تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دستاورد‌های کیفی سه ماهه اخیر را تشریح کرد

کاهش ۵۵ درصدی خودرو‌های متوقف در شبکه خدمات پس از فروش

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: کاهش ۵۵ درصدی خودرو‌های متوقف، بهبود پنج درصدی سطح کیفیت محصولات ایران خودرو بر اساس ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سه ماهه اخیر و بهبود ۲۰ درصدی شاخص‌های کیفی قبل از تحویل (شاخص ارزشیابی محصول-IQX) در فروردین ۱۴۰۱ نسبت به میانگین بهمن و اسفند ۱۴۰۰، از نشانه‌های اثربخشی اقدامات و برنامه‌های کیفی گروه صنعتی ایران خودرو در سه ماهه اخیر است.

کاهش ۵۵ درصدی خودرو‌های متوقف در شبکه خدمات پس از فروش

رویداد۲۴ دکتر مهدی خطیبی از کاهش ۵۵ درصدی خودرو‌های متوقف و متوقع در شبکه خدمات پس از فروش از بهمن ماه ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با اولویت‌دهی به تامین قطعات شبکه، شاهد افزایش رضایتمندی مشتریان هستیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در راستای تحقق منویات رهبری معظم، حضرت امام خامنه‌ای، ابلاغیه هشت گانه رییس جمهوری محترم و ارج نهادن به مطالبات به حق مشتریان محترم، تدوین و اجرای طرح تحول کیفیت در زنجیره ارزش و در حوزه‌های تامین، مهندسی و طراحی، ساخت و تولید، فروش، خدمات پس از فروش و لجستیک را در سه محور طراحی و عرضه خودرو‌های جدید، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و کیفی سازی محصولات تولیدی فعلی، در دستور کار قرار داده‌ایم.

خطیبی، افزود: از نیمه‌های بهمن ماه سال گذشته، به منظور عملیاتی شدن اهداف کیفی محصولات، حدود ۷۰ پروژه بهبود مشخصه‌های کیفی محصولات فعلی و قریب به ۱۹۰ برنامه زیرساختی در جهت ارتقای کیفیت در طول زنجیره ارزش ایران خودرو برای سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با تمرکز و توجه به برنامه‌های اثربخش و نتیجه گرا، موضوع ارتقای کیفیت محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به‌طور مستمر نظارت و مراقبت می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که در مدت زمان کوتاه گذشته از تعریف پروژه‌ها، نتایج بررسی روند شاخص‌های کیفی قبل از تحویل و نحوه پشیبرد برنامه‌های کیفی، حکایت از اثربخش بودن برنامه‌ها و بهبود این شاخص‌ها دارد، گفت: اعمال گارانتی سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر برای تمامی محصولات تولید مدل ۱۴۰۱ و ایجاد زیرساخت‌های لازم و ظرفیت سازی در شبکه خدمات پس از فروش، الزام به تولید بدون کسری محصولات با توجه به تاثیرات قابل ملاحظه تولید به‌صورت عبور مستقیم بر شاخص‌های کیفی از عمده اقدامات پیش برنده اهداف کیفی شرکت ایران خودرو، طی سال جاری هستند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در ادامه گفت: باتوجه به نقش و سهم بالای کیفیت قطعات در ارتقای کیفی محصولات تولیدی، زنجیره تامین و مجموعه سازندگان قطعات، تلاش کردیم با ایجاد تعاملات مناسب و افزایش هم افزایی با سازندگان، زمینه‌های اجرای بهبود کیفیت قطعات و محصولات را فراهم کنیم که این رویکرد مورد استقبال قطعه‌سازان نیز قرار گرفته است.

دکتر خطیبی، با تاکید بر رویکرد پشتیبانی و حمایتی از قطعه سازان، گفت: در عین حال سال ۱۴۰۱ الزامات کیفی مشخصی را برای حوزه تامین قطعات در نظر گرفته‌ایم، پشتیبانی فنی و مهندسی برای ارتقای قابلیت سازندگان، الزام و نظارت به تضمین هم‌زمان کیفیت، کمیت و زمان تحویل قطعات توسط سازندگان، همکاری با سازندگان با رتبه معتبر (A و B) بر اساس رتبه‌بندی ساپکو و ابطال تاییدیه قطعه سازنده‌ای که از اهداف کیفی تبعیت نکرده، از جمله رویکرد‌های گروه صنعتی ایران خودرو در ارتباط با حوزه کیفیت تامین و قطعات است.

وی افزود: گروه صنعتی ایران خودرو با ایجاد همدلی و جلب مشارکت حداکثری قطعه‌سازان و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی و تخصصی موجود، تمام تلاش خود را برای ارتقای کیفیت محصولات به کار خواهد بست.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، تمرکز بر خواست مشتری در شاخص‌های کیفیت، گسترش نظارت کیفی به همه واحد‌های موثر در زنجیره ارزش شرکت، تمرکز بر بهینه سازی الگو‌های رفتاری، استانداردسازی رویه‌ها و مشخصه‌ها و دست‌یابی به بالاترین استاندارد‌ها در کیفیت محصولات و خدمات و برنامه‌های متعدد دیگر از اقدامات اصلی این شرکت خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد، با استعانت از خداوند سبحان و با پشتوانه سرمایه انسانی متعهد و تلاشگر، شاهد رشد روزافزون کیفیت فرآیند‌ها و محصولات، تحقق منویات رهبری معظم حضرت امام خامنه‌ای و رضایتمندی حداکثری مشتریان عزیز باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان