تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با رویداد۲۴:

کشور را دست کسی سپردند که تازه یاد می‌گیرد علم اقتصاد چیست/ رئیسی با همان ۱۷ میلیون نفری که به او رای دادند، زندگی می‌کند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی انتقادهای تندی به دولت رئیسی وارد کرده و می‌گوید مسببین وضع موجود و آنها که کشور را ۴ سال به دست کسی سپردند که تازه می‌خواهد یاد بگیرد علم اقتصاد چیست، باید پاسخگو باشند. او می‌گوید: رئیسی باید بداند که رئیس جمهور ۸۵ میلیون نفر است نه ۱۵ و ۱۷ میلیون نفری که صرفا برای تکلیف به او رای داده‌اند و کاری هم نداشتند که او توانمند است یا نه.

جعفرزاده ایمن آبادی

رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: بیش از هفت ماه از دولت سیزدهم به ریاست ابراهیم رئیسی می‌گذرد اما همچنان تغییر محسوسی ایجاد نشده است. انتقادها به رئیسی و تیم اقتصادی او همچنان پابرجاست و بسیاری معتقدند که امیدی به بهبود وضعیت در این دولت دیده نمی‌شود و با توجه به بی‌تجربگی رئیس جمهور در امور اجرایی و همچنین تازه‌کاری تیم کابینه، باید منتظر بدتر شدن اوضاع باشیم. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی کارنامه دولت رئیسی در سال گذشته را بررسی کرده است. او انتقادهای سختی به رئیسی دارد و معتقد است رئیسی فقط با همان ۱۷ میلیون نفری که به او رای دادند، زندگی می‌کند و کاری به بقیه ندارد.

رئیسی در سال ۱۴۰۱ مسئولیت‌پذیر باشد و بهانه‌گیری نکند

جعفرزاده ایمن آبادی به رویداد۲۴ می‌گوید: بیش از ۷ ماه از آغاز دولت رئیسی می‌گذرد، اما هیچیک از وعده‌ها تحقق پیدا نکرده است. پاکسازی سواحل و گمرکات هیچگاه اولویت مردم نبوده است. دولت، سال ۱۴۰۰ را با مسبب و مقصر دانستن دولت روحانی در همه امور به پایان رساند و در تمام این مدت کاملا فقط بهانه‌گیری کرد. امیدوارم سال ۱۴۰۱ دولت مسئولیت‌پذیر باشد و بهانه‌گیری نکند. رئیسی در طول این مدت فقط زمان را کشت و مشاورینش به او آدرس اشتباه دادند و امیدوارم وقتی دولت او تمام شد، دولت جدید این بداخلاقی را با او نداشته باشند.

سفره مردم کوچک‌تر می‌شود

جعفرزاده با بیان اینکه دولت رئیسی تا به اینجای کار اصلا اخلاق‌مدار نبوده است، گفت: به نظر می‌رسد که رئیسی قصد دارد با عده قلیلی کشور را اداره کند و من متاسفم که همواره از بخش کوچکی از ظرفیت‌های کشور استفاده می‌شود. کاش آقای رئیسی وارد ریلی می‌شد که با محبت و دوستی تمام ظرفیت کشور را جمع می‌کرد و از آن‌ها استفاده می‌کرد. رئیسی بداند که از تابستان امسال باید گزارش دهد و نمی‌تواند مدام بهانه‌گیری کند و دولت گذشته را مقصر بداند. شما نوروز و سفره مردم را ببینید! هیچ اتفاقی خوبی در زندگی مردم رخ نداده است. می‌خواستند فقر مطلق را از بین ببرند، اما فقر بیشتر شد و در آینده بیشتر هم خواهد شد؛ گرانی‌ها بیشتر، سفره مردم کوچکتر و شعارزدگی که در این دولت دیده می‌شود نیز بیشتر و بیشتر خواهد شد.

نماینده مجلس دهم ادامه داد: دیدیم که سخنگوی دولت، ۴۰ اتفاق را به عنوان دستاورد دولت انتخاب و معرفی کرد. واقعا این‌ها عملکرد است؟ چرا به شعور مردم توهین می‌کنید؟ مگر شما باید از خودتان تعریف کنید؟ «منم منم بز بز قندی» مثال این دولت است. مردم سفره خود را نگاه می‌کنند و می‌بینند که خریدهایشان تا چه اندازه کاهش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: همه وعده‌های دولت رئیسی/ قول‌هایی که در سال ۱۴۰۰ محقق نشدند +جدول


عدم پرداخت حقوق بازنشستگان تا شب عید، کاملا تعمدی بود

جعفرزاده با بیان اینکه اطلاعات اقتصادی رئیسی بسیار کم است، گفت: تیم اقتصادی دولت هم کاملا مشوش است و هیچ سیاست اقتصادی درستی از دولت بیرون نمی‌آید و همه چیز فقط شعارزدگی است. حقوق بازنشستگان را تا شب عید کشاندند و بعد پرداخت کردند که معتقدم کاملا تعمدی بود. مردم از وضعیت فعلی کاملا اذیت می‌شوند.

رئیسی ۷ صفحه از برنامه چندهزار صفحه‌ای خود را منتشر کنند که بدانیم چه بود

او می‌گوید: خواهش می‌کنیم از این چند هزار صفحه برنامه اقتصادی، فقط ۷ -۸ صفحه آن را منتشر کنند که بدانیم این برنامه چه بود. چرا که در این مدت وضعیت بدتر شد. انتظار داشتیم که رئیسی شخصا برای تغییر وزاری «اقتصاد» و «کار و تعاون» و رئیس «سازمان برنامه و بودجه» آستین بالا بزند، اما این کار را انجام نداد و منتظریم که مجلس به این موضوع ورود کند.

رئیسی فقط با آن ۱۷ میلیون نفری که به او رای دادند، زندگی می‌کند

جعفرزاده در پاسخ به اینکه حامیان رئیسی معتقدند یکدستی حاکمیت باعث می‌شود، همه با یک ایده مشکل را حل کنند، آیا این گزاره درست است؟ می‌گوید: یعنی چه که حاکمیت یکدست شده است؟ یکدستی اصلا به نفع مردم نیست. الان همه درگیر مسائل خودشان هستند و مردم را فراموش کرده‌اند. رهبری اگر همین ۴ تا گله را هم نداشته باشند، برخی یادشان می‌رود که حاکم ۸۵ میلیون نفر هستند. رئیسی فقط با آن ۱۷ میلیون نفری که به او رای دادند، زندگی می‌کند و مطمئنم بیش از ۳۰ درصد از همان میزانی که به او رای دادند هم از او ناامید شده‌اند. سفر رفتن خوب است، اما متاسفانه در این دولت تاکنون هیچ برنامه‌ای را مشاهده نکرده‌ایم.

شعارهای دولت رئیسی مبتنی بر توهم است نه واقعیت

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه زمانی که شعار‌های دولت منطبق بر واقعیت نیست و مبتنی بر یکسری توهم است، طبیعتا هزینه این شعارها را مردم پرداخت می‌کنند، گفت: دولت و کابینه از وضع مردم بی‌اطلاع است. به جای این همه حرف زدن بگویید تا کنون چه کرده‌اید. اصلا سفره‌ای برای مردم باقی نمانده است دیگر!

کسانی که انتخابات را مهندسی کردند، اکنون پاسخگو باشند

او می‌گوید: رئیسی باید بداند که رئیس جمهور ۸۵ میلیون نفر است نه ۱۵ و ۱۷ میلیون نفری که صرفا برای تکلیف به او رای داده‌اند و کاری هم نداشتند که او توانمند است یا نه. آن‌هایی که تعیین کردند که مجلس و ریاست جمهوری چه ترکیبی داشته باشد و انتخابات را مهندسی کردند، اکنون باید پاسخگو باشند. مردم در عذاب هستند.

کشور را ۴ سال به دست کسی سپردند که تازه می‌خواهد یاد بگیرد علم اقتصاد چیست

جعفرزاده می‌گوید: اگر اجازه می‌دادند و چهره‌های توانمند رد صلاحیت نمی‌شدند و ورود می‌کردند، آیا کشور در این وضعیت بود؟ چطور کشور را ۴ سال به دست کسی می‌سپارید که تازه می‌خواهد یاد بگیرد علم اقتصاد چیست! همه این مدیران به نحوی حرف می‌زنند که گویی تازه از مریخ آمده‌اند! همه شما ۳۰ سال در این مملکت مسئولیت داشتید و بالاترین مسئولیت‌ها را هم داشتند. مسببین وضع موجود مگر شما‌ها نیستید؟ چه کسی خارج از سیاست‌های تبینیی رهبر انقلاب عمل کرده است؟

وی ادامه داد: رئیس جمهور جایی می‌رود، اجازه نمی‌دهند خبرنگاران حضور داشته باشند، چون نگرانند که خبرنگاران تپق‌های رئیسی را ضبط و منتشر کنند. فضای کشور بسیار بسته است و هیچکس نمی‌تواند نقد کند و به هر منتقدی حمله می‌کنند.

۴۰ نفر در بازار‌های وین می‌گردند و از این سمت می‌گویند اقتصاد را به برجام گره نزده‌ایم

جعفرزاده ایمن آبادی می‌گوید: سیاست حاکمیت در مسئله اقتصاد اصلا مشخص نیست. برجام باید سریع‌تر امضا شود، چرا که نجات دهنده کشور است. مردم در حال نابود شدن هستند. ما باید همراه و همگام با دنیا حرکت کنیم. ما تاکنون فقط تناقض در رفتار و گفتار این دولت دیده‌ایم. ۴۰ نفر در بازار‌های وین می‌گردند و از این سمت می‌گویند اقتصاد را به برجام گره نزده‌ایم. گره نزده‌اید گره خورده است! اینکه پشتتان را به گره بکنید، باعث باز شدن آن نمی‌شود. افتادن در بغل روسیه برای چیست؟ ما نه با روسیه دشمنی داریم و نه با آمریکا! نه شرق نه غرب؛ ما باید کشور خودمان را اداره کنیم.

رئیسی از دولت خاتمی الگوبرداری کند

وی در ادامه گفت: رئیسی بداند با شعار دادن و مرگ بر این و آن مشکلی حل نمی‌شود. آقای رئیسی باید تیم اقتصادی را تغییر دهد، موضوع برجام و FATA را حل و فصل کند. من به مکانیکی رفتم به من گفت کارهایت را انجام بده، چون بعد از عید دیگر نیستم، گفتم کجا هستی؟ گفت می‌خواهم مهاجرت کنم و دیگر نیستم. شرایط به نحوی است که مکانیک و خیاط و آرایشگر ما در حال مهاجرت است. به کی باید این‌ها را بگوییم؟ پرستار‌ها و کادر درمان همه در حال مهاجرت هستند. چرا واقعیت‌ها را نمی‌بینید؟ موفق‌ترین دولت بعد از انقلاب تاکنون دولت خاتمی بوده است. سالم ترین، موفقترین و با برنامه‌ترین دولت بعد از انقلاب بود و به رئیسی توصیه می‌کنم که از دولت خاتمی الگوبرداری کند. شما مسئولیت به عهده گرفته‌اید که مسائل را حل کنید نمی‌شود که فقط شعار دهید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۹
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
3
13
بعداز انتخابات ۱۴۰۰مافهمیدیم که ماهفده میلیون بیسوادیاکم سواد توکشورمون داریم این امریکی ازنعمات این انتخابات مهندسی شده بود،،،
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
ضر مفت نزن
علی
| Japan |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
همین به قول شما هفده میلیون بیسواد مقابل صدام تا دندان مسلح و مورد حمایت استکبار جهانی ایستاد بشار اسدی که هشتاد کشور می گفتن رفتنی است رو حفظ کرد و از ایجاد کشوری خونخوار تر و وحشی تر از صدام در سوریه و عراق جلوگیری کرد انرژی هسته ای و قله های مختلف علوم رو فتح کرد و موشک ها و پهباد هایی ساخت که پاتریوت ها و گنبد آهنین آمریکایی و عین الاسد ها و آرامگو ها رو سوراخ کرد و به عین الجسد دودگو تبدیل کرد و عنقریبه که آمریکا و اسرائیل رو از منطقه آبا و اجدادی ما اخراج کنه کی گفته رئیس جمهور باید اقتصاد دان باشه مگر شیخ بنفش و خاتمی تون اقتصاد دان بودن از اینا بالاتر اون رضاخان گوربه گور شدتون که اینقدر سنگشو به سینه می زنین مگر چند کلاس سواد داشته
رضا
| Poland |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
چی زدی تو علی کجایی ؟؟؟ نیفتی از رو دیوار ...
مقابل صدام تا دندان مسلح که با تجهیزات شاه قد علم کردیم
موشک ها و پهباد های کپی پیست شده از فناوریهای جنگ سرد رو میگی؟؟؟
یا اونایی رو که از جیب مردم از روس و چین خریدین رو بدبخت مفت خور
راستی از ریشه کنی دو هفته ای فقر مطلق چه خبر؟؟ حالش خوبه ؟ سلام مونو برسون ...
اون انیمیشن ترور ترامپ رو زیاد بازی کردی توهم زدی زیاد زل نزن بهش
رضا
| Poland |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
ضمنا مقابل صدام همه ایستادگی کردن نه فقط این هفده میلیون بیسوادی که به کشور رو به روسهایی فروختند که عراق و صدام رو تا دندان مسلح کرده بود
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
11
3
باسلام،به دورازتعصب،نفاق وجهالت وبراساس منطق عقلانیت دینی یایدگفت که آقای رئیسی به هیچ عنوان مثل حسن روحانی که تامدتهاتمام تقصیروعقب ماندگیهارایزگردن احمدی نژادمی انداخت،نبودونیست ودرضمن برهیچ انسان عاقلی پوشیده نیست که جناب حسن روحانی طبق مستندات ،مدارک وگزارشهای میدانی بطوربی سابقه اکثرکارخانه های بزرگ ومهم وراهبردی و...،تأسیسات،مشاغل خردوکلان و...راتعطیل نمودکه این اقدام مثل اکثراقدامات مرموزانه دیگرش دقیقاًبرعلیه منافع حال وآینده ایران وایرانی بودودرحوزه روابط واقدامات خارجی نیزبه همین صورت ایران رابرای سالیان متمادی به عقب راندکه طبق آماربی لیاقت ترین وخائنترین مقامی بوده که البته طبق مواردمعلوم ،نمونه اش درحداقل عمر انقلاب اسلامی وجودنداردوتنهافرومایگان،جاهلان ،احمقهاوخودفریبهاغیرازاین نظروحکم دارند.وفقط خداوندحکیم میداندکه حساب وکتاب اینگونه افرادکه خائن به دین ،مردم وایران ونیزمسلمانان دیگرهستند،تاچه حدسنگین وسخت خواهدبود.پس ازظالم دفاع ننماییدکه بایدپاسخگوباشید،باتشکر.
پاسخ ها
رضا
| France |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
ببند جیره خوار نان به نرخ روز خور
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
3
10
ریسی هیچ از اقتصاد کشوربلدووارد نیست و اینها که دور پرس هستن دارند به ریسی خط میدن کشور درحال نابودی است چون دردامن پوتین قرار داره مرگ بر آن مرگبراین دیگه بسه اینهمه سال مرگ مرگ کردید
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
5
2
اقتصاد چیه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
3
4
حالت خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
2
0
قوم ریاکار دو رو
ریا یعنی فریب
اقتصاد شور
فرهنگ زخمی
نمک و زخم
رضا
|
France
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
1
6
افول داره ادامه پیدا میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
13
3
یعنی شما اینقدر بدبخت شدید که با یک آدم روانپریش مصاحبه میکنید
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
12
3
آقای نماینده سابق.شما مشکل اصلییتو بگو چیه؟درد شما درد مردمه؟یا شاید دیگه نماینده نیستی خدای ناکرده ناراحتی؟؟؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
12
4
جناب چرا چرت و پرت میگی اگه همون اول میگفتی آقای رئیسی لطفا کشور را آباد نکن تا ما رو سیاه نشویم ما متوجه می شدیم
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
6
4
این آقا رو من از نزدیک میشناسم ، خودش آخر دزداست ، فعلن بهتره لال بشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
9
4
جناب آقای اقتصاد ندان ۸سال پیش اقتصاد را به کسانی سپردند که هنوز هم نمی دانند اقتصاد چیست و کلا آنرا چطور می نویسند!!!
شما اگر اقتصاد بلد بودید مردم را به حضیض ذلت نمی کشاندید. سعی کنید اگر کاری بلد نیستید به کار دیگران ایراد نگیرید.
رضا
|
Italy
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
6
3
آقای ایمن ابادی هم وسط دعوا نرخ تعیین میکند. 17 میلیون رای !!!!!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
10
4
ای کاش شماافساد طلبان مدتی خفه خون میگرفتید. موقعی شما بودید چه گلی به مردم زدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
4
9
دمت گرررم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
11
4
شما که علم اقتصاد و سیاست بلد بودید چه تاج گل بر سر زدید با ز جناب دکتر رئیسی رئیس جمهور صادق و اهل کار و تلاش است نه مثل روحانی که گوشه خانه نشسته بود کجایید مردم ما خوب میفهمند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
9
4
۸سال مملکت دست اقای روحانی از نزدیکان خاتمی بود واقای روحانی از اقای خاتمی الگو برداری کرد الان مملکت به این جا افتاده پس ان الگو برداری خاتمی به درد خودش می خوره اقای جعفری ان الگو برداری پیش همان اقای روحانی بمانه بهتر ممنون از راهنمایی شمااین ۸ سال مملکت اقای روحانی فلج کرد کجا بودی الان از خواب بیدار شدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
درپاسخ رضا : به اعتراف عده زیادی از مردم منصف وبی طرف , بهترین دوران از لحاظ ثبات وضعیت اقتصادی , دوره هشت ساله دولت خاتمی بود
حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
9
3
این آقای نماینده سابق در این ۸سال گذشته کجا بوده که دوستانش مملکت را منتظر برجام نافرجام گذاشت حتی آب خوردن مردم هم به برجام گره زده بود .
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
11
4
گاگول دوران تو بیسواد را هم دیدیم ،،پس لطفا خفه شو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
4
10
بزرگترین خیانت به ملت ایران کسانی انجام دادند که علیه دولت خاتمی اقدام کردند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
2
1
خوبه در کشور هرکدام از قطار قدرت ثروت منصب پیاده می شوند
منتقد هستند از رئیس های جمهور قبلی و صاحب منصبانشان تا کوتله های سیاسی اعوان انصار وابستگان آنها، ،اگه مشکلی است
راه به بی راه منتهی میشه این از اعمال کردار وتصمیم های نابخردانه شماهااست تازمانی عنان قدرت عنوان دارید کشور گل بلبل است وقتی کنار می‌روید منجی می شوید صغری کیری می کنید،،،،در ثانی وقتی واقعیت ها را فدای مصلحت اندیشی به جای تشکیل مجمع واقیت ها مجمع مصلحتی تصمیم گیری کلان
می کند ازین بهتر نمیشه آخه اقتصاد ی مقوله واقعی اونم تولید
اشتغال وسرمایه گذاری است ارتباط تعامل دادوستد با دنیا اون نمیشه با شعار گره زدن مسائل سیاسی عقیدتی،،،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
3
0
اونایی که ادعاشون میشد که اقتصاد دان هستن زنگ حساب اومدن انشا خوندن کشور را نابود کردن
حالا بذارید حداقل یکسال هم یه اقتصاد نادان کارش را انجام بده بعد از یکسال میاییم باهم گفتمان می‌کنیم اخه انصاف هم خیلی چیز بدی نیست
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
1
0
بزرگترین خیانت به ملت ایران کسانی انجام دادند که از دولت ناتوان و عاجز حسن روحانی دفاع، حمایت و استقبال کرده است.
نظرات شما
پیشخوان