تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۱ آبان ۱۴۰۰

شیائومی در صدد تولید بسته بندی های سازگار

طی یک توییتری که توسط شرکت شیائومی منتشر شده، این شرکت عنوان کرده است که قصد دارد حدودا 60 درصد پلاستیک تولیدی درون جعبه های تلفن همراه خود را کاهش دهد.

شیائومی
رویداد۲۴ طی یک توییتری که توسط شرکت شیائومی منتشر شده، این شرکت عنوان کرده است که قصد دارد حدودا 60 درصد پلاستیک تولیدی درون جعبه های تلفن همراه خود را کاهش دهد.

این خبر حدودا یک سال پیش منتشر شده است که نشان میدهد کمپانی شیائومی با چشم اندازهایی که برای خود، میداند که کره زمین با شرایطی که دارد و همچنین با توجه به اجلاسی که در حال برگزاری در اسکاتلند است، سران آن با احیای شرایط اقلیمی موافق هستند و رای نهایی به احتمال زیاد در صدد کاهش پلاستیک و آلودگی های ناشی از آن باشد که بر شرایط اقلیمی تاثیر میگذارند.


مرتبط بخوانید: جعبه های جدید گوشی های شیائومی را بشناسید!


تلاش برای حفظ محیط زیست با بسته بندی
زمانی که آیفون 12 رونمایی شد این کمپانی با هدف حفظ محیط زیست و سازگاری با آن، هنذفری وشارژر را از روی پک محصولات حذف کرد. بسیاری از رقبایی که همگام با اپل کار میکنند، این کار را مسخره کردند اما کم کم خودشان این کار را انجام دادند و در بسته بندی های تلفن همراه هنذفری و شارژر را حذف کردند.

شیائومی در صدد تولید بسته بندی های سازگار

کاری که اولین بار شرکت اپل کرد بدون علت نبود، سیم هایی که در هنذفری و شارژر استفاده میشوند همگی از پلاستیک تشکیل شده اند. برای تولید پلاستیک از موادی همانند کربن و سایر مواد مضر برای محیط زیست استفاده میشود. با حذف این موارد میتوان کمک بزرگی به حفظ محیط زیست کرد.
طی یک توییت جدید که اخیرا از شیائومی منتشر شده است احتمال زیاد گوشی شیائومی می 10 تی لایت اولین دستگاهی است که بسته بندی آن سازگار با محیط زیست خواهد بود.
شیائومی قصد دارد نشان دهد که حتی بدون حذف شدن لوازم جانبی میتوان جعبه های دوست دار محیط زیست را تولید کرد.

بسته بندی های سازگار یعنی چه؟
ممکن است بارها نام بسته بندی های سازگار یا بسته بندی های سبز را شنیده باشید. پک های مقوایی و کارتنی از این نوع بسته بندی هستند که در ادامه علل آنرا با یک دیگر بررسی خواهیم کرد.
معمولا هارد باکس از بسته بندی هایی است که برای گوشی های تلفن همراه استفاده میشوند. جنس اصلی هاردباکس از مقوا میباشد که در طی چند مرحله و قسمتی از آن دستی انجام میشود. این جعبه ها با عنوان جعبه سخت نیز شناخته شده اند که برای موبایل و سایر محصولات دیجیتالی بسیار مناسب اند زیرا دارای کیفیت و مقاومت خوبی بوده که محصول را در برابر صدمات حفظ خواهند کرد.

برخی از کارخانه ها نیز هستند که با تلاش های شبانه روزی، بهترین و مناسب ترین بسته بندی ها را در زمینه ارسال محصولات و عرضه آنان تولید نمایند که میتوانید برای دیدن نمونه کارهای بیشتر وارد لینک زیر شوید.


مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و بسته بندی های کارتنی زیبا و مدرن انواع محصولات


بسته بندی هایی که قابلیت تجزیه پذیری بالایی داشته باشند را بسته بندی های سازگار یا سبز مینامند. همانطور که میدانید شرایط فعلی، گواهی از حال خوب طبیعت نمیدهد زیرا متاسفانه تمامی انسانها با تولید و مصرف مواد مضر و آسیب زا به محیط زیست زمان تخریب کره زمین را جلوتر می اندازند.

چرا باید از بسته بندی های کارتنی و مقوایی استفاده کرد؟
پک های مقوایی و کارتنی با توجه به قابلیت هایی که دارند بسیار پرکاربرد بوده و برای تمامی محصولات استفاده میگردند. ویژگی هایی همچون: قابلیت چاپ بالا، طلاکوبی و نقره کوبی، برجسته سازی و سایر موارد را همزمان با هم روی جعبه بسته بندی قابل اجراست. بسته بندی های لمینتی که چاپ افست رویشان درج میگردد از خدماتی که گفته شد پشتیبانی میکنند.

شرکت و کمپانی های بزرگ محصولات دیجیتال همانند موبایل برای اینکار فکری کرده اند؟ برای مثال شرکت شیائومی قصد دار با کوچک کردن جعبه های خود و حذف پلاستیک اطراف شارژر و هنذفری ها هم در جعبه و کارتن صرفه جویی کرده باشد و هم پلاستیک را کاملا از پک محصولاتش حذف نماید.
شاید این موضوع در نگاه یک مشتری کار چندان قابل ارزشی به نظر نیاید اما این شرکت ها تولیدات انبوهی دارند و با اعمال چنین اقداماتی در طی یک سال درصد قابل توجهی از کاهش پلاستیک را به خود اختصاص میدهند.

شیائومی در صدد تولید بسته بندی های سازگار

کمپانی بزرگی نیز همانند آمازون برای ارسال محصولات خود که افراد به صورت آنلاین ثبت سفارش میکنند به کارتن پستی هایی نیاز دارند که هم محیط زیست را به خطر نیاندازند و هم در حین جابجایی محصولات را دچار آسیب نکنند.

نتیجه مطالب گفته شده این است که بسته بندی هایی که بتوانند تمام نیاز های تولید کنندگان و مشتریان را پاسخ دهند و با شرایط فعلی محیط زیست نیز سازگاری داشته باشند، بسته بندی های کارتنی و مقوایی هستند اگرچه بحران پیش آمده، تولید بسته بندی را در اروپا تحت الشعاع قرار داده که در قیمت بسته بندی و تاثیر آن بر محصولات بی تاثیر نیست، اما ارزش دارد که برای چنین صنعتی بودجه قابل توجهی در نظر گرفته شود و تولیدات آن افزایش یابد.


مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه


با قابلیت چاپ خوب و انواع و اقسام تصاویر را با بهترین کیفیت در وضوح و رنگ آمیزی بالا را میتوان بر روی کارتن و مقوا درج کرد که همگی در برندینگ و فروش کالا تاثیر دارند.
و نکته آخری که در این مقاله به طور مفصل از آن صحبت شده است، حفاظت از محیط زیست میباشد که در حال حاضر معضلی بر ای جوامع و کشورهای بزرگ میباشد.
با توجه به اواخر نشست اجلاس گلاسکو تصمیم قطعی بر تغییرات اقلیمی گرفته شده است که تمامی کشورها باید تلاش خود را در زمینه کاهش پلاستیک و مشتقات آن داشته باشند. به همین دلیل است که طبیعت و محیط زیست امانتی در گرو ماست و باید آن را به نسل های بعد از خودمان به درستی تحویل دهیم.

برچسب ها: شیائومی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان