهر تهران و استان البرز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرعت وزش باد در شهر تهران حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت و جهت آن غربی و شمال غربی گزارش شده است، گفت: براثر خیزش گردوغبار در شهر تهران دید افقی تا ۲۵۰۰ متر کاهش یافته و آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» در هوای ‌پایتخت افزایش پیدا کرده است.

به گفته مدیر کل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، غالب ‌پدیده گردوغبار، جنوب استان تهران و بخش‌هایی از استان البرز را در برگرفته است. انتظار داریم این شرایط تا بعدازظهر امروز (۴ مهر) تداوم داشته باشد و در صورت وزش باد بهبود یابد.


بیشتر بخوانید: باران و سیلاب ناگهانی در انتظار این استان‌ها


ضیاییان همچنین با بیان اینکه امروز (۴ مهر) در غرب ایلام، جنوب و غرب خوزستان، جنوب سمنان، شمال و شرق خراسان رضوی شرایط جوی مشابهی برقرار است، گفت: این شرایط فردا ( ۵ مهر) برای شرق خراسان رضوی، نوار شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا،براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هوای ‌پایتخت هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» با میانگین ۱۲۰ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان