تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۶ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

استقبال مسکو از توافق ایران و آژانس

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو انتظار دارد که تلاش‌های مشترک بتواند بر تنش‌های پیرامون برنامه هسته‌ای ایران غلبه کند که کاملاً مطابق با منافع منع اشاعه و تقویت امنیت در سطح منطقه‌ای و جهانی است.

استقبال مسکو از توافق ایران و آژانس
رویداد۲۴ سخنگوی وزارت خارجه روسیه از حصول توافق میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در اظهارنظری درخصوص توافق میان ایران و آژانس اتمی گفت: ما از این توافقات استقبال می‌کنیم. ما از تعهد متقابل ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافق جامع پادمانی و در راستای نیازمندی‌های برنامه جامع اقدام مشترک جهت حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران و در سایه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کنیم.

به گفته زاخارووا چنین خبر خوبی اکنون بیش از هر زمان دیگری از نظر ایجاد محرک برای مذاکرات وین درخصوص احیای اجرای کامل برجام اهمیت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: مسکو انتظار دارد که تلاش‌های مشترک بتواند بر تنش‌های پیرامون برنامه هسته‌ای ایران غلبه کند که کاملاً مطابق با منافع منع اشاعه و تقویت امنیت در سطح منطقه‌ای و جهانی است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام توافق با تهران، تاکید کرد که توافق با ایران درخصوص تعویض دوربین‌های نظارتی در تاسیسات کرج پیشرفت بزرگی در "فعالیت‌های و نظارتی و راستی‌آزمایی در ایران" محسوب می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این بیانیه با اشاره به اینکه دوربین‌های تاسیسات کرج "طی روز‌های آتی" تعویض خواهند شد، آورده است: این توافق به ما اجازه می‌دهد که پیوستگی اطلاعات لازم در این تاسیسات را حفظ کنیم.

در انتهای بیانیه بر تعویض دوربین‌ها و فعالیت‌های فنی آژانس در تاسیسات کرج ذیل توافق ایران و آژانس تا پیش از پایان دسامبر ۲۰۲۱ تاکید شده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محبوب از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
0
0
مردم از مفاد بر جام و چگونگی ان بی اطلاع هستند و و حتی مکتخخصان خارج از حاکمیت هم نمی توانند در این مورد اظهار نظر کنند که در بر جام چه چیز هایی گنجانده شده است ولی روس و چین خبر دارند و خوشحالی روسها هم نشانگر این است که منافع انها تامین شده است چون اگر منافع روسها تامین نشود سنگ اندازی می کنند همانطور که در گذشته در زمان روحانی این اتفاق افتاد عامل اصلی بر هم خوردن بر جام در گذشته روسها بودند و پاره کردن بر جام توسط ترامپ یک بهانه بود چون بعد از تصویب بر جام در زمان روحانی روسها ناراحت بودند و با تحریک انها عه ای به اصطلاح خود سر به ناوها ی امریگا در خلیج فارس حمله کردند و به سفارت عربستان هم همینطور و موشک به هوا شلیک شد و روی ان نوشته شده بود اسرائیل باید از بین برود و در ضمن چناچه در تصویب بر جام منافع ما تامین شود بعید است روسها راضی به این کار باشند چون اگر منافع ملی در نظر بود مفاد بر جام منتشر می شد و نه اینکه محرمانه باشد در بر جام معلوم نیست چه می خواهیم و چه امتیازی می دهیم فقط انرا می دانیم که هئیت ایرانی اسرار بر لغو تمام تحریمها می باشد و انهم بدون دادن امتیاز به غرب غیر ممکن است انهم چه امتیازی معلوم نیست ولی غرب تا جایی که منافعش تامین نشود تن به تصویب بر جام نخواهد داد این گوی و این میدان مذاکره زمانی نتیچه بخش می شود که در اوج قدرت باشیم در صورتیکه ما از این قدرت چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی در ضعف کامل هستیم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان