تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
محمدعلی نجفی در گفت‌و‌گو با رویداد ۲۴:

اصلاح طلبان در تایید صلاحیت‌ها از قانون تبعیت می‌کنند

جریان اصلاحات هم از نظر شعارهای انتخاباتی و هم از نظر سازمان وتشکیلات کاری وارد عرصه انتخابات شده است.
رویداد۲۴- مشاور رئیس‎جمهورگفت: جریان اصلاحات با یک برنامه‌ریزی خیلی خوب، مشخص ومنسجم هم از نظر شعارهای انتخاباتی و هم از نظر سازمان وتشکیلات کاری وارد عرصه انتخابات شده است. 

محمدعلی نجفی، عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با رویداد ۲۴ درباره فعالیت‌های تشکل‌ها و جریانات سیاسی مختلف برای حضور در انتخابات مجلس دهم وجذب مشارکت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای گفت: تا به امروز با توجه به حضور جریانات سیاسی مختلف همچون اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، اعتدالیون و تشکل‌های مستقل و اعلام موجودیت آن‌ها برای حضور در عرصه انتخابات مجلس به نظر بنده شرایط خوبی در کشور برای برگزاری انتخابات و حضور چشمگیر و مشارکت حداکثری مردم فراهم شده است. 

وی افزود: سفارشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در باب انتخابات در دیدارهای مختلفی که در طی چند وقت اخیر با مسئولان و طیف‌های مختلف مردم داشته‌اند و عملکرد هیئت‌های اجرایی در بحث تایید صلاحیت‌ها تا به این لحظه فضای سیاسی پرنشاط و روشنی را برای حضور در عرصه انتخابات و برگزاری یک مشارکت همه جانبه مهیا کرده است که این موضوع را باید به فال نیک گرفت. 

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: با توجه به فضای خوبی که در شرایط فعلی در کشورمان نسبت به بحث انتخابات و نحوه مشارکت جریانات سیاسی فراهم شده است بنده امیدوارم هیئت‌های نظارتی به عنوان یکی از ارکان مهم انتخابات به سیاق هیئت‌های اجرایی البته با رویکردی دقیق ترو منصفانه کار خود را در در رویه تایید صلاحیت‌ها انجام دهند تا فضای برای حضور نامزدهای تمامی جریانات سیاسی در عرصه انتخابات فراهم شود. 

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر کسانی که واقعا صلاحیت و ویژگی‌های حضور در انتخابات مجلس را دارند از سوی هیئت‌های نظارتی مورد تایید نهادهای مربوطه قرار گیرند بنده فکر می‌کنم یک انتخابات پرشوری را در پیش خواهیم داشت که این روند بدون شک از منظر درصد شرکت کنندگان ممکن است رکورد جدیدی را در عرصه انتخابات کشورمان بزند. 

نجفی درباره نحوه ورود جریانات اصلی کشور اعم از اصولگرایان، اصلاح طلبان و جریان اعتدالی به انتخابات مجلس دهم گفت: از آنچه که تا به اینجا درباره فعالیت جریانات سیاسی موجود در کشورمان می‌توان با توجه به ثبت نام‌ نامزدهای مورد نظر آن‌ها برای ورود به انتخابات مجلس دهم فهمید توجه به این نکته است که همه جریانات سیاسی کشور برای حضور در عرصه انتخابات پیش رو با قدرت وارد عمل شده‌اند و برنامه منسجمی را به این منظور در نظر گرفته‌اند. 

وی درباره فعالیت جریان اصلاح‌طلب و اعتدالی برای ورود به انتخابات مجلس دهم خاطرنشان کرد: باید صراحتا بگویم این دو جریان در اکثر قریب به اتفاق شهرهای کشور کاندیداهای مشترک خواهند داشت و براساس برای ورود به انتخابات برنامه خود را تهیه و تنظیم کرده‌اند. 

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: جریان اصلاحات با یک برنامه‌ریزی خیلی خوب، مشخص ومنسجم هم از نظر شعارهای انتخاباتی و هم از نظر سازمان وتشکیلات کاری وارد عرصه انتخابات شده است که امیدواریم این رویه مقدمات پیروزی ما در عرصه انتخابات مجلس را فراهم کند. 

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: امیدوارم هر جریان وهر فردی که در عرصه انتخابات مجلس دارای برنامه و رویکرد مشخصی است و براین اساس نامزدهای انتخاباتی خود را معرفی کرده به آنچه حق‌اش است در انتخابات آینده دست پیدا کند. 

نجفی درباره فعالیت اصولگرایان به عنوان جریان رقیب اصلاح‌طلبان برای حضور در عرصه انتخابات مجلس دهم اظهارکرد: بنده زیاد نمی‌توانم درباره این جریان قضاوت کنم ولی با توجه به شواهدی که درباره فعالیت جریانات موسوم به اصولگرا در فضای سیاسی کشور شاهد آن هستیم می‌توان به این نکته اشاره کرد که یک تشتت در اردوگاه اصولگرایی و جریانات زیر مجموعه این طیف حاکم شده است. 

وی درباره واکنش اصلاح طلبان نسبت به عدم تایید صلاحیت از سوی شواری نگهبان گفت: مشی اصلاح‌طلبان از ابتدای فعالیت تا به امروز حرکت در در چارچوب قانون اساسی بوده و است و براین اساس اصلاح‌طلبان به قانون گردن می‌گذارند و از آن تبعیت خواهند کرد. 

مشاور رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم کسانی که به عنوان مجریان قاون در عرصه انتخابات کشور حضور دارند منصفانه عمل کنند و مسائل سیاسی و خط و مشی و گرایش فکری آن‌ها در قضاوتشان در روند تایید صلاحیت‌ها و همچنین برگزاری انتخابات دخالت و تاثیری نداشته باشد تا فضای روشن و مثبتی را در انتخابات آینده مجلس مشاهده کنیم.
برچسب ها: نجفی ، اعتدالگرایان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان