تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

گرانفروشی وکم فروشی، بیشترین تخلفات بازار

براساس گزارشی که مدیر کل بازرسی ویژه وامور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از وضعیت شکایت و تخلفات بازار درهفت ماهه سال جاری ارائه کرد ؛ بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب به گرانفروشی ، کم فروشی و تقلب تعلق داشته است.

جرم گرانفروشی وکم فروشی

رویداد۲۴ سیدمجتبی سجادی جزی با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال تا پایان مهرماه امسال ۱۲۱ هزار و ۸۷۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده ۴ هزار و ۷۵۳ فقره منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۶ هزار و ۳۳۱ فقره منجر به عدم احراز تخلف و ۴ هزار و ۴۶۳ فقره به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری می باشد.

    سجادی ؛ با اعلام این که از این تعداد شکایات ۱۳ هزار و ۵۳۴ فقره مربوط به کالا بوده است، گفت: ۲ هزار و ۱۳ فقره مربوط به خدمات بوده است.

    این مقام مسئول اضافه کرد: در همین مدت، بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری است.

    مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف به ترتیب مربوط به گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب و عدم درج قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۰ هزار و ۲۱۶ فقره به صورت تلفنی، ۲ هزار و ۶۹ فقره به صورت حضوری و ۳ هزار و ۲۶۲ فقره بصورت کتبی بوده است.

    منبع: تسنیم
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: گرانفروشی
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان