تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۲ دی ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ائتلاف وزارت ورزش و شاخ‌های اینستاگرام برای افزایش ازدواج! / در ساختمان شماره ۲ وزارتخانه چه گذشت؟

جمعی از اینفلوئنسر‌ها و شاخ‌های اینستاگرامی به جلسه‌ای در وزارت ورزش و جوانان دعوت شدند تا کمک کنند امر ازدواج تسهیل شود. رویداد۲۴ جزییاتی از این جلسه منتشر کرده و اینکه چرا چنین جلساتی در دستور کار اصولگرایان تندرو حاضر در دولت است.

جلسه وزارت ورزش اینفلوئنسرها

رویداد۲۴ اگر یکسال پیش خبر می‌رسید مدیری از مدیران روحانی با یک سلبریتی و چهره مشهور اینستاگرامی دیدار کرده است، احتمالا کفن‌پوشان ارزشی، خیابان‌های تهران را صحنه اعتراض خود می‌کردند. اما حالا وزارتخانه‌ای که سیدحمید سجادی در راس آن قرار دارد و وحید یامین پور معاونت آن را بر عهده دارد، از دختران مشهور در اینستاگرام دعوت کرده تا در یک برنامه خصوصی شرکت کنند. تصاویری که از این مهمانی منتشر شده، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ و البته جملاتی که در آن استفاده شده، بیشتر، مثل جایی که یکی از آنها می‌گوید: «آخه دختر اینقدر شاسی بلند میشه؟»

سازوکار دعوت از مهمانان این برنامه مشخص نیست. در اینستاگرام، بازیگران سینما مثل بهنوش بختیاری یا الناز شاکردوست و پریناز ایزدیار بیشترین فالوئر را دارند اما در برنامه وزارت ورزش و جوانان، چهره‌هایی دعوت شده اند که عمده شهرت خود را از اینستاگرام به دست آورده اند.

سپیده عرب‌نیا یکی از این زنان است که خود را داور والیبال معرفی کرده است. او حدود ۲۲۰ هزار دنبال کننده دارد. در فیلمی که از خود منتشر کرده در سعادت آباد دنبال مقنعه برای حضور در این جلسه می‌گشته است.

مرمر سلطانی دیگر چهره این جلسه بوده است که سیصد هزار دنبال کننده دارد. او روزمره‌نویس است. مایا که نزدیک به یک میلیون دنبال کننده دارد هم در حوزه معرفی رستوران‌ها فعالیت می‌کند. سیما علیپور که خود را مادر عروس ایران و جوان‌ترین بانوی خیر کشور معرفی می‌کند، احتمالا مشهورترین مهمان برنامه وزارت ورزش و جوانان بوده است. سیما علیپور ظاهرا بعد از ازدواج همسرش را در اثر بیماری سرطان از دست می‌دهد و از آن زمان به جمع آوری کمک‌های مالی در راستای ازدواج جوانان می‌پردازد. او شناخته‌شده‌ترین مهمان این مراسم بوده و شاید به نوعی دست‌اندرکار برگزاری آن هم باشد. چرا که مراسم را آغاز یک برنامه بلندمدت تعریف کرده است. «سودی» و «سی‌سی» هم از دیگر افراد حاضر در مهمانی بودند.


بیشتر بخوانید: روحانیون شاکی از حجاب بازیگران زن چه کسانی هستند؟/ پشت پرده چه خبر است؟


به گزارش رویداد۲۴ بسیاری وحید یامین پور را متهم می‌کردند که برنامه دعوت از سلبریتی‌های اینستاگرام با مسئولیت او بوده است. یامین پور در توضیح کوتاهی، هم از جلسه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و هم از حضور این افراد استقبال می‌کند: «اگر مجمع خیرین ازدواج توانسته آدم‌های متفاوتی را که هیچ وقت صدای ما به آنها نمی‌رسد جمع کند و درباره ازدواج با آنها حرف بزند، دمشان گرم. این جلسه را نبودم و از جزییات مطلع نیستم، ولی اعتراف می‌کنم درهمین مدت از آخوند تا شل‌حجاب و از قهرمان المپیک تا کارتن‌خواب رو دعوت و با آنها گفتگو کردم. مجمع خیرین مدت‌هاست در ساختمان شماره دو وزارت ورزش و جوانان مستقر بودند و البته مشکل جا دارند و ما با افتخار حمایتشان می‌کنیم، ولی مثل همه «ان.جی.او‌»ها زیر نظر دولت نیستند. بنده به هرکسی که بتواند در حل مشکلی از جوان‌ها کمک کند، تعظیم می‌کنم.»

وزارت ورزش هم در بیانیه‌ای همین موضع را اعلام کرده و در بیانیه خود نوشته «نشست با بلاگر‌های جوان صرفا به علت فقدان مکان مناسب برای برگزاری جلسات مجمع ملی خیرین ازدواج در سالن جلسات ساختمان شماره دو وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و این مجمع از سال‌ها قبل جلساتشان را در سالن‌های این وزارتخانه برگزار می‌کردند.»

بیانیه وزارت ورزش و جوانان در حالی ادعا کرده که از سال‌ها قبل این برنامه در وزارت ورزش برگزار می‌شده که تیرماه سال ۹۹ مجمع تاسیس شده و از همان ابتدا با حمایت جدی و پشتیبانی وزارت ورزش به فعالیت پرداخته بود؛ چنانچه یامین پور نیز در سفر‌های استانی (مثل استان البرز و...) تصمیماتی را برای حمایت از این مجمع مصوب کرده بود.

محمد مبین مدیر مسئول پیشین خبرگزاری برنامه وابسته به وزارت ورزش و جوانان از برخی استانداردهای دوگانه نوشته که بی‌ارتباط با این موضوع نیست: «سال ۹۵ نشست جوانان کشور‌های اسلامی در آنتالیا برگزار می‌شد. در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس یکی از نمایندگان تهدید کرد اگر جوانان ایران در آن نشست حاضر شوند، محمود گودرزی، وزیر وقت را استیضاح می‌کنند. رسانه‌های اصولگرا هم وزارت ورزش و جوانان را برای سفر نرفته زیر بدترین نقد‌ها گرفتند.»

پیش از این ضرغامی دیگر عضو کابینه ابراهیم رئیسی درباره این دسته از سلبریتی‌ها گفته بود «بعضی دخترا پلنگ‌اند فقط باید وایسی نگاهشون بکنی! بعضی‌هاشون هم شاخ هستن فقط باید ازشون لذت ببریم! البته از حرفاشون.»

به نظر می‌رسد اصولگرایان برای تقویت توان تبلیغاتی خود در شبکه‌های اجتماعی، به دنبال راهکار‌های تازه هستند و این راهکار تازه، بهره بردن از سلبریتی‌های غیرسیاسی است که در فضای سانسور، رشد کرده‌اند و در شرایط عادی، احتمالا توفیق چندانی نداشتند.

روز سه شنبه جهان نیوز گزارشی منتشر کرده بود که بر اساس آن برنامه‌ریزی اصولگرایان برای نمره منفی دادن به اینستاگرام و ورشکسته کردن آن، شکست خورده بود. برنامه فیلتر کردن این شبکه اجتماعی هم که فعلا در دستور کار نیست. شاید راه حل سوم، پول‌پاشی بین سلبریتی‌ها باشد و برای این کار، چه پوششی بهتر از کار خیر و ازدواج؟

جالب آنجاست که این برنامه در حالی برگزار شده که چند روز قبل همین نیروهای سیاسی شکایتی بلند بالا از بازیگران سینما آماده کرده بود تا آنها را به اتهاماتی همچون «انتشار محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی»، «استفاده ابزاری از زن»، «تبلیغ تشریفات و تجملات نامشروع»، «توهین به مقدسات»، «معلوم بودن مقداری از سینه و گردن و گوش‌ها» به دادگاه بکشانند! معلوم نیست کدام را باید باور کرد؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
3
1
دختران خوب ایرانی
پسران خوب
اشتباهی نروید
راه عشق راه بهشت
دل خراب و بددلی نیست
فیلم عشقی جوانمردی و زندگیست
عشق و محبت حال خوب و بیست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان