تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

نظر همتی درباره تحقق رشد ۸ درصدی

رییس سابق بانک مرکزی در توییتی با بیان اینکه سرمایه گذاری کلید رشداقتصاد است نوشت: بدون سرمایه گذاری درابعاد زیاد رشد۸درصد محقق نمی‌شود.

نظر همتی درباره تحقق رشد ۸ درصدی
رویداد۲۴ عبدالناصر همتی، رییس سابق بانک مرکزی در توییتی با بیان اینکه سرمایه گذاری کلید رشداقتصاد است نوشت: بدون سرمایه گذاری درابعاد زیاد رشد۸درصد محقق نمی‌شود.

همتی در این باره نوشت: سرمایه گذاری کلید رشداقتصاد است.

متوسط رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص دریکدهه تحریمی گذشته ۵- درصد در سال بود (ماشین آلات۷/۵-درصد)!

نتیجه: متوسط رشداقتصادی یک دهه ۰/۵درصد در سال!

بدون سرمایه گذاری درابعاد زیاد (بافرض ادامه تحریم‌ها و رشد شدید مالیات‌ها در بودجه ۱۴۰۱) رشد ۸ درصد محقق نمی‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محبوب از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
0
سرمایه گذاری بدون ساز و کار لازم ونبود مدیریت متخصص غیر ممکن است شاید در شعار رشد اقتصادی محقق شود ولی در عمل نه . برای رشد اقتصادی سرمایه گذاری لازم است سرمایه گذاری هم مستلزم این است که برای سرمایه گذار اطمینان داده شود که سرمایه اش در خطر نخواهد بود چون در کشور ما متولی اینکار کیست مشخص نمی باشد شاید یک نفر حالا از خراج و یا از داخل سرمایه گذاری کند وقتی دولت عوض شد با مشکلات روبرو شود وقتی مسولان توانایی اینرا ندارند که جلو فرار سرمایه گذاری ها رابگیرند چطور انتظار دارند که کسی در اینجا سرمایه گذاری کند در طول دو سال گذشته چند میلیارد برای خرید خانه فقط در ترکیه از کشور بیرون رفته است ایا این فرار سرمایه نیست ؟ یک نفر ایرانی از خارج اماده چند سال است می خواهد سرمایه گذاری کند و در راهر وهای ادره جات طبق گفته خودش 11 سال است سر می دوانند اخر سر به اقای رئیسی نامه نوشته است و در انجا مشکلات را بطور مشروح بیان کرده حالا وقتی این وضع در کشور حاکم است هیچکس حاظر به سرمایه گذاری در ایران نمی باشد چون متولی امر مشخص نیست یا مثلا فردی را دولت از خارج دعوت می کند برای برناه ریزی در مورد مشکلات اب و نهاد دیگر جلوی این کار را می گیرد و دولت هم توانایی دفاع از فرد مورد نظر را ندارد و فر د مزبور به خاطر اینکه گرفتار نشود فرار را بر قرار ترجیح می دهد . مشکلات کشور ما ساختاری است و دولت و مجلس توانایی لازم را در ادراه کشور ندارند چون قردت اجرایی در دست نهاد های خاص می باشد و این نهاد ها تمام امورات کشور را در دست دارند و هیچ قرتی توانایی ایستادگی در مقابل این نهاد ها را ندارند چون در صورت ایستادگی در برابراینها متهم با دشمنی با نظام می شوند و متمایل به امریکا در نتیجه اوضاع با وضع کجدار و مریض تا کجا ادامه خواهد داشت معلوم نیست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان