تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

ستاره‌هایی که شاید از دست پرسپولیس بپرند

به نظر می‌رسد مدیران باشگاه پرسپولیس در فرآیند جذب سه بازیکن مدنظر کادرفنی تیم‌شان نتوانند موفق باشند؛ مسئله‌ای که با واکنش یحیی گل‌محمدی نیز همراه شد.

ستاره‌هایی که شاید از دست پرسپولیس بپرند

رویداد۲۴ باشگاه پرسپولیس فعال‌ترین تیم در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی بوده و با توجه به از دست قهرمانی لیگ بیست‌ویکم، سرخ‌پوشان شروع زودهنگامی در بازار تابستانی داشتند تا براساس نقاط ضعف تیم‌شان و لیست ارائه شده از سوی گل‌محمدی، نفرات جدید را جذب کنند و تیم‌شان را در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌ودوم قرار بدهند.

یحیی گل‌محمدی که روز دوشنبه به ساختمان باشگاه پرسپولیس رفت و با مدیران باشگاه جلسه‌ای را برگزار کرد، بعد از اتمام جلسه خود جمله مهمی را به زبان آورد و ضمن رضایت از شروع موفق سرخ‌پوشان در بازار تابستانه، تداوم این عملکرد موفق را از مدیران باشگاه خواستار شد. گل‌محمدی هم‌چنین اشاره‌ای به توقف در مذاکره با چند بازیکن داشت.

سرمربی پرسپولیس در شرایطی نسبت به عدم احتمال جذب بازیکنان مدنظرش موضع‌گیری کرد که به نظر می‌رسد سه بازیکن مخاطب صحبت‌های گل‌محمدی بودند؛ محمد خدابنده‌لو، سعید صادقی و سجاد شهباززاده.

پیشنهاد مالی ویژه خدابنده‌لو را از پرسپولیس دور کرد؟

گل‌محمدی برای تقویت تیمش در پست هافبک دفاعی به دنبال جذب احمد نوراللهی بود، اما ماندن نوراللهی در شباب‌الاهلی باعث شد تا سرمربی سرخ‌پوشان نام محمد خدابنده‌لو را به مدیران باشگاه اعلام کند. هافبک جوان فصل گذشته ذوب‌آهن که عملکرد درخشان را از خود در جمع سبزپوشان اصفهانی به جای گذاشت و حالا با چند پیشنهاد بزرگ مواجه شده است.

خدابنده‌لو که مذاکرات مثبتی با مدیران پرسپولیس داشت، حالا یک پیشنهاد مالی ویژه از سوی یکی از تیم‌های صنعتی حاضر در لیگ برتر (گل‌گهر) دریافت کرده تا برای پیوستن به جمع سرخ‌پوشان پایتخت مردد شود.

هافبک ۲۲ ساله ذوب‌آهن احتمالاً طی روز‌های آینده تصمیم نهایی خود را خواهد گرفت، اما آن‌چه مشخص است این‌که او از پرسپولیس فاصله گرفته و شانس حضورش در جمع سرخ‌پوشان کم‌رنگ شده است و به نظر می‌رسد بعد از ناکامی در جذب نوراللهی، یحیی گل‌محمدی موفق به در اختیار گرفتن محمد خدابنده‌لو هم نخواهد شد و باید به سراغ گزینه تازه‌ای برود.


بیشتر بخوانید:  پیشنهاد دوپهلوی مدیرعامل پرسپولیس به سیدجلال و واکنش قاطع کاپیتان


بهترین پاسور لیگ در پنج‌راهی انتخاب تیم جدید!

سعید صادقی یکی از چهره‌های شاخص بازار نقل‌وانتقالات تابستانه است. او به واسطه درخشش در لباس گل‌گهر و کسب عنوان برترین پاسور لیگ بیست‌ویکم و البته عنوان موثرترین بازیکن فصل با ۱۴ پاس‌گل و ۷ گل، مشتریان دست به نقد پرشماری را دارد و هنوز تیم جدیدش را انتخاب نکرده است.

صادقی که به تازگی از اردوی ملی بازگشته، از استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد پیشنهاد دریافت کرده و هنوز تصمیم نهایی‌اش را نگرفته است. وینگر باتجربه گل‌گهر پیشنهاد‌های مالی خود را در مقابل خود می‌بیند و برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که باشگاه پرسپولیس در مسیر جذب سعید صادقی نسبت به رقبایش شانس کمتری دارد.

محمد محمدی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بود که سرخ‌پوشان با صادقی به توافق نهایی رسیده‌اند، اما ادعای محمدی خیلی زود از سوی مدیربرنامه‌های ستاره گل‌گهر تکذیب شد تا مشخص شود هنوز تیم جدید سعید صادقی نهایی نشده است.

یحیی گل‌محمدی در صورت ناکامی در جذب سعید صادقی، احتمالا یک وینگر دیگر را به مدیران باشگاه معرفی خواهد کرد. سرمربی پرسپولیس هرچند امیدوار است گره از مذاکرات باشگاه با صادقی باز شود و او بتواند شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات تابستانی را به عضویت تیم خود در بیاورد.

پیشنهاد استقلال علیه یاغی‌شدن شهباززاده؟

سجاد شهباززاده گزینه اول یحیی گل‌محمدی برای تقویت خط حمله پرسپولیس محسوب می‌شود. شهباززاده که فصل خوبی را در سپاهان گذراند، مذاکرات متعددی را با مدیران باشگاه پرسپولیس انجام داده و تصور می‌شد که او با امضای قراردادی به جمع سرخ‌پوشان اضافه شود، اما دریافت پیشنهاد از سوی مدیران استقلال باعث شد تا شهباززاده برای پیوستن به پرسپولیس و اضافه شدن به جمع یاغی‌های فوتبال ایران، مردد شود.

یحیی گل‌محمدی در صورت ناکامی در جذب شهباززاده و با توجه به مصدومیت عیسی آل‌کثیر و جدایی احتمالی شرزود تمیروف و حامد پاکدل، کار سختی برای چینش خط حمله تیمش در لیگ بیست‌ودوم خواهد شد. هر چند که گفته می‌شود سرمربی پرسپولیس نام یک مهاجم خارجی را هم به مدیران باشگاه ارائه کرده است تا در کنار مهاجم داخلی، یک خرید خارجی هم سرخ‌پوشان در خط حمله داشته باشند، اما مطمئنا ناکامی در تغییر نظر سجاد شهباززاده باعث وارد شدن لطمه‌ای جدی به برنامه‌های کادرفنی پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالاتی خواهد شد.

منبع: فوتبال ۳۶۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان