تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

کتایون ریاحی سعید پورصمیمی را به تجاوز متهم کرد

کتایون ریاحی با انتشار یک استوری عجیب، سعید پورصمیمی را در دسته‌ی سینماگران متجاوز قرار داد.

سعید پور صمیمی

رویداد۲۴ شما و اقتصاد نوشت: کتایون ریاحی با انتشار یک استوری عجیب، سعید پورصمیمی را در دسته‌ی سینماگران متجاوز قرار داد.

کتایون ریاحی نوشت:

 از ۲۵ سال سکوتم را شکستم، واکنش‌های زیادی دریافت کردم.

اما گویا مصلحت اندیشی در کن باعث شده ۸۰۰ زن نسبت به استوری ام بی عکس العمل باشند.

این عکس مربوط به بیست و پنج سال پیش است.

کتایون ریاحی

آن سال‌ها آقای داوود رشیدی ریاست هیئت‌مدیره خانه سینما و آقای پورصمیمی دستیار یا معاون بودند.

من توسط همکاران خودم و در خانه سینما به اتهامات واهی بازجویی و مواخذه شدم. آقای پورصمیمی که در نقش بازجو وارد شده بود با سوء‌استفاده از موقعیت خود به من تعرض کرد. روزگار سختی بود و من هیچ نگفتم. هنوز پس از ۲۵ سال روح و روانم از این حادثه تلخ التیام نیافته و آزرده است.

به یاد داشته باشیم اگر ثروت، شهرت و قدرت مهار نشود، اگر اخلاق و قانون اقتدار نداشته باشند، این فساد است که همه جا با قلدری حکومت می‌کند.

تاکنون واکنشی از سمت پورصمیمی دیده نشده است و به اتهام آزار جنس_ی این بازیگر پاسخی نداده است

سعید پورصمیمی در نشست خبری فیلم «برادران لیلا» درباره شخصیت پدر که در این فیلم بازی می‌کند گفت: «هر نسلی نسبت به نسل گذشته‌اش برتر است و باید هم برتر باشد.

من خودم گاهی حس می‌کنم نسبت به نسل جوان عقب افتاده‌ام، این یک واقعیت است. با تکنولوژی جدید، با گسترش دنیا و نزدیک شدن آدم‌ها به هم این حس در هر آدم مسنی پیش می‌آید. من سعی کردم این ماجرا را با نگاه تندتر در نقشم در «برادران لیلا» بیاورم که پدری است عقب افتاده که چسبیده به سنت‌های قدیم؛ سنت‌هایی که دیگر هیچ کاربردی ندارد».

 

بیوگرافی سعید پور صمیمی



نام و نام خانوادگی: سعید پور صمیمی

تاریخ تولد: ۹ اسفند سال ۱۳۲۲

محل تولد: تهران

پیشه: بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما

وضعیت تأهل: متأهل

آقای پور صمیمی در ۹ اسفند سال ۱۳۲۲ در تهران متولد شد. وی فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران می‌باشد. او فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد، ولی شهرت او بیشتر به خاطر بازی در سینما و تلویزیون است. آقای پور صمیمی کار خود را با تئاتر آغاز می‌کند. شروع کار بازیگری او مربوط به سال ۱۳۴۰ با تشکیل گروه بازار گاه و با همکاری عباس یوسفیانی، پرویز پور حسینی، اسماعیل پور حسینی، پرویز فنی زاده و ... می‌باشد.

او دوره بازیگری خود را در دانشگاه هنر‌های زیبا در شهر رشت به اتمام رساند و بعد از آن کارمند اداره تئاتر شد و سپس کارمند واحد نمایش صدا و سیما شد و فعالیت خود را در زمینه کارگردانی نمایش‌های صحنه‌ای و تلویزیونی و نوشتن نمایشنامه ادامه داد.

از جمله کار‌های او در زمینه تئاتر شامل آندورا، پژوهشی ژرف و سترگ، استثناء و قاعده، ریچارد سوم، بازرسی، خسیس و هنر می‌باشد.

او برای اولین بار در سال ۱۳۵۴ و زمانی که ۳۲ سال داشت در سریال سلطان صاحب قرآن به کارگردانی علی حاتمی جلوی دوربین رفت و از آن زمان به بعد بیشترین وقت خود را تا انقلاب به فعالیت در تئاتر گذراند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار هنرمندان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
عاصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
1
2
احتمالا نارسایی اعصاب باسن داری مثال.
فکر کن مثلاً ۲۵ سال پیش انگشتش کرده حالا متوجه شده.
ali
|
United States of America
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
0
1
کاری به این ادعا ندارم شاید درست باشه شاید نباشه
گاهی زمینه فساد نیست بعضی ها انجام میدن ، گاهی هم به دلیل وجود زمینه فساد هست.
ولی آیا تمامی زنانی که در سینمای ایران هستند ، پاک و معصوم هستند ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
0
1
کتایون ریاحی حتما خودش راه داده حالا باج می خواهد
احسان معتمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
0
1
کتایون خانوم گذشته ها گذشته
تو خودت راضی بودی وگرنه چگونه ممکن است این فرد با تو زنا کرده باشد حالا اگر مایل هستید بیایید پیش قاضی تا حکم زنا که شلاق است بر شما بزند اگر مجرد باشید اگر متاهل بودید حکم ان رجم و سنگسار است حالا خود دانید . لذا اگر توبه میکردید و مخفی میکردی بهتر بود تا اینکه گناه خودت را فریاد بزنی و دیگران را متهم بکنی برای اینکه ابروی انسان ها را ببری
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
0
0
عجب خودتو به موش مردگی زدی پوری جان ،البته هرکی جای تو بود لب ولوچش آویزان میشد ولی شما که متاهل بودی وفقط متعهد نبودی یک غلطی کردی خوب شد کاره ای نبودی وگرنه پدر ملت رو در میاوردی
سید محمد سامل
|
United States of America
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
1
0
باسلام,
لطفا اگر فیلم ماجرارو هم دارید حتما بذارید. من کف صابون درست کردمم
ممنونم
اسی
|
United States of America
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
0
3
بنظرم اینگونه خانم ها با قبول تقاضای آقایان از رانت هایی استفاده کرده اند که باعث کنار زدن بسیاری از افراد با استعداد شده و خودشان به جاه و شهرت رسیده اند و حالا که حل و هول های خود را کرده اند، می خواهند خودشان را منزّه و پاکدامن نشان بدهند که مثلاً اینکاره نبوده و اجبار داشته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
0
0
من کاری به دعوای حقوقی یا اخلاقی بین آقای سعید پورصمیمی و خانم کتایون ریاحی ندارم در این خصوص قانون باید نظر بده. اما به نظر میرسه وقتی یک هنرمند یک ورزشکار یک دانشمند یا هر شخصی که موافق تفکر، سلیقه و سیستم حضرات نیست در خارج از کشور توفیقاتی به دست بیاره برای تخریب او نقشه ها کشیده میشه، رشوه ها رد و بدل میشه، تهدیدها انجام میشه و .... این رویارویی دو چهره سینمایی هم بخشی از همین پلان بزرگتره. یعنی اگر دانشمندی دانشت را به «ما» بفروش. اگر ورزشکاری مدالت را به «ما» تقدیم کن. اگر بازیگری برای «ما» نقش بازی کن. «ما» «ما» «ما» !!!!!! اگر این کارو کردی پول و شهرت و امکانات و رسانه در خدمت شماست اما اگر این کار را نکردی بی آبروت میکنیم، آوارت میکنیم، جان و مالت را به خطر میندازیم، از کار بی کارت می کنیم حتی نمیذاریم راحت بمیری زجرکشت میکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
0
0
انسانها باید یاد بگیرن از سمت های خودشان سوء استفاده نکنن این اتفاق ثابت میکند اگر واقعا موردی بوده بدون رضایت طرف مقابل صورت گرفته در غیر اینصورت کسی بازگو نمیکرد
وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
0
1
درست نیست درباره این موضوع قضاوت کنیم یا این دونفر راحته یا با آبروی یشان بازی بشه،لطف کسی نظر نده فقط خدا می‌داند این قضیه را ،چنین اتفاقی افتاده یانه،خانم ریاحی چنین حرفهایی زده یانه
حسینم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
اگر داخل سینما این کارو کرده خاک بر سرش عجب ادم چفتی بوده و
اگر داخل مکان یا خونه خالی بوده خوش به سعادتش نوش جوشن گوارای وجودش ای کاش منم اونجا بودم
نظرات شما
پیشخوان