تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مصباحی‌مقدم: لیست سیاه FATF تاثیری بر صادرات ایران ندارد/ الحمدالله اقتصاد ایران فلج نشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: ایران با وجود لیست سیاه هم با کشور‌ها داد و ستد می‌کنند و روابط مالی دارند و چیزی نسبت به وضعیت گذشته ما فرق نمی‌کند. بله تحریم‌های آمریکا که مستقل از اف‌ای تی اف کار می‌کند وجود دارد، ولی آن‌ها هم تقریبا از کارایی و خاصیت افتاده اند.

مصباحی‌مقدم: لیست سیاه FATF تاثیری بر صادرات ایران ندارد/ الحمدالله اقتصاد ایران فلج نشد

رویداد۲۴ غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با نشست افغانستان در تهران و تاثیرات آن گفت: جمهوری اسلامی ایران پانزده همسایه دارد و مسائل ملی هر یک از این همسایه‌ها به نحوی با مسائل ملی ما ربط پیدا می‌کند و سرنوشت موضوعات ملی ما با وضعیت همسایگان گره خورده است، اگر تاامنی در یک طرف باشد به کشور ما هم سرایت می‌کند و اگر امنیت برقرار باشد آن امنیت برای ما هم منشا آرامش است.

او افزود: پس برای ما اتفاقاتی که در افغانستان افتاده است موجب نگرانی و اهتمام و رسیدگی به مسائل افغانستان است. حضور ایران در جمع چهار کشور همسایه افغانستان می‌تواند در این راستا نقش آفرین باشد و تصمیماتی که گرفته می‌شود در مسائل کلان بین ما و افغانستان تاثیر گذار خواهد بود می‌تواند نقش ایران و حضور جمهوری اسلامی ایران در چنین مواردی موجبات روی کار آمدن دولتی را در افغانستان فراهم کند که دولتی فراگیر از اقوام و مذاهب موجود در افغانستان باشد، ایران نقش کلیدی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد برجام اظهار کرد: به نظر من سیاست دولت در قبال برجام سیاستی معقول و خرد ورزانه است و سیاستی است که ایران را به جای بدهکار طلبکار معرفی می‌کند و به جای کسی که دست پاچه است که برجام مجددا مورد گفتگو قرار می‌گیرد که نه به نفع برطرف شدن تحریم‌ها و حل مشکل تحریم‌ها است.

او تاکید کرد: من رفتار و روش دولت و اهتمامش را بر برداشتن تحریم‌ها می‌بینم و این را کاملا معقول می‌دانم و به هر روشی ترجیح می‌دهم. برجام باید دنبال شود، اما نباید مسائل اقتصادی و معیشتی روزمره مردم به برجام گره زده شود، چون واقعا هم اینطور نیست و فقط برخی این تصور را دارند، ولی حقیقت مساله اینطور نیست و کشور ایران سرزمین بزرگی با ۸۰ میلیون جمعیت است این کشور با این عظمت با جایگاهی که دارد ظرفیت‌های بسیار عالی دارد و می‌تواند با فعال کردن آن ظرفیت‌ها بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کند و اینطور نیست که مشکلات تماما به برجام گره زده شود.

او در مورد FATF خاطرنشان کرد: اخیرا این سازمان باز هم نام ایران را در ادامه تصمیمات خود آورده است و ایران را به عنوان یک دولت غیر همکار معرفی کرده است و عده‌ای در مطبوعات و رسانه‌ها سر و صدا به راه انداخته اند. ولی اتفاق تازه‌ای رخ نداده است و دولت‌ها و شرکت‌هایی که با ما کار می‌کردند بازهم کار خواهند کرد، چون احتیاطات خود را دارند و می‌دانند که کشور ما پولشویی ندارد و تامین مالی تروریست ندارد و امنیت در کشور ما برقرار است و وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بر اوضاع امنیتی مسلط هستند.

مصباحی مقدم ادامه داد: ایران با وجود لیست سیاه هم با کشور‌ها داد و ستد می‌کنند و روابط مالی دارند و چیزی نسبت به وضعیت گذشته ما فرق نمی‌کند. بله تحریم‌های آمریکا که مستقل زا اف‌ای تی اف کار می‌کند وجود دارد، ولی آن‌ها هم تقریبا از کارایی و خاصیت افتاده اند شاید روزی بسیار اثر گذار بود، ولی کم کم آثار آن خنثی شده و اثر بخشی اش از بین رفته است آمریکا بر این مطلب اذعان دارند و گاهی صاحبنظران و افرادی از کنگره و حتی رییس جمهور به این مطلب اشاره دارند. الحمد الله آنطور که گفته می‌شد نبود و اقتصاد ایران فلج نشد.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
1
آقای مقدم عزیز اقتصاد ایران فلج شده الانم با ویلچر دارن حرکتش میدن....ولی هنوز به زندگی نباتی نرسیده که اونم ب لطف امسال شما بزودی خواهد رسید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان