تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

نظر یک اصلاح‌طلب درباره جابه‌جایی‌ها در دولت/ دولت رئیسی در اصل نقطه اتصال تمام اصولگرایان است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جریان اصولگرایی سهمیه‌ای برای خودش قائل شده است و مهره‌‌هایش را در این چارچوب جا‌به‌جا می‌کنند نه در چارچوب مصلحت مردم و توجه نمی‌کند چه کسی واقعا توانایی دارد.

هدایت آقایی

رویداد۲۴ هدایت آقایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تغییر و تحول در دولت و پذیرفتن استعفای وزیر کار از طرف رئیس‌جمهور و اینکه آیا این تغییر و تحولات در دولت ادامه خواهد داشت آن هم با توجه به اینکه در یکسالی که دولت روی کار آمده نتوانسته در مسائل اقتصادی چندان موفق ظاهر شود، گفت: معتقدم دولت آقای رئیسی در اصل نقطه اتصال تمام اصولگرایان است. فکر می‌کنم مجموعه دولت سیزدهم هم به لحاظ توانایی شخصی آقای رئیسی و هم از نظر افرادی که در مجموعه قرار دارند وزن‌شان کمتر از تمام دولت‌های قبلی بوده است و به لحاظ توانایی مدیریتی، دانش روز و تجربه کاری و بسیاری از شاخص‌هایی که امروز مدنظر است، در رتبه پایین‌تری قرار دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: امروز چهل و چند سال از مبدا نظام گذشته و باید پختگی لازم بین مسئولان وجود داشته باشد اما برخی رفتارها خیلی با این پختگی سازگاری ندارد. از طرفی شرایط محیطی هم دست به دست هم داده و وضعیت را سخت‌تر کرده است، از یک طرف تحریم‌های آمریکا و از سوی دیگر احتمال اینکه پرونده به طور اتوماتیک وارد تحریم‌های بین‌المللی شود موجب نگرانی شده است.

آقایی بیان کرد: بحث تغییر یک وزیر می‌تواند یک نماد باشد، بر کسی پوشیده نیست دستگاه اجرایی با مشکلات زیادی مواجه است و اگر بخواهد حتی همین شرایط را حفظ کنند باید یک خانه‌تکانی بیشتری در دولت انجام شود و مجموعه دولت باید در یک کلاس و ابعاد دیگری تعریف شود.


بیشتربخوانید: حجت عبدالملکی وزیری که آموزش نداد و رفت/ خطر «عبدالملکیسم» باقی است


وی درباره این‌که امروز برای جانشینی وزیر کار اسامی مختلفی مطرح می‌شود از جمله علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: افرادی که برای مسئولیت‌های مختلف مطرح هستند، مجموعه‌ای از یک شاخصه و خط فکری در جریان اصولگرایی هستند و این‌ها در قالب سهمیه‌ای است که برخی برای خودشان از سفره‌ای که پهن شده است، تعریف کرده‌اند.

آقایی با بیان اینکه جریان اصولگرایی سهمیه‌ای برای خودش قائل شده است و مهره‌‌هایش  را در این چارچوب جا‌به‌جا می‌کند نه در چارچوب مصلحت مردم و توجه نمی‌کند چه کسی واقعا توانایی دارد، گفت: آقای زاکانی یک پزشک است که نه به درد وزارت کار می‌خورد، نه شهرداری. امروز می‌بینیم که حتی نظافت که یکی از وظایف عادی شهرداری است با کیفیت پایین انجام می‌شود. ناوگان حمل و نقل هم مشکلات زیادی دارد بنابراین معتقدم این جابه‌جایی‌ها تا زمانی که تغییری نگرشی نسبت به قوه مجریه وجود نداشته باشد و شرایط محیطی تغییر نکند مشکلی را حل نخواهد کرد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دولت سیزدهم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان