تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۰۴ دی ۱۴۰۰

استقلال چگونه صدرنشین لیگ شد؟

استقلال تهران در پایان هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال با کسب ۲۵ امتیاز در صدر جدول رده بندی جای دارد.

باشگاه استقلال

رویداد۲۴  استقلال تهران در یازدهمین هفته از مسابقات لیگ برتر فوتبال در مشهد به مصاف پدیده مشهد رفت. شاگردان فرهاد مجیدی در این بازی خارج از خانه با نتیجه سه بر صفر به پیروزی دست پیدا کردند.

آبی پوشان تهرانی در حالی نهمین پیروزی فصل را به دست آوردند که جعفر سلمانی، رودی ژستد و آرمان رمضانی برای این تیم گلزنی کردند. سیدحسین حسینی که درون دروازه ایستاده بود برای هفتمین مسابقه در این فصل موفق به ثبت کلین شیت شد تا آمار گل خورده این تیم همچنان دو گل باقی بماند.


بیشتر بخوانید: وقتی باشگاه استقلال هشدار‌های سازمان لیگ را جدی نگرفت


استقلال در لیگ بیستم اکنون به همراه آلومینیوم اراک تنها تیمی است که شکست را تجربه نکرده است و همین به آن‌ها کمک کرده تا در کنار ۷ پیروزی و ۴ تساوی با ۲۵ امتیاز در صدر جدول رده بندی با ۲۵ امتیاز حضور داشته باشند.

فرهاد مجیدی در حال حاضر ۱۱ بازی بدون شکست را روی نیمکت استقلال تجربه کرده تا اولین سرمربی‌ای باشد که چنین آمار را از ابتدای یک فصل فوتبالی به همراه آبی‌ها ثبت می‌کند.

قبل از مجیدی آخرین بار در لیگ نهم بود که استقلال توانست ۱۰ هفته شکست ناپذیری را در کارنامه خود به ثبت برساند. در آن فصل صمد مرفاوی سکان هدایت استقلال را در دست داشت و تیمی را روانه لیگ برتر کرد که در هفته‌های آغازین ابتکار عمل را در دست داشت، اما در نهایت نه به جام حذفی رسید و نه لیگ برتر.

کمترین گل خورده

به غیر از استقلال در لیگ امسال تنها آلومینیوم اراک دو گل دریافت کرده است. تیم مجیدی در مصاف برابر صنعت نفت آبادان و فجرسپاسی تنها گل دریافت کرد و اکنون چهار مسابقه از آخرین گل دریافتی آن‌ها می‌گذرد.

بیشترین گل زده

در کنار عملکرد منظمی که استقلال در دفاع تیمی نشان داده، در خط حمله هم این تیم موفق عمل کرده است. تنها پرسپولیس همانند استقلال تا پایان هفته یازدهم ۱۶ گل به ثمر رسانده است.

جعفر سلمانی و کوین یامگا هر کدام با ۳ گل زده بهترین گلزنان این تیم هستند. ارسلان مطهری هم دو گل به ثمر رسانده و آرمان رمضانی، محمد دانشگر، رودی ژستد، سیاوش یزدانی و امیرحسین حسین زاده هم هر کدام یک گل زده‌اند.

عملکرد برابر مدعیان قهرمانی

از بین تیم‌های مدعی لیگ، سپاهان اصفهان، گل گهر سیرجان و پرسپولیس حریفان استقلال تا به این هفته بوده‌اند. تیم مجیدی در پذیرایی از گل گهر به تساوی یک بر یک رضایت داد، اما بنابر حکم کمیته انضباطی در پرونده شکایت از بازیکن گابنی، بازی سه بر صفر به سود این تیم به پایان رسید.

پس از گل گهر، پرسپولیس دومین تیم مدعی این فصل بود که مقابل آبی‌ها قرار گرفت. تیم مجیدی در دیدار با شاگردان یحیی گل محمدی در پایان یک مسابقه کِسل کننده در نهایت بدون گل متوقف شد، اما آن‌ها در سومین رویارویی با تیم‌های مدعی در کورس صدرنشینی با گل جعفر سلمانی به برتری دست یافتند.

فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک دو تیم قدرتمند دیگری هستند که در هفته‌های دوازدهم و سیزدهم رقیب استقلال خواهند بود. نتایج این دو بازی در سرنوشت صدرنشینی تیم مجیدی تاثیر زیادی خواهند داشت؛ تیمی که بدون در نظر گرفتن نتیجه پرونده شکایت از گل گهر هم می‌تواند همچنان در صدرجدول بماند.

منبع: صد آنلاین

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: باشگاه استقلال
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان