تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

تغییر در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به بودجه سال آینده افتاد؟

رئیس کمیسیون اقتصادی با انتقاد از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام کرد که مجلس بنا دارد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ این نحوه تخصیص را اصلاح کند.

تغییر در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به بودجه سال آینده افتاد؟

رویداد۲۴ محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: فوریت لایحه دولت برای اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در صحن علنی مجلس رأی نیاورد و قطعاً در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیشنهادات خود را در این زمینه به مجلس ارائه خواهد کرد.

وی افزود: نظر کارشناسی من آن است که بایستی نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تغییر اساسی کند و مجلس یازدهم قطعاً در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را اصلاح خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: چراغ سبز بودجه ۱۴۰۱ به دلار ۳۵ هزار تومانی


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف مجلس شورای اسلامی از اصلاح نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی نفع همه مردم است. این در حالی است که بیشتر صبحت‌های صورت گرفته بین دولت و مجلس پیش‌تر درباره حذف این ارز بود، اما نمایندگان با آن مخالفت کردند و اعلام کردیم که باید نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اصلاح شود.

پورابراهیمی گفت: هم‌اکنون دو پیشنهاد درباره استمرار ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد که پیشنهاد اول مربوط به واردات کالا‌های اساسی است و پیشنهاد دوم مربوط به حمایت از مصرف‌کنندگان است؛ رویکرد منطقی‌تر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مصرف‌کنندگان است و نظر مجلس تغییر روش این نحوه تخصیص در بودجه ۱۴۰۱ است و برهمین اساس منتظر لایحه دولت برای بودجه سال آینده هستیم.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بودجه ، ارز 4200 تومانی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان