تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۷ دی ۱۴۰۰
حسین امیرعبداللهیان:

سرگرم توافق بر نقاط اختلافی در پرانتز‌ها هستیم/ دست یابی به توافق خوب شدنی است

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: مذاکرات در وین در مسیر خوبی قرار دارد سرگرم توافق بر نقاط اختلافی در پرانتز‌ها هستیم. اگر طرف‌های مقابل با حسن نیت ادامه دهند دست یافتن به توافق خوب شدنی است.

سرگرم توافق بر نقاط اختلافی در پرانتز‌ها هستیم/دست یابی به توافق خوب شدنی است

رویداد۲۴ حسین امیرعبداللهیان پس از پایان مراسم گرامیداشت شهید حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن در جمع خبرنگاران گفت: یمن بایستی با مشارکت همه طرف‌های یمنی تشکیل شود. ما مخالف هرگونه تجزیه کشور‌های منطقه و کشور‌های اسلامی هستیم. برای پیگیری مناسبات ایران با یمن سفیر جدید ایران بزودی تعیین می‌شود و در این کشور مستقر خواهد شد. در حال حاضر کاردار ایران در یمن با نشاط و با فعالیت لازم سفارت را باز نگهداشته و ما به پیگیری‌هایمان برای توسعه همکاری‌ها و بازگشت صلح به یمن و برای لغو محاصره انسانی و پایان تجاوز به این کشور ادامه می‌دهیم و معتقدیم بحران یمن صرفا راهکار سیاسی دارد.

وزیر امور خارجه درباره مذاکرات جاری در وین نیز اظهار داشت: مذاکرات ما در مسیر خوبی قرار دارد. مهم این است که ما یک متن مشترک و واحدی را داریم که تیم مذاکره کننده ما روی آن متن تمرکز کرده و طرف مقابل هم نسبت به موضوعاتی که درون پرانتز قرار دادیم یعنی نکات اختلافی این جمع‌بندی در دو دور قبلی دولت جدید انجام شده ما سرگرم توافق روی نقاط اختلافی که در داخل پرانتز در آن متن ذکر شده هستیم و آن‌ها به شدت مشغول هستند.


بیشتر بخوانید: از وین بوی توافق می‌آید؟/ بازتاب دور هشتم مذاکرات در رسانه‌های دنیا


وی گفت: با ۱+۴ گفتگو می‌شود و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا فعالانه تلاش می‌کند ما فکر می‌کنیم اگر طرف‌های مقابل با حسن نیت مذاکراتی که در این مرحله شروع شده را ادامه دهند دست یافتن به توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و می‌توانیم این هدف را محقق کنیم و حتی اگر جدیت در کنار حسن نیت در طرف‌های مقابل در مراحل آینده مذاکرات وجود داشته باشد، رسیدن به یک توافق زود و در آینده نزدیک هم متصور است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان