تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۴ دی ۱۴۰۰
آنتونی بلینکن:

زمان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام، رو به پایان است

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر اعلام کرد که زمان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام، رو به پایان است.

زمان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام، رو به پایان است

رویداد۲۴  به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر اعلام کرد که زمان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام، رو به پایان است.

وی با اعلام این‌که تنها «چند هفته» برای نجات توافق هسته‌ای با ایران فرصت باقی مانده است، گفت که چنانچه مذاکرات به نتیجه نرسد، واشنگتن «گزینه‌های دیگری» را بررسی خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا با اذعان به این‌که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران به نقطه غیرقابل بازگشتی رسیده است، مدعی شد که آن‌ها با نادیده گرفتن تعهدات برجامی، موارد تازه‌ای را یاد می‌گیرند و دست به اقدامات تازه می‌زنند.

وی با انتقاد از رویکرد‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در قبال ایران، از خروج از برجام به عنوان یکی از اشتباه‌ترین تصمیم‌ها در تاریخ سیاست خارجی این کشور یاد کرد.


بیشتر بخوانید: دیدار نمایندگان روسیه و تروئیکای اروپایی درباره برجام


ادعای بلینکن در خصوص به پایان رسیدن زمان برای احیای برجام در حالی مطرح می‌شود که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این، در کنفرانسی خبری با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که امکان تعیین ضرب‌الاجل برای زمان به نتیجه رسیدن این گفتگو‌ها وجود ندارد.

وی بار دیگر اعلام کرد که پیشرفت اندکی در مذاکرات حاصل شده است، گفت که خواستار حرکت رو به جلو در گفتگو‌های هسته‌ای با ایران هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «در هفته‌های گذشته، شاهد پیشرفت اندکی بوده‌ایم. مطمئناً این بهتر از عدم پیشرفت است. با این وجود، چنین موفقیت‌های اندکی برای حل مشکل هسته‌ای ایران کافی نیست».

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین ، برجام
نظرات شما
پیشخوان