تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰

صادرات تاج‌ گل کریسمس از آنتالیا

درختان شهر مدیترانه‌ای آنتالیا برای جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی به تمام نقاط جهان صادر می‌شوند و تولیدکنندگان پیش‌بینی می‌کنند که صادرات امسال بیش از ۱۰ میلیون دلار باشد.

صادرات تاج‌های گل کریسمس از آنتالیا

رویداد۲۴ تاج گل‌ها که از دهه ۱۹۹۰ توسط شرکت‌های گیاهان زینتی تولید و صادر می‌شود، از ضایعات جنگلی کاملاً طبیعی مانند ضایعات کاج، مخروط کاج، شاخه‌های درخت عرعر و سرو، چوب صندل و مورد سبز ساخته می‌شوند.

تاج گل‌های کریسمس توسط خانم‌های خانه دار مسیحی آنتالیا برای جا‌های مختلفی، چون آویزان کردن روی درها، قبرستان‌ها و میز‌های غذاخوری ساخته می‌شود که از ماه آگوست تا هفته اول دسامبر مطابق با سفارش صادرکنندگان انجام می‌شود.

شریفه آلتیندل، شریک شرکتی که در صادرات تاج گل در آنتالیا فعالیت می‌کند، گفت که تاج‌های گل را به بیش از ۲۰ کشور از جمله هلند، بریتانیا، آلمان، دانمارک، اسلوونی، ژاپن، کانادا و چین صادر می‌کنند.

آلتیندل با اشاره به اینکه این شرکت روزانه حدود ۲ هزار تاج گل تولید می‌کند، گفت که تاج گل‌ها توسط کامیون‌های یخچال دار یا هواپیما به کشور‌های دیگر ارسال می‌شود. وی افزود حدود ۲۰۰ هزار تاج گل کریسمس توسط این شرکت صادر می‌شود، در حالی که بخش عمده‌ای از عملیات در ماه‌های پایانی سال انجام می‌شود.

آلتیندل خاطرنشان کرد که تاج گل‌های ساخته شده در آنتالیا به دلیل کیفیت تولید آن‌ها ترجیح داده می‌شود. وی تاکید کرد گل یک مد هم دارد و ما مد را به دقت دنبال می‌کنیم، مد امسال رنگ یاسی است، بنابراین سعی کردیم از رنگ‌های یاسی روی اکلیل‌ها استفاده کنیم، کار ما سخت، اما بسیار لذت بخش است. آن‌ها انتظار دارند امسال بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات تاج گل از جمله سایر تولیدکنندگان داشته باشند. وی همچنین یادآور شد که آن‌ها در سال گذشته نزدیک به این رقم درآمد صادراتی داشتند.

این تاج گل‌ها را خانم‌های خانه‌دار طبق مدل‌هایی که شرکت تعیین می‌کند درست می‌کنند. شرکت‌ها اقلام مورد نیاز برای ساخت تاج‌های گل را از ساعات اولیه صبح در خانه‌ها توزیع می‌کنند. یک کارگر به طور متوسط بین ۸۰ تا ۱۰۰ حلقه تاج گل در روز تولید می‌کند و به ازای هر تاج گل ۲ لیره (۰.۳۸ دلار) درآمد دارد. در تصاویر روز عکس‌هایی از مراحل تولید و صادرات تاج‌ گل کریسمس از آنتالیا را ببینید. 

منبع: دیلی صباح

برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان