تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

کدام قراردادها مشمول وام ودیعه مسکن می‌شود؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: کد رهگیری‌هایی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ صادر شده می‌توانند برای وام ودیعه امسال ثبت نام کنند.

مشمولان وام ودیعه مسکن

رویداد۲۴ پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: وام ودیعه مسکن که امسال مطرح شده ارتباطی با مبالغ و منابعی که سال گذشته برای وام مسکن تعیین شده بود نداشته و اعتبارات آن از محل منابع تسهیلات بانکی که بانک مرکزی باید به بخش مسکن بپردازد، دیده شده است.

وی افزود: مبلغ این وام به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابعی تخصیص یافته که سیستم بانکی موظف است در سال ۱۴۰۱ به بخش مسکن بپردازد تا برای تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: کسانی که سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند.

وی ادامه داد: کد رهگیری‌هایی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ صادر شده می‌توانند برای وام ودیعه امسال ثبت نام کنند و حتی کسانی که اسفند ماه سال گذشته کد رهگیری دریافت کرده‌اند، فقط در صورتی که اسفند ماه سال جاری کد رهگیری جدید قرارداد برای آن‌ها صادر شود امکان ثبت درخواست برای تسهیلات ودیعه مسکن را در سامانه دارند و در همان زمان امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت.

درخواست ۱۷۰ هزار مستأجر

اصلانی تعداد ثبت نام کنندگان وام ودیعه مسکن را بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر تاکنون اعلام کرد و گفت: سقف این ودیعه با توجه به هر شهر و استانی متفاوت بوده و در رقم‌های ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.


بیشتر بخوانید: نرخ خط فقر مسکن ۱۴۰۱ اعلام شد


ارسال نشدن پیامک به متقاضیان نهضت ملی به معنای عدم تأیید نیست

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره عدم ارسال پیامک به متقاضیان مسکن نهضت ملی مسکن اظهار کرد: اگر تاکنون پیامک برای متقاضیان و ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن ارسال نشده به این معناست که هنوز زمین مسکن آن‌ها تأمین نشده و تعداد متقاضیان در آن شهر و استان زیاد است و ظرف زمانی بیشتری را برای بررسی نیاز دارند.

وی افزود: لذا به محض اینکه زمین متقاضی تأمین شود، پیامک برای آن‌ها صادر می‌شود و عدم ارسال پیامک برای متقاضیان صرفاً به معنای عدم تأیید شرایط آن‌ها نیست بلکه به معنای آن است که زمین مورد نظر هنوز برای آن‌ها تخصیص نیافته است.

اصلانی خاطرنشان کرد: ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن می‌توانند با وارد کردن کد رهگیری و کد ملی خود در سامانه نهضت ملی مسکن وضعیت تأیید یا عدم تأیید شرایط خود را مشاهده کنند.

اعطای مسکن به خانوارهای بالای ۳ فرزند به کجا رسید؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی همچنین درباره تسهیلات مسکن برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا، گفت: جلسات آئین‌نامه اجرایی استفاده از تسهیلات مسکن برای سه فرزند به بالا در کمیسیون زیربنایی برگزار و کلیات آن تأیید شد که امیدواریم برخی موارد باقی‌مانده نیز به زودی در کمیسیون‌های فرعی نهایی شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وام ودیعه مسکن
نظرات شما
پیشخوان