تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

استانداردهای دوگانه امنیتی/ آزادی نازنین زاغری چه شباهت‌هایی با جیسون رضاییان داشت؟

آزادی نازنین زاغری شباهت‌های بسیاری با آزادی جیسون رضاییان داشت؛ ایران برای استرداد زاغری توانست ۵۳۰ میلیون دلار از اموال بلوکه شده خود را از بریتانیا پس بگیرد و در پرونده جیسون رضاییان هم ۱/۷ میلیارد دلار اموال ایران از آمریکا به ایران بازگردانده شد. اگرچه شکل آزادی هر دو زندانی مشابه بود، اما برای یکی سریال گاندو ساخته شد و در پرونده دیگری، کاملا سکوت اختیار شد.

نازنین زاغری

رویداد۲۴ رایان حسینی: بالاخره نازنین زاغری پس از ۵ سال آزاد شد و در آخرین ساعات روز گذشته به عمان و سپس به لندن رفت. ماجرای بازداشت زاغری یکی از عجیب‌ترین پرونده‌هایی بود که در سال‌های اخیر رخ داده بود و به لحاظ نوع اتفاق دقیقا مشابه بازداشت جیسون رضاییان خبرنگار واشنگتن پست بود. البته در پرونده رضاییان، دولت آمریکا در میان بود اما این بار دولت انگلستان برای آزادی زاغری تلاش می‌کرد.

شغل نازنین زاغری روزنامه نگاری بود. او تحصیلکرده دانشگاه متروپولیتن لندن بود که در چند اتفاق مختلف همچون زلزله بم به ایران آمده بود و اتفاقات خبری را پوشش داده بود. با این حال نوزدهم فروردین ۱۳۹۵ هنگامی که قصد بازگشت به انگلستان داشت، توسط اطلاعات سپاه کرمان بازداشت و به این شهر منتقل شد. سپاه ثارالله کرمان تقریبا دو ماه بعد از بازداشت زاغری، او را به جاسوسی برای انگلستان متهم کرد. در بیانیه‌ای که ۲۶ خرداد ۹۵ توسط سپاه کرمان منتشر شد، اعلام شده که «نازنین زاغری یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود»

در همان اطلاعیه گفته شده بود «نازنین زاغری با عضویت در شرکت‌ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی مشارکت داشته ... و تحت هدایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه بوده است.»

چنانچه گفته شد یکی از نکات مهم، شباهت‌های بسیار پرونده زاغری و رضاییان بود. در دولت روحانی برای جیسون رضاییان حتی سریالی به نام «گاندو» ساخته شد که در آن برخی مقامات دولت روحانی متهم به نفوذ و وادادگی به غرب شده بودند. وقتی هم که جیسون رضاییان در ازای پرداخت ۱/۷ میلیارد دلار آزاد شد، منتقدان حمله بسیار تندی به دولت روحانی و تیم ظریف در وزارت خارجه کردند که چگونه تمهیدات آزادی یک جاسوس را در ازای پول فراهم کرده است.

در آن پرونده، آمریکا همزمان با آزادی رضاییان و ۴ نفر دیگر، ۱/۷ میلیارد دلار به‌صورت اسکناس نقد به ایران پرداخت کرد. این مبلغ مربوط به یک پرداخت ۴۰۰ میلیون دلاری ایران به آمریکا برای خرید تسلیحات در دهه ۷۰ میلادی و ۱/۳ میلیارد دلار سود آن بوده‌است.

در پرونده زاغری ماجرای بدهی انگلستان به ایران در میان بود. ماجرا از این قرار بود که «بریتانیا تانک‌های چیفتین را که پیشرفته‌ترین تانک‌های انبار تسلیحاتی بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ بود را به ایران فروخته بود. شاه ایران قرارداد این تانک‌ها را در سال ۱۹۷۳ و در زمان اوج قیمت نفت امضا کرد و ۱۵۰۰ تانک چیفتن از انگلیس خریداری شد، اما ایران در نهایت تنها یک محموله ۱۸۵ تایی از این تانک‌ها را دریافت کرد و در نهایت با انقلاب ایران، بریتانیا از تحویل تانک‌های خریداری شده سرباز زد. در آن زمان دست‌کم ۴۰۰ میلیون پوند از تانک‌های خریداری شده به ایران تحویل داده نشد.»

وقتی موضوع آزادی نازنین زاغری مطرح شد، ابتدا بحث همان بدهی به میان آمد و در نهایت در ازای پرداخت ۵۳۰ میلیون دلار به عنوان بدهی و سود مبلغ پرداخت شده خرید تانک‌های چیفتن، زاغری و یک زندانی دیگر به نام انوشه آشوری آزاد شدند تا به این ترتیب برای بار دیگر اتفاقی مشابه پرونده جیسون رضاییان تکرار شود.

آنچه در این میان جالب بود، برخوردها به موضوع شباهت این دو پرونده بود. در یکسو اصلاح طلبان این سوال را طرح کرده بودند که آیا نهادهای امنیتی اسپانسر سریال گاندو که مخالف سرسخت مبادله رضاییان بودند، حاضرند در دولت رئیسی هم یکبار دیگر سریال گاندو را بسازند و نظرشان را درباره آزادی زاغری هم بگویند؟

در سریال گاندو، دولت روحانی به از دست دادن یک جاسوس بزرگ (جیسون رضاییان) به خاطر ارتباط گسترده‌شان با غرب متهم بودند و این دلیل یکی از بزرگترین حملاتی بود که اصولگرایان و نهادهای امنیتی نسبت به دولت روحانی داشتند. آنها معتقد بودند به سختی جاسوسان را شناسایی و دستگیر می‌کنند اما دولت غربزده روحانی به راحتی آنها را با پول مبادله می‌کند و زحمات آنها به راحتی توسط دولت از دست می‌رود. با این حال این جریان نسبت به آزادی نازنین زاغری کاملا موضع سکوت داشت. یکی از کاربران توییتر در واکنش به این ماجرا نوشت: «منافع ملی ایجاب می‌کند که یک‌بار جیسون رضائیان را با ایالات متحده مبادله کنی، یک‌بار نازنین زاغری را با بریتانیا. اما منافع حزبی ایجاب می‌کند که برای اولی گاندو بسازی، برای دومی سکوت کنی!»

با توجه به اینکه این اتفاق در دولت اصولگرایان انجام شده بود، هیچکدام از چهره‌های نزدیک به آنها درباره استانداردهای دوگانه موضعی نگرفتند و تنها دو سه نفری از کاربران توییتر ماجرا را اینگونه توصیف کردند که «تفاوت دولت روحانی با دولت رئیسی آنجاست که در دولت روحانی، جیسون رضاییان کاملا تخلیه اطلاعاتی نشده بود و آزاد شد اما در دولت رئیسی، نازنین زاغری کاملا تخلیه اطلاعاتی شده بود و دیگر نیازی به او نبود.» 

کاربر اصولگرای دیگری هم اصلاح‌طلبان را به مغالطه متهم کرد و نوشت: «مغالطه اصلاح طلبان. گاندو درباره خیانت‌های جیسون و نفوذ او بود و نه آزادی او، همین قاعده هم درباره نفوذ زاغری در دولت روحانی صدق می‌کند. البته که وصول یک طلب ۵۰ ساله از روباه پیر، چیزی جز درایت نیست، آن هم بعد از ۸ سال ریاست جمهوری روحانی.»


بیشتر بخوانید: گوشت قربانی به نام اموال ایران در خارج!


به جز یکی دو توییت، دیگر خبری از همان واکنشی که اصولگرایان نسبت به مبادله جیسون رضاییان داشتند، خبری از واکنش دیگری نسبت به مبادله نازنین زاغری نبود. در حقیقت اگرچه تلاش استرداد اموال بلوکه شده ایران کار درستی است، اما آنچه محل نقد است، استانداردهای دوگانه در مواجهه با یک پدیده است. البته در این میان یک مشک بزرگ دیگر هم وجود دارد و آن «گوشت قربانی اموال مردم ایران در خارج کشور» است که رویداد۲۴ پیش از این در یک پرونده مفصل آن را بررسی کرد و نشان داد چقدر از اموال ایران اینگونه در ازای غرامت بازداشت‌ها یا مسائل دیگر پرداخت شده است. بنابراین اگرچه برای بازگرداندن این اموال تلاش می‌شود، اما از آن سو مشکل بزرگ آنجاست که وقتی زندانیان آزاد می‌شوند، در دادگاه‌های خارجی شکایت می‌کنند و غرامت آنها از همین اموال بلوکه شده پرداخت می‌شود که نمونه‌های آن بسیار زیاد است.

در نمونه اخیر، جیسون رضاییان در آمریکا از ایران شکایت کرد و به خاطر یکسال و نیم زندان، درخواست غرامت ۱۸۰ میلیون دلاری کرد. در نمونه دیگر، سال ۲۰۱۶ پس از ۳۶ سال ایالات متحده آمریکا از محل جریمه یک بانک فرانسوی ناقض تحریم‌های ایران، به ۳۸ تن از ۵۲ دیپلمات این کشور که روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ در تهران به گروگان در آمدند و ۴۴۴ روز زندانی بودند، غرامت پرداخت.

در نمونه دیگر بانک «بی‌ان‌پی پاریباس» مستقر در پاریس به دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران، سودان و کوبا مجبور شد جریمه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد دلار به دولت آمریکا بپردازد. از ۹ میلیارد دلار جریمه بانک مذکور، یک میلیارد دلار آن به پرداخت غرامت‌ها اختصاص یافت. برای هر روز اسارت ۵۳ گروگان در تهران ۱۰هزار دلار در نظر گرفته شد که در مجموع عددی بالغ بر ۴.۴ میلیون دلار به هر گروگان پرداخته شد.

سپتامبر ۲۰۱۹ بیش از ۲۸ میلیون دلار از اموال ایران در کانادا فروخته و پول آن به بازماندگان حملاتی که به ادعای دادگاه کانادا توسط سازمان‌های مورد حمایت ایران سازماندهی شده بود، داده شد.

بر اساس اسنادی که در دادگاه عالی اونتاریو ثبت و بایگانی شده، بخشی از این پول‌ها که از فروش ساختمان‌های متعلق به ایران به دست آمده است. یکی از املاک فروخته‌شده یک مرکز فرهنگی ایرانیان در اوتاوا وابسته به دانشگاه اوتاوا بوده که ساختمان آن بسیار باارزش است. این ساختمان به قیمت ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به یک شرکت در مونترآل فروخته شد.

علاوه بر درآمد ناشی از فروش اموال و دارایی‌ها، قربانیان همچنین بخشی از دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری را که در حساب‌های بانکی ایران است نیز دریافت می‌کنند. در سند منتشر شده همچنین یک تویوتای کمری و یک مزدای ام‌پی‌وی نیز وجود دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۰
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
5
1
داستان مشخصه هر دو چه جیسون چه زاغری هر دو از دوستان اصلاح طلبان هستند البته انصاف این است که گاندو دیگری درباره ارتباطات زاغری و اصلاح طلبان ساخته بشه .
بالاخره خواستگاه جواسیس آمریکایی تفاله های آمریکایی هستند
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
اینکه یک نهاد بگه فلانی جاسوسه یا نیست یا یک فرد بگه فلانی جاسوسه، متفاوت با اینه که قوه قضاییه بگه.
تو مجلس هم کریمی قدوسی و پژمانفر و کوچک زاده میگفتن ظریف جاسوسه، این که ملاک نیست
ملاک قوه قضاییه اس
حالا یا جاسوسه یا نیست
اگر جاسوس نیست که غلط کردن گرفتن
اگر جاسوس هست که حکم جاسوسی مشخصه
اینا چرا گذاشتن تا پول گرفتن، آزاد کردن
چه فرقی با جیسون رضاییان داشت؟
چرا اونجا همه میگفتن روحانی خائنه اما اینجا رئیسی قهرمانه؟؟
این استاندارد دوگانه نیست؟؟؟
رضا
| France |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
دقیقا با محمود موافقم اصولگرا جماعت چون هیچ علمی از ارتباطات فرهنگ و اجتماع و اقتصاد ندارند خودشونو هم علامه دهر میدونن و پست های حساس کشور هم دستشونه وقتی از اقدامات غلطشون نتیجه ای غیر از انتظار میگیرند دیواری کوتاهتر از دیوار روحانی و اصلاح طلبان پیدا نمیکنند هر دو سر و ته یه کرباسن
قوه قضاییه و وزارت اطلاعات که تصمیم گیرندگان اصلی در مورد احکام جاسوس ها هستن همیشه در اختیار اصولگرایان بوده و هست و هر اقدامی چه درست چه نادرست انجام بشه نتایجش پای همین عده گرسنه بیت المال هستش و بیخودی دارند اون سر کرباس رو میکوبند که رسواتر نشوند ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
کی گفته معیار اعلام جاسوس قوه قضاییه هست؟ هرچند که به هرحال زمانی که دستگاه قضایی حکم حبس برا زاغری صادر کرده یعنی این که از دید قوه قضائیه زاغری جرمش اثبات شده و جاسوس بوده
مرجع بررسی و شناسایی و دستگیری متهمین جاسوسی صرفا نهادهای امنیتی هستن که به نوعی ضابط قضایی هستن.
منظور اینه که بخشهایی مثل ناجا صالح برای بررسی جرایم جاسوسی نیستن
همایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
پاسخ آقا محمود: اونجا جیسون بدون تحمل محکومیتش با فشار داخلی از طرف برخی افراد مانند ج ظ مبادله شد
ولی نازنین پس از طی دوران ۵ساله حبسش و بعد از گدشت دوسال پس از پس کرفتن پول ملت ایران مبادله شد
آقا محمود به نظرت این تفاوتها نشانه چیه یا به زعم شما اصلا تفاوتی وجود دارد یا نه بین فردی که محکومیتش سپری شده و محکومیتی که اصلا اجرا نشده
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
آقای ناشناس ناجا میتونه دستگیر کنه اما پذیرش اون با قوه قضاییه‌اس
شاید قاضی به نتیجه برسه که فرد جاسوس نیست. حالا چون ناجا گفته، یعنی حتما هست؟؟؟؟
مگر اینکه بپذیری قوه قضاییه مستقل نیست و هر چی بدن دست قاضی باید بگه چشم؛ که اونم برای شما گل به خودیه و نباید بگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
محمود یه ذره تحقیق کن بعد حرف بزن و مطلب بنویس کی گفته تو شرح وظایف ناجا بازداشت جاسوس و مقابله با جاسوس اومده
ساده کنم موصوع را برات تو یه فیلم و سریال دیدی که ناجا کار مقابله و برخورد با جاسوس داشته باشه
دیگه مثالی اسون تر از این پیدا نکردم
ضمنا این مطلب اخرت را یه کم باز کن موضوع جاسوسی چه ربطی به استقلال قوا داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
3
1
این که من دایم میگم نویسندگان رویداد یا بیسواد و بی اطلاع هستن و به صورت احساسی قلم به دست میگیرن و یا اینکه از اساس قلم به دست مزدورن همین دست مطالبه
نویسنده خودش در مطلع مطلبش نوشته که بعد از 5 سال, نکته همین جاست که حکم محکومیت زاغری 5 سال حبس بوده که طی شده یعنی اگه یه محکوم عادی بود باید ازاد میشد حالا چون این محکوم برا انگلیس و MI6 برخلاف مطالبی که در زمان دستگیری توسط اصلاحطلبها مطرح میشد و زاغری را صرفا یک خبرنگار معرفی می کردن, خیلی خاص بوده وحتی بعد از پایان محکومیتش هم دولت انگلیس حاضر شده به درخواست ایران تن بده
ولی موضوع جیسون خیلی متفاوت بود مهمترینش همین موضوع بود که یه متهم امنیتی قبل از اتمام محکومیتش با پول مبادله شد
نهایتا رویدادیها باید فهمیده باشن که اون زمان که اینقدر جوسازی شوهر زاغری را با بزرگنمایی منتشر می کردن 100% اشتباه می کردن و الکی و ساده لوحانه با این موضوع برخورد می کردن و ایران و نهادهای امنیتی کشور را زیر سوال میبردن و اگه یه جو مردانگی داشته باشن وقتشه که به خاطر عوام فریبی از همه ملت ایران عذرخواهی کنن
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
خودتو زدی به اون راه یا کلا نمیفهمی؟؟
گروگان بود
بهش پاسپورت نمیدادن به بره
ممنوع الخروج بود
چطور تا پول دادن، گذاشتن بره
محکومیتشم که تموم شده بود، نمیذاشتن بره
قبلشم که زندان نبود
همش مرخصی بود و بیرون بود اما اجازه خروج بهش نمیدادن اما تا پول دادن به ایران، ممنوع الخروجیش برداشته شد
همایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
محمود مشخصه که اصلا در جریان موضوع نیستی و متن را نخوندی
حکم نازنین خانم 5 سال حبس تعزیری هست حالا برو بپرس ببین حبس تعزیری یعنی چی
دوم توی متن نویسنده رویداد برخلاف پیشینه و سابقه پذیرفته که زاغری جاسوسه
نهایتا نویسنده بی سواد اومده عملکرد فعلی ایران را مقایسه کرده با موضوع جیسون در دولت روحانی که رضائیان بدون گذراندن محکومیتش با پول معاوضه شد ولی از اساس این مقایسه اشتباه هست و خودت هم اعتراف کردی که دو سال بعد از محکومیتش هم به زور توی ایران نگه داشته شد تا دولت انگلیس مجبور بشه پول ملت ایران را بده
اینی که دولت انگلیس حاضر به انجام این کار شده دلیلی بر اهمیت زاغری برا سرویس جاسوسی انگلیس داره نه غلام؟
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
آقای همایون از کی تا حالا به جاسوس حکم حبس تعزیری میدن؟؟
به شعور خودتو وبقیه احترام بذار
طرف جاسوسی کرده و بعد گفتن برو حبس تعزیری و اونم رفته خونش؟؟؟ همین ؟؟؟
اگر جاسوسی درست باشه، تا هفت جدش باید به سلابه کشیده بشه نه اینکه حکمی بدن که بشه اینجوری مثل آب خوردن تبدیلش کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
محمود چقدر حقوق میدونی؟
حبس تعذیری چیست؟
جرم نازنین جاسوسیه باید مطابق مفاد حقوق کیفری محاکمه بشه دیگه احساسی که نمیشه با این موصوعات برخورد کرد.
اینکه میگی هفت جدش را به سلابه می کشیدن خارج از منطق هست هرچند که مطمئن باش هیچ کشوری جاسوس را نوازش نمیکنه
توی مملکت ما متاسفانه محکومین جرم جاسوسی زیاد هستن زمانی که اعلام میشه توی تیم مذاکره کننده هم جاسوس و نفوذی بوده شما دیگه مفصل بخوان از این مجمل
اقای موسوی را تا حالا چند وزیر اطلاعات اعلام کردن که جاسوس بوده
آیا هفت جدش را به سلابه کشیدن؟
پس یه کم با مطالعه صحبت کنیم ضرر نداره
رضا
| France |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
در جواب ناشناس 08:42
به صلابه کشیدن تو این کشور خارج از منطق هستش؟؟؟
ولی گمونم از ابزارهای معمولی همفکران و سروران شماس ....
میخوایین نحوه سرکوب اعتراضات رو انکار کنین؟؟؟
میخوایین نحوه برخورد با برخی معترضین رو انکار کنی؟؟؟
این سیاست همفکرانته که با موسوی کار انچنانی ندارند چون یه جورایی زیر سوال میرفتن وگرنه موسوی سهله .....
نهادهایی ظاهرا مردمی خوب بلدن این مواقع چیکار بکنن که هیچ وقت زیر سوال نروند شما بهتره یه مروری به گذشته همفکرانتون بکنین بعد نظر بدین مگه اینکه از جیره خوارانشون باشین و گوش هاتون کر ...
رضا
| France |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
ظرف مدعیه حقوق هم بلده چیزی که تو این کشور معنی نداره ولی مدعی زیاد داره ...
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
همایون خوبه که حقوق میدونی شاید بواسطه شغلت
اما یک سوال پیش میاد برا من که چرا که این خانم زاغری که اتهامش جاسوسی سیاسی بوده و معمولا به جاسوسان به غیر از حبس یا هر حکم دیگه یک جریمه تادیبی هم قطعا داره .مثلا شاید این جواسیس نتونن تا چند سال پاسپورت بگیرن یا اگر تبعه خارج باشن نزارن از کشور خارج بشن .شما که کارشناس هستی میتونی توضیح بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
کل استنباط تو غلط هست
جریمه تادیبی را کی بهت یاد داده دیگه رضا
اصلا یه همچین چیزی وجود نداره که جاسوس تبعه یه کشور دیگه را بعد از دوران محکومیتش نگه دارن مگر اینکه اون مهره سوخته مثل نازنین زاغری که برا انگلیس دارای شرایط خاص هست برای احقاق حق ملت ایران باصرف هزینه های مختلف برای نگهداریش و بعد از پس گرفت حق ایران بهتون پس دادن
y..u.f
| Germany |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
همایون رضا کدوم خریه هی مینویسی رضا.اخه سطح سواد و معلومات منو با بقیه کامنت گذاران این سایت به غیر از یکی دو تا مثل محبوب یا اذربایجانی یا حتی معتمدی بررسی کن بعد به من برچسب رضا بزن.
جریمه تادیبی و تعلیقی و تعزیری هم و.... مباحث حقوقی از تو همان رضا و رفیقت سید علی بهتر میدونم چیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
y.u.f
جریمه تادیبی و حکم تعذیری یه بحث
ولی حکمی که با نظر مقام قضایی بنا به دلایلی موقتا اجرا نمیشه و یا اجرای اون تا مدتی به تاخیر می افته و در صورت عدم تخلف در بازه زمانی مشخص شده اجرا نخواهد شد معلق شدن و یا تعلیق حکم می گن
ولی هیچ کدوم از این موارد حکم تادیبی و تعلیق ربطی به جرم جاسوسی نداره
در مورد اقا یا خانمی به نام رضا هم در عین اینی که به خاطر حمایتهاش از انگلیس نفرت دارم ولی از نوع صحبت کردن تو هم خوشم نمیاد که به دیگران توهین میکنی
رضا
| Estonia |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
آقای y..u.f این سایت شما رو آدم عاقل حساب میکنه و نظراتتونو منتشر میکنه لطفا بقول سید تویسرکانی دهن مبارکتونو تبدیل به چاه .... نفرمایید که هر ... ی ازش بیرون بیاد ...
سطح سواد و معلوماتتونم برا خودتون نگه دارین
ناشناس
| Poland |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
همایون فامیلی تو منو یاد شهرام شارلاتان میندازه. نسبتی با شهرام نداری آیا؟
خب همایون تو که ادعات میشه حقوق میدونی.این از کجات در اوردی؟
{ولی هیچ کدوم از این موارد حکم تادیبی و تعلیق ربطی به جرم جاسوسی نداره}
همایون جان چرا چرند میگی به جواسیس هم قاضی حکم زندان اگه بده بر طبق ماده قانون فلان مثلا به n سال حبس تعلیقی محکوم میشه.شما که بهتر باید بدونی که حکم تادیبی رو کلا لغو کردند.اقای کارشناس نمونه
y..u.f
| Netherlands |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
به اقای رضا
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲و۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ رو تو همین صفحه بنده نوشتم.از شما انتظار دارم بواسطه احمق بودن همایون که هر کسی رو با شما اشتباه میگیره و توهم و تهمت انگلیس دوستی میزنه سعه صدر بیشتری داشته باشید. و البته خودم هم همینطور و دهان تان را که مزین به شعرای چاه .... هست البته برای توسرکانی و امثالهم با این ادبیات چاه .... به بقیه ادا نکنید چرا که شایسته نیست.موفق باشد.مقاط اشتراکی زیادی با هم داریم در زمینه نظرات
رضا
| France |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
بله تو تقریبا تو تمامی بحثا همفکریم ولی از شما انتظار بیشتری هستش بنده هر چقدر با غیر همفکرام بحثم بشه بالاخره به چشم یه دوست نگاه میکنم هر چند ۱۸۰ درجه متفاوت باشیم اما برای مخاطب قرار دادنشون هیچ وقت از اسامی حیوانات (با عرض پوزش) استفاده نکردم بددهنی م کردم ولی عذرشم خواستم ازشون شما یه عذر خواهی بهم بدهکارین ....
همایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
y.u.f
در بی سوادی و بی فکری نوبری
در بی ادبی و بی نزاکتی سرآمدی
فقط کلاس و ادعا داری ولی ته تهش هیچی بارت نیست نه از ادب و تربیت و نه از سواد و قدرت تحلیل
یه بیت معروف هست که میگه:
بابی خبر نگوئید احوال عشق و مستی تا بی خبر بماند در عین خودپرستی.
این آخرین جوابی هست که به پیامهای چرند و بی ضابطه تو میدم
کسی که با این لحن و این سطح سواد و اطلاعات صحبت می کنه و حرمت هیچ تریبونی را رعایت نمیکنه کلا لیاقت پاسخ دهی را نداره
به قول معروف جواب ... خاموشی است
بدرود ای بی ادب بدان که ادب مرد به زدولت اوست
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
اقای همایون کارشناس خارج دیده از اب گذشته وقتی چیزی تو چنته نداری چرا وارد بحث میشی. چرا جواب کامنت منو ندادیوزدی جاده خاکی دست پیش هم گرفتی پس نیفتی.شما و اعوان انصار تون و مثل اون رفیقت علی جون که دهانش را دائما به چاه خلا مزین میکند صحبتی از ادب و اخلاق نکن.ادب را از شما بی ادبان اموختم.
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
رضا سو تفاهم باعث میشه و سر کله با این طیف اسگلا باعث میشه رشته اعصاب ادم گسسته میشه و البته این طیف همایون اینقدر گیج و توهمی هستن که باید با ادبیات خودشون باهاشون بحث کرد.چون زبان دیگری متوجه نمیشن.شما به دل نگیر
ستار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
من از بالا تا پایین این نظرات را خواندم مطالب نسبتا خوبی نوشته شده بود ولی حالا چرا موضوع به فحش و فحش کشی و گیس کشی رسیده دلیلش را نفهمیدم که چرا برخی افراد سریع فحش مینویسن
به نظر می رسد زمانی که این عزیزان نکته ای برای پاسخ ندارند کار را به ناکجا آباد کشانده اند
بشیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
0
4
بابا جان همه سریال گاندو رو دیدیم این برداشت شما بیانگر آن است که این سریال را کامل ندیده آید . در آنجا هم بحث سر این بود به دولتی که اصرار داشت بگذارید جاسوس برود بعد پول را میگیریم ، ساده انگار گفته میشد. پس اول پول را گرفتند بعد آزاد کردند . شاید نفراتی در مجموعه مخالف آزادی جیسون بودند ولی کلیت مجموعه امنیتی بحثشان گرفتن پول در ابتدا و سپس آزادی ، که آن هم تجربه گذشته کلاهی بود که غربیها در داستان آزاد سازی گروگانهای لانه جاسوسی سر همین طیف گذاشتند. در مورد زاغری هم خودتان میگویید اول پول آمده بعد جاسوس رفته پس مشکاتیان چیست ؟ چرا توهم افکنی میکنید ؟ مثل اینکه بیکارید و میخواهید جامعه دایم در تشویش و تشنج باشد . ته قضیه که چی؟
رضا
|
Germany
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
2
0
این اعمال نشانگر اینست که اصلاح طلبان هر چقدر هم خیانتکار باشند به گرد پای اصولگرایان نمیرسند در زمینه گرسنگی و اشتها برای خوردن بیت المال ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
رضا توکه ادعات میشه اینی که نوشتی چه ربطی به متن خبر داره
حداقل یه بار متن را بخون بعد افاضاتت را ذیل پرچم دولت فخیمه بنویس
هرچند که مشخص انگلیس با اجبار در پرداخت بدهی کشور من بد جاییش داره میسوزه بهتره یه آفتابه اب خنک برا اربابت ببری به جای این فحشنامه های کلیشه ای و همیشگیت
رضا
| France |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
نگران سوختگی ما نباش مفتخورهای گرسنه بیت المال که با اون یکی لاشخورها سر سفره دعوا میکنند بفکر سوختگی و سهم خوری باشن که همفکران شماس
از قضا خیلی م ربط داشت چون اینجور غلطا از دست اصلاح طلبان برنمیاد یعنی قدرتی تو این زمینه ها ندارند و در مورد تعیین وزرای اطلاعات و دادگستری اصولگرایان تصمیم میگیرند و این همفکران شما واسه سیر کردن شکم گرسنه اقازاده هاشون در کشورهای غربی و همجنسگرا و پر کردن جیبهای عریض و گودشون اقدام به اینجور گدایی ها از غرب میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
خوب که خود نویسنده بی سواد متن نوشته که اولین بار مبادله جیسون در دولت روحانی و وزیر اصلاحطلب امورخارجش صورت گرفته من نمیدونم توی مدعی منطق و انکار کننده هویت اصلیت به قول ما ایرانیها کاسه از آش داغ تر شدی و میگی اینجوری نبوده
هرچند که حق داری بخوای این شکست مفتضحانه دولت فخیمه را مثل قضییه نفتکشتون انکار کنی و بگی از اساس این اتفاقها رخ نداده و ایران داره الکی میگه
یه قصه قدیمی ایرانی هست که میگه Reza نزن میدونم کجات میسوزه
همایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
فکر نکنم تو ایران کسی باشه که نگران سوختگی هم فیها خالدون دولت انگلیس و طرفدارانش باشه
پس رضا از دیلیماجت بار کلماتی که بکار می بری را قبل از استفاده بپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
وظیفه وزیر دادگستری را می دونی؟
نحوه انتخابش را چی؟
یه ایرانی این حداقل را میدونه
خوب بود اینجور مسلمات را بهتر اموزشت می دادن تا داش رضا بازم ضایع و رسوا نشه
رضا
| France |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
ضایع و رسوا کسانی هستن که گدایی حق وتو از شرق میکنند و الانم بخاطر کسری بودجه رو به فروش جاسوسان آوردن و یه جور گدایی از غرب میکنند همه مون میدونیم که اصلاح طلبان هرچقدرم فاسد باشن تو مقوله های امنیتی اینچنینی قدرتی ندارند هر غلطی میکنند از طرف شماها و همفکرانتونه فروش جاسوس موقع روحانی شکست بوده و دوران رییسی موفقیت ؟؟؟؟؟؟
دورش بگردم شاعری که فرمود:
آنکس که نداند و نخواهد که بداند
حیف است چنین جانوری زنده بماند
الان شما هم با این وضع مجلس و دولت انقلابی تون که بشدت دنبال سهم و جیره هستن میخوایین زوری خودتونو مردمی نشون بدین و میگین پس از پس دادن «پول ملت» یارو تحویل فلان دولت شد !!!!
ما ملت دیگه زندگی مون به دست شما سوخته شما باید نگران نقاط سوختگی خودتون باشین که مثل لاشخورها دور لاشه بیت المال جمع شدین
رضا
| France |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
بهتر نبود رییسی و تیم اقتصادیش واسه رونق بورس این جاسوسان رو به سازمان بورس واگذار میکرد تا گدایی شون رسمی تر سنجیده تر و اصولی تر و با حساب و کتاب میشد؟!؟!؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
طبق معمول این هوادار روباه پیر و پیشرو کامنت نویسی رویداد
بردن و خوردن و دزدیدن و ...
حالا کی برد؟ دوستا و همفکرای ناشناس کامنت نویس.
بچه انگلیسی این کلکا مربوط به دهه30 بود که مصدق را با همکاری شعبون بی مخها برکنار کردید نه توی عصر اطلاعات
یه بخشی از سریال گاندو می گفت اگه جاسوس انگلیس میخواد موفق بشه باید گلستان سعدی را به خوبی بدونه
سوال این بیتی که توی اکثر فحشنامه هات قاطی می کنی مال کیه؟ احیانا از سعدی که نیس؟
سوال پیش میاد
تهش به هیچ فرد اجنبی و اجنبی پرستی مسائل کشور من مربوط نمیشه
به قول معروف تورا سننه
ضمنا اگه پرسیدی وزیر دادگستری چطور انتخاب میشه و وظیفش چیه بنویس تا از یادت نره تا اینقد به خاطر فرار از ضایع شدن مجبور نشی فقط بگی بردن و خوردن و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
توی ایران ما به این جور اقدام میگن احقاق حق بعد از نیم قرن
حالا تو مملکت تو بهش میگن گدایی این نشون از فرهنگ عالی انگلیس داره چون یکی دوجا دیدم که به رسمیت همجنس بازی توکشورت هم افتخار کردی که اون را هم گذاشتم به حساب تفاوت بین فرهنگی با پیشینه چندهزار سال با فرهنگی که ریشه در تمدن دزدای دریایی انگلوساکسون داره
نمیدونم زمانی که فرد مالک مال دزدی را از سارق میگیره چرا این بشر اسمش را گداشته گدایی
آیا دلیلی غیر از سوزش داره؟
رضا
| France |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
طوری حرف میزنید انگار ابرقدرت دنیا هستین البته با بدبخت کردن مردم
ترکها یه ضرب المثلی دارند شنیدین که گفتن با .... دیگران داماد وایسادن؟؟؟؟
شمام به لطف تصاحب بیت المال و فروشش به شرق ادعای دامادی دارین ....
رضا
| Finland |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
کشور من ایرانه و ساکن ایرانم کشوری که دست شما و همفکرانتونه و هزاربار بدتر از استعمار گرانی چون انگلیس دارین غارتش میکنین بنده هیچ وقت از فرهنگ کشورهای دیگه دفاع نکردم این شما هستین که با رای خودی هاتون سرکار اومدین و قسم چپاول خوردین خودتونو هم زوری میخوایین مردمی نشون بدین از میزان مشارکت معلومه چقدر مردمی هستین اون زمان مصدق بدست هرکی برکنار شد 44 ساله مصدق گونه ها و اشخاصی مثل بازرگان رو برکنار کردین عوضش شریعتمداری ها و رضایی ها و زاکانی هایی رو سر کار آوردین که خون مردم رو تو شیشه کردن عصر اطلاعاته بهتره اول فکر کنید بعدشم نظر ندین بهتره چون دستتون واسه همه رو شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
تو نظراخرت نوشتی مصدق به دست هرکی برکنار شد
این یعنی چی؟
هرکی یعنی رد گم کنی
تاریخ به همین راحتی تحریف میشه کاری که این Reza و هموطناش خیلی توش خبره هستن.
دزستش اینه انگلیس و مزدوران ایرانیش علیه دولت مردمی دکتر مصدق کودتا کردن.
حالا این آقا یا خانم رضا هر کاری بکنن نمیتونن این ننگ را با آی دزد آی دزد گفتن از دامن بی بی سی و انگلیس پاک کنن
به جای این حرفای صدمن یه غاز به بالا دستیات بگو بیان از ملت ایران عذرخواهی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
Reza بی زحمت امار مشارکت در انتخابات کشور عزیزت و یا کعبه آمالت را هم بنویس
البته اگه باعث خجالتت نشه
اگه خجالت کشیدی اشکال نداره میتونی طبق معمول بنویسی همفکرای ناشناس دزدیدن و بردن و خوردن ته بیت المال را هم تی زدن گه تمیز بشه
ولی به قول مرحوم منوچهر نوذری همونی که تو فیلم هست را بگو
توضیح اینکه نوذری یکی از هنرمندای طناز کشور من بود که توی یه دوره کار مجری گری هم انجام داد
پسرش هم الان از هنرمندان خوب کشورم هست
بلدی برای شادی روحش یه صلوات بفرست
رضا
| France |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
اینکه عرض کردم مصدق بدست هرکی برکنار شد منظورم رد گم کردن نیست شما اونقد عقده ای هستین که همه منتقدین خودتونو به آمریکا و اسراییل و انگلیس و اینا مرتبط میدونین اینقدرم آی دزد آی دزد نکن خودتون که بدتر از هر دزدی دارین چپاول میکنین
روح نوذری هم شاد و بقول اون مرحوم توهم هرچی تو مملکت داره اتفاق میفته رو بگو زیاد ازینجا دور نشو رییس جمهورت دو هفته مانده به عید قول ریشه کنی مطلق فقر رو داده حالا داره نگا میکنه ببینه برجامی که شش هفت سال قبل آتیشش زدند چطور دارن با ... لیسی غرب و شرق احیاش میکنند همین نزدیکیا باش نرو بی بی سی و ببین رسانه میلی تون چطور اخبار دروغین مثلا راجع به جنگ اکراین پخش میکنه و اوضاع ایران رو طوری توصیف میکنه که انگار تو این کشور نه فقری نه فقیری نه تورمی هست ... کاربر دیگه رو هم با من اشتباه نگیر بنده همیشه اسممو بالای نظرم نوشتم برعکس شما ترسوهای جیره خوار که جرات نوشتن حتی اسمتونو هم ندارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
Mr Reza
اگه فکر کردی که غیر از اینجور جوابها ازت توقع دارم صددرصد در اشتباهی
برگرد به کامنتای مختلفی که در جواب من نوشتی
رسمیت همجنس بازی در انگلیس به هرحال قانون و نباید اون را تقبیح کرد
مصدق را هرکی بر کنار کرد
صدا و سیمای میلی بدتر از بی بی سی هست
و ... و ...
حالا زحمت بکش مارا مثل خودت فرض نکن این همه حمایت از انگلیس را چه جوری باید از طرف یه ایرانی بپذیرم
به قول ما ایرونیا قسم حضرت عباس را باید باور کنم یا دم خروس را
کاش تو که این همه از عدم مشارکت در انتخابات ایران دم میزنی امار انگلیس را هم مینوشتی
ضمنا این جمله آی دزد آی دزد مال من نیست که میگی اینقدر تکرار نکنم این جمله تقریبا توی تمام فحشنامه های منطق الطیری تو وجود داره و من به خاطر اینکه به زحمت نیفتی می نویسم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
2
3
گفتم معمولا نظرات انتقادی را بعد از خروج خبر از صفحه اصلی نمایش میدید که این یه نامردی رسانه ای منحصر به شما مدعیان آزادی بیان هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
0
0
سلام شماهم مثل بقیه خبرگزاریها فعلا اجا زه مداکرات محرمانه سپاه باامریکا راکه الان تمام دنیاروی خروچی خودقراردادن ندارید تاسپاه بشمااجا زه انتشارش رابعداز۲۴ساعت که گداشته هنوزداخل کشور باسکوت کامل برگزارمی کنند اقایرهبری کلاه خود اکمی بالاترببرد چطوری رهبری ازاین مورد می خواهد گدارکند کاخ سفید امروزرسما تایید کرده است
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
1
همایون
به به به اقای کارشناس نظامی سیاسی تحلیلگر مسائل و دریای کاسپین تشریف آوردند کجا بودی دلم تنگ شد برات.اروپا گردیت تمام شد الحمد الله
پاسخ ها
همایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
اره رضا جان خیلی خوب بود ولی هرچی دنبالت گشتم پیدات نکردم چون چندتا ادرس بلد نبودم گفتن ماموریتی ولی محلش را نگفتن فقط یه منبع که خواست نامش فاش نشه گفت حوالی مناطق نفت خیز ایران هستی
ضمنا سر قبر مستر همفر هم یه سر زدم سر قبرش یاد تو افتادم و اون بخش از کتاب خاطراتش که توی مغازه نحاری توی عثمانی کار می کرده افتادم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
0
1
همایون جان۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
سال نو مبارک کارشناس از اب گذشته و دنیا دیده. نفوذی ها رو میخوای پیدا کنی یکسری به دور و برت بنداز همه جورشو پیدا میکنی. با ظاهرهای علیه السلام با چند انگشتر به جیب و چند انگشتر به دست با پیراهن های یقه اخوندی ببخشید دیپلمات.و سابقا کیف سامسونت زیر بغل در اوایل انقلاب کارشناسان ما نمیدونستند که کیف سامسونت رو باید دست بگیرن فکر میکردن کلاسوره زیر بغل میگرفتن و البته جورابهاشون توش میذاشتن.البته بعدا یاد گرفتن.
همایون تو تمام شاخصه های مدیر بودن در سیستم رو داری
میگی چرا یکی بخاطر اینکه بیسوادی
دومی بخاطر اینکه متوهمی.
ضمنا دفع دیگه خواستی بری ددر اروپا مواظب باش کسی از رفتن شما به کاباره عکس نگیره اتو درست کنه برات.از در پشتی برو
و اینکه خواستی مشکل عیوب چشماتو رفع کنی با ویزای اون یکی پاسپورتت که دائما میری لندن روبروی کاخ باگینگهام و کنار رو تایمز عکس میگیری اسپانیا بهترین چشم پزشکان رو داره.برای مشکل ضایع شدن عقل و توهم همانطور که قبلا گفتم برلین و رم بهترین روانپزشکان رو داره هزینه هم که ماشالا سفره انقلاب از ایران تا ماکائو تا شرق از غرب هم تا کانادا گسترانیده شده میزنی پا حساب سفره انقلاب.نگران نباش
پاسخ ها
همایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
رضا رضا Rezaواقعا خودتی
چه اطلاع وسیعی از کشورهای اروپایی داری
دمت واقعا دمت گرم
کاش یه کم در مورد نحوه جذبت بیشتر توضیح میدادی مصطفی خیلی دوست داره که تو رو به عنوان الگو بپذیره
واقعا هنو تو کف این همه اطلاعات راهبردی تو از بخشهای مختلف اروپا هستم
اینقد اطلاعاتت دقیق بود که فهمیدم کاواره ها دوتا در دارن و یه درهم پشتتونه واقعا دمت گرم
کف کردم وقتی در مورد نامردی رفیقات اینجوری مردونه صحبت کردی که از مترددین یواشکی هم عکس میگیرید تا ازطرف آتو بگیرن
خیلی نامردن نه غلام؟
ناشناس
| Canada |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
اختیار داری اقا همایون ما زیر رو کشیدن از شما و امثال شما نو گلان انقلابی یاد گرفتیم درس پس میدیم خدمتتون.شما که استاد مایید.
ناشناس
| Canada |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
اقا همایون من رضا نیستم.
همایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
پس اگه رضا نیستی حتما مصطفی هستی
دیگه ردخور نداره فقط رضا این همه اطلاعات از انگلیش داره ولا غیر
پس الکی نگو که رضا نیستی بهمون برمیخوره بعد از این همه مدت خدمت تحت لوای دولت فخیمه ملکه حالا به قول ما ایرانیها مثل ... ۹ من شیری همه را بریزی خیلی زشته
رضا
| France |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
کاربر ناشناس رو با من اشتباه نگیر چقد شماها روانی و عقده ای هستین بنده اسممو همیشه بالای کامنتم مینویسم فیلم هندی زیاد دیدی توهم میزنی واسه آروم شدن اعصابت برو کنار اون مجسمه شهرداری تهران که تازه نصب کردن و یه موتور با سه چهار نفر سوار (خانوادگی و تبلیغ فرزند آوری) و یه عکس یادگاری بگیر خواستی م سری به خبرش تو این سایت بزن
ناشناس
| Austria |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
همایون من نه رضا هستم نه مصطفی. اون موقعی که من مینوشتم اینجا از این کاربران جدید کامنت گذار خبری نبود.شما و رفیقت سید علی هم نبودی فقط فیلسوف لرستانی و کاربر اذربایجانی و محبوب از تبریز و... اینها بودن غالبا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
باشه رضا نباش
مصطفی هم نباش
دوست داری از اساس ناشناس و بی هویت باشی
خوب باش من که بارها گفتم با تو به عنوان یه فرد اصلا کاری ندارم
من با بی فکری تو و بددهنی و فحاشی و خدمت بیگانه مشکل دارم
حالا به هر اسمی گه عشقت کشید بگو آی دزد آی دزد
ته تهش ببین انگلیس به تو وفا میکنه؟
دیگه هم باهات قهرم و حرف باهات نمیزنم
ولی از انگلیس متنفر و بیزارم
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
باشه حالا من یک اسمانتخاب میکنم که تو با شخص بنام رضا اشتباه نگیری.
رضا
| Estonia |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
اگه شما همون کاربری باشین که تو خبر تبلیغ فرزند آوری زیر کامنت بنده نوشته بودین که بنده شما رو با همایون و فلانی اشتباه گرفتم که اینطور م نبود از شما عذر دوستاتونو خواسته بودم که شما رو به جای بنده گرفته بودن اون وقت این طرز حرف زدن شماس؟؟؟
ناشناس
| Denmark |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
رضا
رضا من در {مقاله با تیتر استانداردهای دوگانه} هم در کامنتی در مورد شیر ایران نوشتم و همانی کامنتی که همایون من رو با شما اشتباه گرفته و زیر اون رضا رضا نوشته.ما با هم تقریبا هم عقیده هستیم .امیدوارم گاها پرچم های هم شکل ما باعث نشه سو تفاهم بوجود بیاد.من سعی میکنم نظراتمو با درج یک نام متمایز کنم چرا که اصلا برایم اهیمت ندارد نظر من تایید بشه یا نه.همین که بعضی از مسئولان دولت 6کلاسه و.... که مطمئنم رویداد رو میخونن نگاهی هم بندازن کافیه البته که هیچ تاثیری نظرات مردن بر روی انها نداره.اگر داشت وضع به این منوال نبود
پاسخی به همایون خله
| Sweden |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
همایون 15.12-1401/01/07
حالا به هر اسمی گه عشقت کشید بگو آی دزد آی دزد؟؟؟بچه جون کم روده درازی کن دیگه.
دزد شما هستید و عمله هاتون
یک آقا دزده ایه بود یک جفت مرغ و خروس دزدیده بود داشت با اون فرار میکرد. مردم دنبالش میکردن میگفتن ای دزد ای دزد.خود اقا دزده که اینجا شما باشید بلندتر از بقیه میگفت ای دزد ای دزد که حواس افراد جلوتر از خودش رو پرت کنه.اذهان رو با این حرفها مغشوش نکن.اینم رضا ننوشته.گیر ندی به اون بنده خدا
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
0
1
خواستم مطلبی را ذکر کنم. اینکه ماجرای بدهی انگلستان به ایران قسمت اعظمش مربوط به پروژه شیر ایران هست تانکی بر پلتفرم چیفتن که با توجه به مشکلاتی که تانک چیفتن که تاریخ خرید انها مربوط به دهه تا 70تا60میلادی بود و ایران به ناچار برای تقویت توان زرهی خود در قابل عراق و شوروی بعد از مخالفت آلمان غربی از فروش لئوپارد نسل1 به طرف بریتانیا روی ورد و چیفتن را خریداری کرد که اصلا مناسب شرایط ان روزگار و طرحهای نظامی بر پایه حمله زرهی نبود.برای حل این مشکل با افزایش قیمت نفت در دهه هفتاد میلادی و مشکلات چیفتن ها ایران دست به سفارش 2200 یا به عبارتی 1000 عراده تانک از دو نوع تانک زد که نام انهارا در ایران(شیر ایران) گذاشتند و در بریتانیا با نام (چلنجر 1 و 2 شناخته میشود).که نوع شیر ایران 1 آن دارای موتور تقویت شده 1000 اسب بخاری بود و بواسطه تعویص موتور محدوده عملیاتی آن افزایش یافته بود و همچنین سرعت انها و نوع دوم شیر ایران 2 یا چلنجر 2 بوده که دارای موتور1200 اسب بخاری بوده با زره تقویت شده و جایگزین کردن توپ120میلی با توپ اولیه چیفتن و .... امزوزه چلنجرها را که در واقع به سفارش ایران ساخته شده بود و موعد تحویل انها بین دهه هشتاد تا نود میلادی بود با نام و نشان جداگانه از چیفتن ها میشناسند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان