تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

پیش‌بینی بیت‌کوین تا پایان سال

بیت‌کوین نسبت به دیروز بیش از ۵ درصد رشد کرده و در محدوده ۵۷ هزار دلار معامله می‌شود. سناریوهای احتمالی برای بازار رمزارزها چیست؟

قیمت روز ارزهای دیجیتال

رویداد۲۴ اگرچه بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مقاومت محدوده ۵۵ تا ۵۶ هزار دلار را پشت سر گذاشته اما کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین برای شروع روند صعودی باید سقف قبلی خود را پشت سر بگذارد.

ابوالفضل قاسمی، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با پیش‌بینی بازار در کوتاه‌مدت گفت: بازار در کوتاه‌مدت روندی رنج دارد چون بعد از روند صعودی تا سقف تاریخی بسیاری از نهنگ‌ها و کسانی که در کف قیمتی بیت‌کوین خریدند سیو سود می‌کنند. همانطور که شاهد بودیم روی محدوده ۶۰ هزار دلار سفارش فروش برای سیو سود به شدت زیاد بود.

قاسمی در رابطه با احتمال از دست رفتن محدوده حمایتی ۵۳ هزار دلار گفت: احتمال از دست رفتن محدوده حمایتی ۵۰ تا ۵۳ هزار دلار وجود دارد اما به نظرم این احتمال بسیار کم است. زمانی که بیت‌کوین سقف قبلی خود را زد عرضه بیت‌کوین توسط نهنگ‌های صرافی کراکن شروع شد و نهنگ‌های دیگر در گف قیمتی بیت‌کوین‌ها را جمع کردند و به نظر می‌رسد خریدها در محدوده حمایتی توسط خریداران بلندمدت انجام شده و این می‌تواند سیگنالی مثبت برای بازار باشد.

قاسمی عقیده دارد بازار یک موج صعودی دیگر در راه دارد و این موج زمانی شروع می‌شود که سقف قبلی شکسته شود.

قاسمی عقیده دارد بیت‌کوین تا پایان سال ۷۰ هزار دلاری می‌شود.

محرک‌های بازار رمزارزها

تصویب ETF بیت‌‌کوین می‌تواند یکی از محرک‌های بازار برای شروع رشد بیت‌کوین باشد

پذیرش دوباره بیت‌کوین به عنوان ارز پرداخت شرکت تسلا می‌تواند تاثیر زیادی بر بازار رمزارزها داشته باشد.

شروع کار اتریوم۲ می‌تواند باعث جذب نقدینگی و کاهش عرضه این ارز شود چون دیگر استخراج این ارز تمام می‌شود و بر اساس داده‌ها سالی کمی از توکن‌ها از بین می‌رود و این ارز تورم منفی خواهد داشت. این درحالیست که بیت‌کوین هنوز با روش استخراج کار می‌کند و روزانه ۹۰۰ بیت‌کوین استخراج و به چرخه عرضه وارد می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان