تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
پیشکسوت آبی‌ها:

قرارداد مجیدی با چه استدلالی ۳ سال تمدید شد؟

پیشکسوت استقلال گفت: این همه تغییر در کادر بازیکنان استقلال به ضرر کادر فنی است و با این شرایط بازگرداندن روزبه چشمی تنها حکم مسکن را برای هواداران دارد ولی امیدوارم خارجی‌ها به دردبخور باشند.

فرهاد مجیدی

رویداد۲۴ عباس سرخاب درباره بازی تیم ملی مقابل کره و همچنین وضعیت استقلال با تغییرات زیاد بازیکنان اظهاراتی را مطرح کرد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

بازی تیم ملی را دیدید؟

بله متاسفانه تیم ملی در دو بازی آخر خود مقابل امارات و کره جنوبی فوتبال امیدوارکننده ای از خود نشان نداد. ما در هر دو بازی مالکیت توپ را در اختیار نداشتیم. در بازی با امارات مشخص بود اندازه تیم میزبان از حریفمان آنالیز دقیقی نداشتیم در حالیکه آنها به خوبی ما را آنالیز کرده بودند و تنها با تکیه بر خلاقیت بازیکنان توانستیم بازی را ببریم.

در بازی مقابل کره‌جنوبی شرایط چطور بود؟

در بازی با کره جنوبی و در نیمه اول اصلا خوب بازی نمی‌کردیم و کره‌جنوبی بازی را در نیمه زمین ما در دست گرفته بود. آنها از فاصله زیاد بین خط هافبک و حمله ما نهایت استفاده را کردند. در سیستم چهار چهار دو نقش هافبک‌های دفاعی خیلی مهم است. در این بازی احمد نوراللهی و سعید عزت اللهی را کم اثر می‌دیدیم. آنها هافبک‌های کره جنوبی را آزاد گذاشته بودند تا ابتکار عمل را در دست بگیرند.

نیمه دوم چطور بود؟

ما در نیمه دوم بعد از این که گل خوردیم روی خلاقیت و بازی احساسی ایرانی بازیکنانمان که می‌خواستند گل خورده را جبران کنند تلاش کردیم و توانستیم فشار بیاوریم و گل بزنیم وگرنه گلی که زدیم روی تاکتیک تیمی‌و سیستم نبود. تیم ملی نیاز داشت تعویض کند و تغییر سیستم بدهد ولی هرگز چنین اتفاقی نیفتاد.

تعویض‌های پایان بازی را چطور ارزیابی کردید؟

این تعویض‌ها اصلا ارزشی برای تیم ندارد. تعویض برای تغییر سیستم، تغییر تاکتیک و تغییر استراتژی تیمی‌است. تعویض دقیقه ۹۰ برای وقت کشی است. هیچ توجیه تاکتیکی ندارد. امروزه مربیان تیم‌ها با ۵ تغییر می‌توانند به طور کلی روش بازی را عوض کنند تا تیم نتیجه بگیرد. اسکوچیچ قایدی را در دقیقه ۹۰ برای میدان دیدن به زمین فرستاد؟ بازی با کره جنوبی وقت کسب تجربه نیست. باز هم خوب شد که مساوی کردیم و نباختیم ولی با این وضعیت آینده تیم ملی نگران کننده است.

چطور؟

برای اینکه تیممان فوتبال بازی نمی‌کند و فقط بر پایه حس مسئولیتی که بازیکنان تیم ملی دارند تلاش می‌کنند تا بازنده نباشند و نتیجه بگیرند. البته نتیجه گرفتن خوب است اما بدون فوتبال بازی کردن فایده ای ندارد.


بیشتر بخوانید: ترکیب احتمالی استقلال در فصل جدید


از اوضاع استقلال خبر دارید؟

امیدوارم اتفاقات بد مدیریتی که در سال‌های اخیر رخ می‌داد تمام شده باشد. در این دو سال ۵ مدیرعامل به استقلال آمدند و رفتند. ما باید برای موفقیت برنامه بلندمدت داشته باشیم که امیدوارم حالا این اتفاقات رقم بخورد.

وضعیت استقلال در فصل یارگیری و نقل و انتقالات را چطور ارزیابی کردید؟

تیمی‌که بازیکن جدید می‌گیرد و این همه جا به جایی دارد را کجای دنیا سراغ دارید؟ اصلاً غیرممکن است. وقتی شما می‌خواهید یک تیم جدید بسازید چنین وضعیتی را ایجاد می‌کنید. به یاد داریم تیم ملی آلمان زمان کلینزمن که در جهان سوم شد با یک انقلاب اینچنینی و تزریق نیروی جوان بعد از چهار سال قهرمان جهان شدند. آیا استقلال چنین برنامه‌ای در نظر دارد؟ هر چه تغییرات در تیم زیادتر باشد کادرفنی بیشتر متضرر می‌شود. باید در تیم ثبات فنی داشته باشیم.

البته قرارداد فرهاد مجیدی سه ساله تمدید شد. این نمی‌تواند نوعی ثبات در کادرفنی باشد؟

بله. ولی دلیل این موضوع را هم نفهمیدیم. آجرلو باید دلیلش را توضیح بدهد که نداده. توضیح بدهد که با چه استدلالی که ما نمی‌دانیم قرارداد فرهاد مجیدی را سه فصل تمدید کرد. ما بعد از استراماچونی هرگز استقلالی دارای سیستم و ثبات تاکتیکی ندیده‌ایم. مربی باید اینقدر روی بازیکنان احاطه داشته باشد که بتواند تاکتیک مورد نظرش را به آنها دیکته کند. ولی ما اینقدر یار جدید گرفته ایم، تا این موضوع بخواهد برای بازیکنان جا بیفتد امتیازات زیادی ممکن است از دست بروند و این خطرناک است.

حضور یکی دو بازیکن خارجی در استقلال چه کمکی می‌تواند به این تیم بکند؟

باید دید این بازیکنان چه کیفیتی دارند. امیدوارم بهترین اتفاقات برای استقلال بیافتد ولی در این سالها غیر از یکی دو بازیکن خارجی معمولا بازیکنان خارجی به دردبخوری به استقلال نیامده اند.

فکر می‌کنید استقلال این فصل مدعی قهرمانی باشد؟

شما فکر می‌کنید سپاهان، پرسپولیس، گل گهر و دیگر تیم‌ها بیکار نشسته‌اند؟ کادر فنی این فصل تیم را خودش بسته و باید جوابگوی نتایج تیم استقلال باشد. گرچه هنوز لیگ شروع نشده می‌شنویم که باز هم حاشیه‌هایی درباره محل تمرین و زمین چمن استقلال به گوش می‌رسد. امیدوارم هواداران نسبت به این مسائل احساساتی برخورد نکنند و با منطق اخبار تیمشان را پیگیری کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
۶و۶
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
2
پیشکسوتان استقلال دارن ناخن میکشن مجیدی نتیجه نگیره
نظرات شما
پیشخوان