تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

نامه ۴ وزیر آموزش و پرورش ادوار به مجلس

چهار وزیر آموزش و پرورش در ادوار گوناگون در نامه‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند که به مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فرصت دهند. این نامه در حالی زده که شده سه تشکل اصلی معلمان مخالف فیاضی هستند.

نامه ۴ وزیر آموزش و پرورش ادوار به مجلس

رویداد۲۴ حسین مظفر، علیرضا علی‌احمدی، سید محمد بطحایی و محمود فرشیدی چهار وزیر آموزش و پرورش در ادوار گوناگون در نامه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند که به مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فرصت دهند تا با مدیریتی جهادی ایفای مسؤولیت کند.


بیشتر بخوانید: موافقان و مخالفان برادر داماد علیرضا زاکانی / آیا مسعود فیاضی در مجلس موفق می‌شود؟


متن نامه مشترک ۴ وزیر سابق آموزش و پرورش، حسین مظفر، علیرضا علی‌احمدی، سید محمد بطحایی و محمود فرشیدی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است: «درخواست داریم که در صورت صلاحدید و پس‌از ارزیابی توانمندی‌ها و برنامه‌های آقای فیاضی، به ایشان فرصت بدهید تا در سمت وزیر آموزش و پرورش با مدیریتی جهادی ایفای مسؤولیت کند. همچنین با توجه به مشکلات متراکم مدارس و آموزش و پرورش، از کمبود معلم و کتاب‌های درسی گرفته تا نابسامانی‌های آموزش حضوری و مجازی و تأخیر طولانی در عدم پرداخت حق‌التدریس‌ها و رتبه‌بندی و بودجه سال آینده و نظایر آن ضروری به‌نظر می‌رسد که هرچه سریع‌تر وزیر آموزش و پرورش منصوب شود تا بتواند با حمایت و هدایت نمایندگان دردمند و دولت برای کاهش مشکلات چاره‌اندیشی نماید.»

این نامه در حالی زده شده که سه تشکل اصلی معلمان یعنی انجمن اسلامی معلمان ایران، سازمان معلمان ایران و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را به معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند.

در متن اعتراض آنها آمده است: «در کمال ناباوری در حالی که انتظار می‌رفت رئیس دولت سیزدهم، پیام مخالفت با گزینه قبلی معرفی شده را دریافت کرده باشد متاسفانه شاهد معرفی گزینه‌ای برای تصدی وزارت آموزش و پرورش هستیم که نه‌تن‌ها نشان از عدم دریافت پیام فرهنگیان و نمایندگان مخالف بوده بلکه نشانه‌های نگران‌کننده‌ای از عدم شناخت این دستگاه مهم و اولویت نداشتن آن نزد رئیس دولت و حلقه مشاوران ایشان دارد. به عنوان دبیران کل سه تشکل فرهنگی لازم می‌دانیم درخصوص وزیر معرفی شده برای تصدی وزارت آموزش‌وپرورش نکاتی را براساس وظایف انسانی، تشکیلاتی و حرفه‌ای یادآور شویم.

۱- آقای مسعود فیاضی تجربیات موثری در حوزه تعلیم و تربیت ندارند.

۲- آقای فیاضی بیش از نسبت با آموزش و آموزش فردی، حوزوی بوده و شناخت کمتری نسبت به اهداف آموزش و پرورش دارد.

۳- رشته تحصیلی آقای مسعود فیاضی ارتباط نزدیکی با تخصص‌های مورد نیاز در حوزه آموزش و پرورش ندارد.

۴- ایشان فاقد تجربیات مدیریتی موفق‌اند و به موضوع روابط انسانی موثر که سازنده تار و پود انگیزشی در سازمان بزرگ آموزش و پرورش است واقف نیستند.

۵- تنها وزیری موجه، محبوب، با اراده، متعهد و ترجیحا از بدنه جامعه معلمان می‌تواند از بحران‌های موجود در آموزش و پرورش، گره‌گشایی نماید. نکته‌ای که وجود و طرح آقای مسعود فیاضی را بلاموضوع می‌نماید.

ما دبیران کل سه تشکل، ضمن مخالفت صریح با وزارت آقای مسعود فیاضی، یادآوری می‌کنیم آموزش و پرورش طبق قانون اساسی خدمتی عمومی است و به وزیری فاقد حاشیه و جدای از انتصابات فامیلی و از جنس خانواده آموزش و پرورش نیاز دارد تا به تدریج از انحصار یک جناح و یک خط فکری خارج و به دست صاحب‌نظران حرفه‌ای و افراد باتجربه و کارآمد اداره شود.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
0
0
سلام من هم به عنوان یک معلم به دبیران این تشکل ها عرض می کنم که قرار نیست وزیر آموزش وپرورش از هم فکران شما باشد و شما خودتان را وکیل همه معلمان ندانید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
0
اگر آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند پس چرا پولهای بلوکه شده در عراق کره ژاپن را نمیتوانید وارد کنید ،چرا نفت و گاز و معادن را به نرخ رسمی در بازاذهای بین‌الملی نمیتوانید بفروشید و به دلال نصف قیمت می‌فروشید
به مردم چه که پول ندارید
پس کنید این حرفهای پوپولیستی برای مردم نان نمیشود
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان