تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

دستور عقب‌نشینی رئیسی به دستگاه‌های دولتی ساحل خوار

رئیس‌جمهور با هشدار به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی در خصوص رفع تصرف اراضی ساحلی بیان کرد: همه دستگاه‌های اداری که در آن ساحل است باید اراضی که غیرقانونی در اختیارشان است را در اختیار مردم قرار داده و بر اساس عقب‌نشینی کنند و در این راستا با هیچ فردی مماشات قرار نخواهد گرفت.

دستور رئیسی رویداد۲۴  رئیس‌جمهور با بیان اینکه بانیان وضع موجود حق گرفتن پست مدیریتی را ندارند، گفت: مدیران بانیان وضع موجود نباید به کار خود ادامه دهند زیرا شدیدترین خسارت را به کشور وارد کردند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در پانزدهمین سفر استانی خود به گیلان در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مردم در سالن شهدای ناجا با بیان اینکه گیلان دارای نخبگان خوبی در عرصه‌های مهم علمی و دانشگاهی است، اظهار کرد: صحبت‌های بسیاری خوبی در این جلسه توسط نخبگان و اقشار مختلف جامعه مطرح و قطعاً تمامی دغدغه‌ها موردتوجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نیروهای انسانی کارآمد، مؤثر و علمی در گیلان گفت: این استان سرافراز دارای ظرفیت‌های انسانی بسیار خوبی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و دینی ازجمله آیت‌الله بهجت، امینیان، احسان‌بخش و محمدی گیلانی بوده و وجود هشت هزار شهید در این استان گواه بر این مهم است لذا باید از این ظرفیت به‌درستی بهره‌مند شد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اهتمام دولت بر استفاده صحیح از برنامه‌های پژوهشگران در راستای حل مشکلات گیلان افزود: یکی از سؤالات مهم این است که آیا نتیجه بررسی پژوهشگران در راستای علت و دلایل فقر و بیکاری در گیلان به نتیجه رسیده شده یا خیر، ولی هیئت دولت این آمادگی را دارد تا نتایج بررسی‌های آنان را بکار بگیریم.

رئیسی با اذعان اینکه گیلان به لحاظ سرمایه هیچ‌گونه کم‌ و کاستی وجود ندارد، بیان کرد: استان گیلان در پیوستن به شانگهای، اکو و اتحادیه اوراسیا یک محور مهم است ولی برای بهره‌برداری از آن نیازمند شناسایی ظرفیت‌ها است.

وی مسئله کشور را مسئله تولید و اشتغال دانست و بیان کرد: فلسفه منطقه آزاد برای واردات مواد اولیه و تولید ارزشمند است که باید به ظرفیت صادرات اضافه کند لذا اگر از هدف اصلی فاصله گرفته بگیرد باید در آن بازنگری شود.

رئیسی جمهور با اشاره به برنامه دولت در خصوص احیای کارخانه‌های گیلان گفت: ظرفیت‌های لازم در گیلان به لحاظ تولید وجود داشته و هدف ما در گیلان رفع موانع تولید بوده و در این راستا یک کارگروه در راستای شناسایی مشکلات کارخانه‌ها و رفع موانع تولید تشکیل خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی کارخانه پوشش در گیلان افزود: بعد از یک سال از سفر بنده به گیلان به‌عنوان رئیس سابق قوه قضائیه از کارخانه‌های گیلان اقدامات خوبی در خصوص کارخانه پوشش شده که انجام این کار منجر به ایجاد اشتغال پایدار در گیلان می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به تشکیل فوری کارگروه مشخص در راستای حل مشکل رودخانه‌های گیلان تصریح کرد: با رودخانه زرحوب و گوهررود در طی این مدت برخورد درشتی نشده و به دلیل سو مدیریت برخی از مسؤولان به محل عبور فاضلاب تبدیل‌شده است لذا کار گروهی در سریع‌ترین زمان ممکن و یا از همین فردا باید تشکیل و این سه مشکل یعنی تالاب اتزلی، تولید و رودخانه زرجوب و گوهر رود را برطرف کنند.

به گفته رئیسی کارهای ما در همه حوزه‌ها باید علم محور باشد و دانشگاه با مسئله محوری می‌تواند بسیاری از مشکلات گیلان را برطرف کند لذا همه مدیران در کشور باید یک ارتباط نخبگانی در هر استان ایجاد کنند.

وی با هشدار به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی در خصوص رفع تصرف اراضی ساحلی بیان کرد: همه دستگاه‌های اداری که در آن ساحل است باید اراضی که غیرقانونی در اختیارشان است را در اختیار مردم قرار داده و بر اساس عقب‌نشینی کنند و در این راستا با هیچ فردی مماشات قرار نخواهد گرفت.

رئیس، جمهور از آمادگی روسیه به‌منظور خرید محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: باید به کشاورزان تسهیلات داده شده و تضمین خرید محصول هر چه سریع‌تر انجام شود و کشور روسیه و دیگر کشورهای همسایه آمادگی لازم برای خرید محصولات کشاورزی از جمهوری اسلامی را دارد.


بیشتر بخوانید: اعطای دکترای افتخاری دانشگاه دولتی روسیه به رئیسی +فیلم


رئیسی با بیان اینکه بانیان وضع موجود اجازه پست گرفتن در گیلان را ندارند، افزود: مدیران بانیان وضع موجود نباید به کار خود ادامه دهند زیرا شدیدترین خسارت را به کشور وارد کردند و امروز به مدیران اعلام شد که مدیران جوان، انقلابی و تحول‌خواه برای گیلان معرفی شود.

وی با بیان اینکه بستر گام دوم عقب‌ماندگی داریم که باید برطرف شود، تصریح کرد: افراد بسیاری در جمهوری اسلامی این ویژگی را دارند که فکر و اندیشه خود را به عمل رسانده و کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد و به این دلیل استکبار سعی دارد جمهوری اسلامی را از مسیر خود دور کند.

رئیسی جمهور با ابراز نگرانی از پیری جمعیت در گیلان بیان کرد: یکی از مشکلات گیلان مسئله پیری جمعیت است ولی این مسئله قابل بوده و با انجام کارهای کارشناسی می‌توان از این اتفاق ناگواری جلوگیری کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان