تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۷ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمد مهاجری:

فضایی که تیم رسانه‌ای برای رئیسی درست کرده گلخانه‌ای است/ رئیسی را از صحبت با اصحاب رسانه پرهیز می‌دهند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: متأسفانه فضایی که الان تیم رسانه‌ای برای رئیس جمهور درست کرده فضای گلخانه‌ای است، کافی است یک نسیم کوچکی داخل گلخانه بوزد تا موجب سرماخوردگی شود.

فضایی که تیم رسانه‌ای برای رئیسی درست کرده گلخانه‌ای است/ رئیسی را از صحبت با اصحاب رسانه پرهیز می‌دهند
رویداد۲۴ یک سال از دولت سیزدهم گذشت، اما هنوز رئیس جمهور یک کنفرانس زنده مطبوعاتی برگزار نکرده است. اهمیت این موضوع آنجا بیشتر می‌شود که بعد از گفتگوی تلویزیونی اخیر سیدابراهیم رئیسی، شائبه‌های زیادی درباره «زنده» یا «ضبطی» بودن این گفتگو مطرح شد.

به گزارش نامه نیوز، محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره چرایی پرهیز رئیس‌جمهور از برگزاری نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت: آقای رئیسی به دلیل آنکه تیم رسانه‌ای بسیار ضعیفی دارد و فهم رسانه‌ای اطرافیان او بسیار پایین است، آن‌ها آقای رئیس جمهور را پرهیز می‌دهند از آنکه با سایر رسانه‌ها صحبت کند. در واقع تیم رسانه‌ای رئیس جمهور ترجیح می‌دهد آقای رئیسی بیشتر منولوگ داشته باشد تا دیالوگ.

وی افزود: با همه انتقاد‌هایی که به آقای روحانی وارد می‌شد، او اهل گفتگو با رسانه بود. آقای روحانی پیش از کرونا چند مرتبه نشست مطبوعاتی داشت و در پایان دوره ریاست جمهوری اش هم یک مرتبه چنین نشستی برگزار شد، اما درباره آقای رئیسی این طور به نظر می‌رسد که او را از صحبت با رسانه‌ها پرهیز می‌دهند. او فقط یک بار بعد از پیروزی در انتخابات به یکسری سئوالات از پیش تعیین شده جواب داد.

این فعال مطبوعاتی بیان کرد: دفتر رئیس جمهور خیلی راحت می‌تواند نشست مطبوعاتی بگذارد تا خبرنگاران داخلی و خارجی از رئیس جمهور سئوال کنند. این اتفاق برای شخص آقای رئیسی خیلی خوب است، یعنی به نفع او است که در مقابل سئوال‌های جدی و انتقادی قرار بگیرد؛ هم فن سخنش تقویت می‌شود و هم واقعا متوجه می‌شود فضای رسانه آن نیست که تیم رسانه‌ای‌اش برای او فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید: چرا گفت‌وگوی تلویزیونی رییسی، «مصاحبه» نیست؟/ ادعای نامستند تورم ۶۰ درصدی هنگام تحویل دولت در سال قبل


وی ادامه داد: متأسفانه فضایی که الان تیم رسانه‌ای برای رئیس جمهور درست کرده فضای گلخانه‌ای است، کافی است یک نسیم کوچکی داخل گلخانه بوزد تا موجب سرماخوردگی شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره چرایی افزایش طعنه و کنایه‌های سیدابراهیم رئیسی به دولت گذشته یادآور شد: دولت کم کم دستش آمده که توانایی ندارد و از این جهت فرافکنی می‌کند. البته اشکالی هم ندارد، چون همه دولت‌های قبل هم قوی نبودند. انشاءالله دولت کم کم تمرین خواهد کرد و تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: جز ۲ وزیر بقیه سابقه وزارت نداشتند اتفاقا همان دو وزیر هم در دولت آقای احمدی نژاد وزیر نفت بودند موفق عمل نکردند. دولت آقای احمدی نژاد از پول بادآورده نفت ارتزاق می‌کرد، اما با این وجود نتوانستند کاری کنند. حالا انشاءالله همه از جمله رسانه‌ها کمک کنند تا آقای رئیسی با مردم حرف بزند.

مهاجری گفت: وقتی رئیس جمهور مقابل دو خبرنگار تلویزیون می‌نشیند که از قبل توجیه می‌شوند که چه سئوالی بپرسند و چه سئوالی را نپرسند، کم کم فضای اعتماد جامعه نسبت به دولت کاهش خواهد یافت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
2
خب از شدت گندکاری هاش خبر داره فهمیده که اعمال به اصطلاح خودشون ویرانگر هشت ساله روحانی رو عرض یه سال انجام داد نگران افتادن پته ها تو ابه اگه یکی ازش بپرسه از ریشه کنی دو هفته ای فقر چه خبر چه جوابی خواهد داد؟؟؟؟؟؟؟
اگه یکی بگه یه سطر از هفت هزار صفحه برنامه اقتصادیت بگو چه خواهد گفت؟؟؟
اگه یکی بپرسه اسم یه کارخونه رو که روحانی به تعطیلی کشوند و تو بازگشاییش کردی بگو چی خواهد گفت؟؟؟؟ جواب کارخونه های ورشکست شده این یه سال رو چی خواهد داد ؟؟؟؟
و هفت هزار سوال بی جواب که میترسه با سوال کنندگان روبرو بشه از احمدی نژاد درس عبرت گرفته زمانی که پس از رونمایی از اختلاس سه هزار میلیاردی احمدی نژاد در پرسش و پاسخ با جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران بصورت زنده و مستقیم حاضر شد و ادعا کرد دولت او پاکترین دولتیست که این سرزمین بخود دیده و یه خانم دانشجو بهش گفت اینکه شما چنین ادعایی دارین بزرگترین اختلاسی که این سرزمین بخود دیده در دولت پاک شما اتفاق افتاد و یکی دو ثانیه بعد پخش زنده از صدا و سیما یهو قط شد و سرود آمریکا مرگ به نیرنگ تو بجاش پخش شد..
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان