تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰

گاز هم مانند برق، گران می‌شود؟

مشترکان تنها در شش ماه، همزمان گرما، خاموشی و افزایش قیمت برق را تجریه کردند و حالا با اظهارات وزیر نفت، به نظر می‌رسد سناریویی تکراری برای گاز در حال تکرار شدن است.

گاز هم مانند برق، گران می‌شود؟

رویداد۲۴  انگار همزمان با سرد شدن تدریجی هوا، زمزمه‌های کمبود گاز هم شروع می‌شود.

طبق آخرین آماری که در سال ۹۹ منتشر شد، ۷۳ درصد کل گاز کشور در بخش خانگی مصرف شده بود. حالا شرکت ملی گاز قصد دارد با افزایش تعرفه گاز مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، مصرف گاز را کنترل کند.

اوجی، وزیر نفت همین چند وقت پیش اعلام کرد که تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف، افزایش می‌یابد.

البته وزیر نفت اضافه کرده بود تعرفه قبض مشترکانی که مطابق جدول‌های شرکت ملی گاز ایران مصرف کنند، تغییری نمی‌کنند.


بیشتربخوانید: آزادسازی بی سر و صدای قیمت برق خانگی / چرا قبض برق تابستان امسال نجومی شد؟


گاز هم مانند برق، بی‌‌صدا گران می‌شود؟

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود تابستان امسال، کمبود برق، تعرفه برق را هم گران کرد. سناریوی گرانی بی‌صدای گاز، آن جایی شذت می‌گیرد که بدانیم  وزیر نفت همین چند ماه پیش گفته بود احتمالا در روزانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب  کسر گاز در فصل زمستان داشته باشیم.

تابستان همین امسال بود که قبض‌های نجومی داد مردم را در آورد، شرکت برق ماه‌ها ادعای مشترکان را رد می‌کرد و می‌گفت قیمت برق افزایش نداشته اما سرانجام ناچار شد رسما اعتراف کند که قبض برق برخی از مشترکان را با تعرفه انرژی‌ها تجدیدپذیر حساب کرده است.

همین امروز هم مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفتگوی زنده خبری اعلام کرده بود که مصرف انرژی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی حدود سه برابر است. حالا باید پرسید این‌ اظهارات هم مقدمه گران کردن گاز است؟

نظرات شما
پیشخوان