تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
مصطفی هاشمی‌طبا:

سرمایه اجتماعی دولت امروز کلا از بین رفته و خیلی قابل اتکا نیست/ مردم اعتمادی به برنامه‌های دولت ندارند

یک فعال سیاسی گفت: سرمایه اجتماعی دولت امروز کلا از بین رفته است و خیلی قابل اتکا نیست یعنی مردم دیگر هیچ اعتمادی به کار‌ها و برنامه‌های دولت ندارند.

سرمایه اجتماعی دولت امروز کلا از بین رفته و خیلی قابل اتکا نیست/ مردم اعتمادی به برنامه‌های دولت ندارند
رویداد۲۴ این روز‌ها پالس‌هایی از بازار به جامعه منتقل می‌شود که حکایت از سونامی گرانی دارد. با وجود تلاشی که مسئولان دولتی انجام می‌دهند تا به نوعی گرانی‌ها را توجیه کنند، مردم به این نتیجه رسیده اند که از دولت رئیسی آبی گرم نمی‌شود.

به گزارش نامه نیوز، مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: مشکل آنجاست که می‌خواهیم سیاست‌های انقلابی در خارج کشور داشته باشیم، ولی در داخل می‌خواهیم سیاست‌های لیبرالی را ادامه دهیم. دولت قیمت ارز را با کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم پیوند می‌زند، اما سوءاستفاده گران از این وضعیت منفعت می‌برند.

وی با بیان اینکه سهمیه بندی کالا‌ها از زمان دولت آقای روحانی باید شروع می‌شد، افزود: در حال حاضر دو راه بیشتر وجود ندارد یا آنکه دست دولت کاملا باز باشد تا همه کالا‌ها را حتی بیش از میزان تقاضا وارد چرخه مصرف کند یا برای جلوگیری از توزیع ناجور کالاها، یک مکانیزم سهمیه بندی عادلانه طراحی می‌کردند.


بیشتر بخوانید: انتقاد تند مسیح مهاجری از دولت رئیسی/ حالا که روشن شد نمی‌توانید از عهده حل مشکلات برآئید شجاعانه کنار بروید


این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه دولت ماه هاست که درباره حذف ارز ۴۲۰۰ حرف می‌زند، اظهار کرد: امروز نیز چاره‌ای جز این نیست که دولت کالا‌های اساسی را با قیمت ثابت برای مردم سهمیه بندی کند، با این روش هم از خروج بی رویه ارز از کشور جلوگیری می‌شد و هم آنکه اقلام با قیمت‌های مناسب دست مردم می‌رسید، اما این کار را انجام نمی‌دهد، چون می‌خواهد بگوید «همه چیز بر وفق مراد است.»

وی درباره نگاه مردم به دولت سیدابراهیم رئیسی ادامه داد: سرمایه اجتماعی دولت امروز کلا از بین رفته است و خیلی قابل اتکا نیست یعنی مردم دیگر هیچ اعتمادی به کار‌ها و برنامه‌های دولت ندارند؛ البته این طور هم نیست که آقای رئیسی بتواند کار خاصی کند. ما نفت را در شرایط تحریم ارزان می‌فروشیم و معلوم نیست پولش را چگونه به کشور بر می‌گردانیم.

هاشمی طبا بیان کرد: امروز کشور با یک قاچاق عجیب داخل به خارج رو به رو هستیم یعنی کالا‌هایی اعم از سوخت، آرد و اقلام غذایی که با قیمت ارزان در ایران بفروش می‌رسند، به خارج قاچاق می‌شوند بنابراین دولت چاره‌ای ندارد جز آنکه کالا‌های مشخصی را بدون رودربایسی سهمیه بندی کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
6
اولا"در انتخابات گذشته از حدود پنجاه ونه میلیون واجد شرایط رأی دادن فقط حدود هجده میلیون به ابراهیم رئیسی رأی داده اند !!!!!, حدود سی وپنج میلیون نفر هم که اصلا" رأی نداده اند , سرمایه اجتماعی برای دولت حد اقلی دیگر چه صیغه ای است ؟؟؟!!!, ثانیا" تا مشکل تحریم ها وFATF حل نشود, هیچ گشایشی در معیشت مردم جان به لب رسیده , به وجود نخواهد آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
منظورش از دولت چیز دیگه ایست.
نظرات شما
پیشخوان