تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۲ دی ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز:

دستور رهبری برای جبران «جفا» به لاریجانی باید پیگیری شود

اکرمی گفت: همان‌گونه که از حکم رهبری درباره جبران جفا به لاریجانی مشخص است، ایشان علاوه بر احقاق حق افراد، بر ضرورت اصلاح روند‌ها و پیشگیری از تضییع حق احتمالی افراد، تأکید دارند.

رد صلاحیت لاریجانی

رویداد۲۴  چند روزی از رسانه‌ای شدن نامه شورای نگهبان و پاسخ لاریجانی به موارد مطرح‌شده در این نامه می‌گذرد، اما بازتاب آن همچنان در افکار عمومی و فعالان سیاسی پابرجاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی درباره این نامه و پاسخ به خبرآنلاین گفت: پاسخی که لاریجانی نوشته، تعرضی به اصل شورای نگهبان ندارد و جایگاه این نهاد را مراعات و مراقبت کرده است، اما عملکرد شورای نگهبان را نقد کرده و دارای اشکال می‌داند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند در احراز صلاحیت‌ها به برخی نامزد‌های «جفا» شده و باید این جفا، جبران شود. ما این تأکید رهبری را هرگز نمی‌توانیم، نادیده بگیریم. بنابراین، حتماً باید بررسی و مشخص شود، عامل جفا به لاریجانی چه نهاد یا فردی بوده؟ آیا این جفا از ناحیه شورای نگهبان بوده یا وزارت کشور و یا هر جای دیگر. وی افزود: متأسفانه، تاکنون مطالبه رهبری درباره پیگیری و جبران جفا به لاریجانی، روی زمین‌مانده و هنوز، نهاد‌های ذی‌ربط، موضوع فرمایش رهبری را دنبال و اعلام نتیجه نکرده‌اند.

اکرمی ضمن تأکید مجدد بر اینکه نمی‌توانیم فرمایش رهبری را نادیده بگیریم، افزود: حتماً باید رسیدگی شود و علاوه براین، روند‌های بررسی صلاحیت‌ها باید بازنگری همه‌جانبه شوند و کاستی‌ها و نواقصی احتمالی آن که موجب تضییع حق نامزد‌ها هستند، باید شناسایی و اصلاح شوند.

وی هامش رهبر انقلاب خطاب به رئیس قوه قضائیه در نامه داود دانش جعفری پیرامون حکم قضایی، ولی الله سیف، رئیس‌کل پیشین بانک مرکزی و معاونانش که تأکید کرده‌اند: «مبادا حکم جائرانه‌ای برای این افراد صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیفتد»، را یادآور شد و گفت: در این دستور رهبری هم حساسیت ایشان درباره بررسی عادلانه عملکرد مسئولان و ضرورت پیشگیری از تضییع حق آنان در هر شکل و قالبی، کاملاً آشکار است.

اکرمی تصریح کرد: همان‌گونه که از حکم رهبری درباره جبران جفا به لاریجانی و نیز دستور رهبری به رئیس قوه قضائیه پیرامون بازنگری در حکم سیف و معاونانش مشخص است، ایشان علاوه بر احقاق حق افراد، بر ضرورت اصلاح روند‌ها و پیشگیری از تضییع حق احتمالی افراد، تأکید دارند.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه بخش‌هایی از پاسخ لاریجانی را در رسانه‌ها دیدم، افزود: برخی از اشکالات و انتقاد‌های اعلام‌شده از سوی ایشان به عملکرد شورای نگهبان، وارد و قابل دفاع است. اکرمی بیان اینکه دفاع از خود، حق هر کسی و ازجمله، لاریجانی است، ادامه داد: معنای دفاع از خود لاریجانی، تقابل با شورای نگهبان نیست. به قول ما طلبه‌ها، او می‌خواهد بگوید، اشکال نچسبد و نماند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان تأکید کرد: ما نقد را باید بپذیریم و البته در نقد باید هم قانون را رعایت کنیم و هم انصاف داشته باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علی لاریجانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سیدعلی تویسرکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
0
0
شاید حق با این شیخ اکرمی (شیخ روحانی نما ) باشه !!
از این جهت که شاید فرمایش حضرت آقا از جفای به لاریجانی این بوده که بی محاکمه و بی حساب و کتاب و بی حسابرسی فرزندان لاریجانی و خودش رها نشن . با پول مفت ملت توو آمریکا و اروپا به اسم تحصیل و هرچیز دیگری دنبال خوشگذرانی هستند!؟ و خودش زندگی لاکچری از حق ملت و از جیب ملت درست کنه ؟!
گذشته از دلایل شورای نگهبان ،موضوع برجام ننگینی است که وطن فروشان و جاسوس ها ( اصلاح طلب های بی شرف ) در دولت و مجلس قبل به همت والای همین لاریجانی در بیست دقیقه تصویب کردند و زندگی حال و آینده هشتاد میلیون ایرانی را تباه کردند ! لاریجانی همت شبانه روزی داشت در تصویب برجام و خفه کردن صدای نیروهای انقلابی در مجلس که معترض وطن فروشی های دولت قبل و نماینده های همفکر حسن روحانی بودند. اطلاعات مهم و حیاتی مملکت را عناصر جاسوس تیم مذاکره کننده حسن روحانی در طی مذاکرات برجام به آمریکایی ها گزارش کردند. این که فراموش بشه نقش روحانی و لاریجانی در این خیانت ها البته که جفای بزرگیه . خونهایی که در قضیه گران کردن بنزین ریخته شد رفتار و گفتار همسوی لاریجانی و حسن روحانی با ضد انقلاب و تلاش عامدانه شان جهت ایجاد نارضایتی و آشوب در صدها موضوع دیگر !!؟؟؟ آیا رها کردنشان و رسوا نکردنشان برای مردم جفا نیست ؟؟؟!!!
رهبر عزیزم منظورشان شاید همین بوده که جفای بزرگیه لاریجانی و امثال او دوباره سر کار بیان و جفای بزرگتر محاکمه نشدن این هست.
لاریجانی و روحانی تا لحظه مرگ و روز محاکمه سخت در قیامت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان