تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

آخرین جزئیات درباره رتبه بندی معلمان/ زمان اجرای طرح به تعویق افتاد؟

قرار بود رتبه‌بندی در اردیبهشت و روز معلم و حداکثر تا پایان بهار اجرا شود، اما اخبار حکایت از آن دارد که رتبه بندی از مهرماه ۱۴۰۱ اجرا می شود.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ در حالی که قرار بود  رتبه‌بندی معلمان در اردیبهشت ماه و روز معلم و حداکثر تا پایان بهار اجرا شود ، اخبار رسیده حکایت از آن دارد که  رتبه بندی از مهرماه ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد.

آیین نامه رتبه بندی معلمین پس از کش و قوس‌های فراوان و با تایید مجلس شورای اسلامی از مهر امسال اجرایی می‌شود.

    طبق این آیین‌نامه آموزش و پرورش معیار‌های عمومی نظیر داشتن روحیه جهادی و تحول‌گرایی، رعایت حجاب و پوشش اسلامی، انگیزه معلمی، تعهد سازمانی بیشترین امتیاز را دارند و بعد از آن هم شایستگی‌های تخصصی همچون مدرک تحصیلی، پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد، تألیف کتاب و مقاله قرار دارند.

    با این ملاک‌ها سرانجام معلمان در ۵ گروه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم طبقه‌بندی می‌شوند که برای دستیابی به هر کدام از این رتبه‌ها به‌جز آموزشیار معلم که تا ۵۰۰ امتیاز را شامل می‌شود برای سایر رتبه‌ها به‌ترتیب حداقل ۵۰۰، ۶۰۰، ۷۵۰ و ۹۰۰ امتیاز ضرورت دارد.


    بیشتربخوانید: ۲ مرجع اصلی تعیین کننده در رتبه بندی معلمان


    همچنین هر سه سال یک‌بار این آیین‌نامه اجرایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و اگر معلمین امتیاز لازم را برای حفظ رتبه کسب نکنند، به رتبه پایین‌تر تنزل خواهند کرد و به‌دنبال این موضوع موظف به گذراندن دوره بازآموزی در دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش می‌شوند و اگر این مورد برای بار دوم تکرار شود، معلم از رسته آموزشی و فرهنگی خارج خواهد شد

    علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: تا به امروز نسبت به همه مسائل و مشکلاتی که مد نظر معلمان در آیین نامه رتبه‌بندی بود، تذکرات لازم را دادیم و بیشتر این مسائل رفع شده است. یکی از مسائلی که در آخرین اصلاح آیین نامه رتبه بندی معلمان مورد بازنگری قرار گرفت، این بود که برای استاد معلمی، شرط دکتری برداشته شود. همچنین در آخرین اصلاح آیین نامه تأکید شده آخرین مدرک معلمان لحاظ شده و حق و حقوق آن‌‎ها پرداخت شود.

    منبع: اندیشه معاصر
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان