تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

وضعیت بحرانی معلمان در میزان ابتلا به کرونا/ بازگشایی مدارس آمار را افزایش داد

رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا گفت: میزان ابتلای معلمان به کوویدـ۱۹ افزایش یافته است و تعدادی از آن‌ها با بازگشایی مدارس دچار این بیماری شدند.

آمار معلمان کرونایی

رویداد۲۴ حسین کرمانپور رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا در خصوص تاثیر آلودگی هوا بر افزایش مراجعات مردم به مراکز درمانی گفت: هنگامی که با آلودگی هوا مواجه می‌شویم، میزان مراجعات مردم به ویژه بیماران قلبی و عروقی، افراد مسن و اشخاصی که دچار مشکلات ریوی هستند به مراکز درمانی افزایش می‌یابد و آلودگی هوا حتی روی موتورسوارن هم موثر است و به نظر می‌رسد این افراد در روزهای آلوده دقت کمتری دارند و همچنین این مشکل تعداد موارد سکته قلبی را هم افزایش می‌دهد.

او ضمن اشاره به اینکه استفاده از ماسک به دلیل شیوع کرونا تاثیر آلودگی هوا را کاهش داده است، ادامه داد: شاهد این موضوع هستیم که در روزهای آلوده میزان مراجعات بیماران به مراکز درمانی به نسبت سال‌های قبل از شیوع کووید کاهش یافته و دلیل این موضوع استفاده از ماسک است، اما به طور کلی با آلوده شدن هوا مراجعات به مراکز درمانی افزایش می‌یابد و از این رو بهتر است در روزهای آلوده همه افراد به ویژه اشخاص مسن، بیماران قلبی و عروقی، کودکان، مادران باردار، بیمارانی که دچار مشکلات ریوی و نارسایی کلیوی هستند و همچنین مبتلایان به سرطان تا حد امکان از خانه خارج نشوند و در صورتی که مجبور به خروج از خانه شدند، حتما از ماسک استفاده کنند.

    رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا در پاسخ به این سوال که آیا بازگشایی مدارس میزان مراجعات کودکان را به مراکز درمانی به سبب ابتلا به کرونا افزایش داده است، اظهار کرد: در بیمارستانی که من در آن مشغول به فعالیت هستم تاکنون با افزایش میزان مراجعه کودکان به سبب کرونا مواجه نشدم، اما از همکارانم در خصوص ابتلای کودکان به این بیماری شنیده‌ام و همچنین میزان ابتلای معلمان به کووید افزایش یافته است و تعدادی از آن‌ها با بازگشایی مدارس دچار این بیماری شدند.


    بیشتربخوانید: کرونا جان چند معلم را گرفت؟/ شرایط استخدام فرهنگیان


    این پزشک توضیح داد: بسیاری از افراد گمان می‌کنند با تزریق ۲ دوز واکسن به طور کامل از ابتلا به کووید مصون می‌شوند و این در حالی است که چنین موضوعی درست نیست و ممکن است ویروسی که در طبیعت در حال گردش است جهش‌یافته باشد و افراد واکسینه شده را هم بیمار کند، ولی احتمال دارد افراد به سبب تزریق واکسن ناقل بی‌علامت باشندیا اینکه علائم خفیفی داشته باشند و به راحتی در جامعه حضور یابند و گردش ویروس در جامعه را افزایش دهند و از این رو افراد واکسینه نشده به راحتی بیمار می‌شوند.

    کرمانپور افزود: نباید گول این موضوع را بخوریم که چون واکسینه شده‌ایم به کرونا مبتلا نمی‌شویم و چه واکسن تزریق کرده باشیم چه آن را دریافت نکرده باشیم، ممکن است ناقل این بیماری باشیم و موجب گرفتاری سایر افراد به کرونا شویم و از این رو توصیه می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنیم و در صورتی که با علائمی مواجه شدیم خود را قرنطینه کنیم و چنانچه علائم رو به تشدید رفتند حتما تست pcr بدهیم و در صورت مثبت شدن نتیجه آزمایش خود را ۱۴ روز قرنطینه کنیم.

    منبع: میزان
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات بینندگان
    انتشار یافته: ۲
    ناشناس
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0
    1
    جون معلمان ودانش اموزان در خطرند همه کرونا ی شدند وضع خیلی خرابه تورا خدا مدارس مجازی کنید
    محسن
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0
    1
    با سلام و احترام
    متاسفانه صحبت ها به شدت غیر کارشناسی است.
    برای کودکان زیر ۱۲ سال هنوز تصمیمی گرفته نشده است و قرار بود اطمینان لازم جلب شود که آیا زدن واکسن به زیر ۱۲ سال مجاز هست یا خیر (که متاسفانه اطمینان جلب نشده و واکسن تزریق نشده ولی مدارس ابتدایی بازگشایی و موارد ابتلا در استانها مشاهده و در حال افزایش است.
    در رابطه با مدارس در ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شد که ۱ یا ۲ روز مدارس به صورت حضوری باز باشد ( که مدارس رعایت نکرده و هفته 3 و 4 روز هم مشاهده است.
    وضعیت نابسامان یا جدیدی درباره شیوع کرونا در خصوص مدارس نداشتیم که بگوییم بازگشایی مدارس باعث آن بوده است. ( منتظر وضعیت نابسامان و حاد و افزایش موارد ابتلا و درگیری خانواده ها هستند تا بعد از آن تصمیم کارشناسی گرفته شود.)
    اینجا کجای دنیاست!!!!!!!!!!!!
    نظرات شما
    پیشخوان